Stel nu dat België overstapt naar confederaal model

WimDB

XPdite Sponsor
Stel nu dat België overstapt naar confederaal model, zou dit dat gevolgen hebben voor onze VISA aanvragen?
M'n redenering is dat we dan in feite in een ander land wonen waar nog geen overeenkomsten ed. mee zijn, waardoor de aanvragen maanden, zoniet jaren van vertraging opleveren.

Hoi Wim

ik moet eerlijk toegeven dat ik daar ook al over heb zitten denken. Wij vertrekken in augustus 2011 en mijn visum staat in mijn Belgische paspoort. Voor Jeroen en de kids geen probleem, zij hebben een Nederlands paspoort, maar ik hoop wel van harte dat er voor mij geen problemen komen. Want hoe het er nu aan toegaat in België zie ik een splitsing steeds minder onwaarschijnlijk worden....

Wat betreft de aanvragen zie ik niet direct een probleem. Volgens mij zijn er geen overeenkomsten op vlak van visumaanvragen, er zijn enkel high-risk en low-risk countries. En ik veronderstel dat als België zou splitsen dat we dan niet ineens een high-risk country worden.... Ik vrees wel voor de paperassenwinkel in België, denk maar aan nieuwe rijbewijzen, identiteitskaarten, paspoorten etc.... Hoe snel zoiets kan gaan weet ik niet, ik hoop dat ik voor die tijd wegben :rolleyes:

ik heb daar dus ook al meerdere malen aan gedacht en vraag me echt af wat dit gaat geven????

Want op je diploma's ed staat dan België, maar dat bestaat niet meer...

pffffffffffffff....da zou er nog moeten bijkomen hé, krijgen we eindelijk misschien ons visum en dan dit weer <_<

Back