Steve Irwin herdacht met natuurpark

benneman

Member
bron: nu.nl

AMSTERDAM - Krokodillenjager Steve Irwin wordt geëerd met een nieuw wildreservaat in zijn thuisland Australië. Dat heeft de regering van dat land zondag bekendgemaakt.
ANP

Irwin, die wereldwijd bekend werd met zijn natuurprogramma The Crocodile Hunter, overleed vorig jaar na een dodelijke steek van een pijlstaartrog in zijn hartstreek.

Het Steve Irwin Wildlife Reserve omvat 135 duizend hectare en ligt in de provincie Queensland, waar Irwin ook vandaan kwam. Het is onder meer het leefgebied van de bedreigde dwergbuidelmarter en speertandhaai.

Weduwe

Volgens zijn weduwe Terri was Steve onder de indruk van de flora en fauna in het gebied. "Hij zou dan ook heel trots zijn als hij zou weten dat het nu een beschermd natuurgebied wordt", verklaarde ze.

De Australische premier John Howard denkt dat het nieuwe natuurpark een belangrijke toevoeging is aan de reservaten van het land. "En het is een passend eerbetoon aan een gepassioneerde milieuactivist en een groot Australiër."

Ik had het ook al gehoord op het radio nieuws hier.
Ik vind het een goed initiatief :up:

Ik was wel benieuwd waar het dan precies is?
Iemand die het weet?

Morgen (dinsdag) alle kindertjes gratis, onder begeleiding van een volwassene.
Bindy is jarig en ze trakteert.

Wilde eerst ook wel gaan, maar hoorde op de radio dat er busladingen heen gaan! :roll:

Ander keertje!

Volgens mij ligt dat gebied in de noord-westelijke top van Northern Queensland....

Lucy

Heb het hier ook gehoord.
Zou ook een groot crocodile park bijzitten.

[/quote][quote author=Wilbert67 link=topic=7383.msg95360#msg95360 date=1185132572]

Ik was wel benieuwd waar het dan precies is?
Iemand die het weet?[/quote]

[quote author=benneman link=topic=7383.msg95356#msg95356 date=1185130875]

Het Steve Irwin Wildlife Reserve omvat 135 duizend hectare en ligt in de provincie Queensland, [/quote]

[size=11pt]Lijkt me niet te missen....loop je niet in 1 dag doorheen..[/size]

Jack :evil:

crocodile park erbij? echt? je bedoelt zo een met een hekje erom :|? isnt cape york in z'n geheel een enorm groot crocodile park?

Thanks Lin, gisteren schijnt het inderdaad "bloody Hectic" te zijn geweest.

Wij zijn vandaag geweest, een ontzettend gezellige Zoo.

Groetjes Jojo.

@ Jack, aan het einde van de maand word de web site bijgewerkt, staat er zeker een foto bij.
( van mij en Steve ??? )

Groetjes Jojo.

@ Jolanda,
Ben blij dat je een leuke dag gehad hebt!
Volgende week krijgen wij familie over voor een paar weken. Steve's Zoo staat dan zeker op het programma. :up:

als we door de hele aanvraag heen zijn en ooit aankomen
op aus bodem staat dit bezoekje nr 1 op mijn lijstje :up:
gr auktje en diderick

Back