STNI Sponsorship voor SA en WA zijn binnen, documenten naar Dimia!

Bartman

XPdite Sponsor
Ik heb vanochtend bericht gehad van George Lombard, dat SA mijn STNI sponsorship goedgekeurd heeft.

Het gaat nu wel heel snel, het is nog maar 14 dagen geleden dat mijn diploma geassessed werd.
Ik had eerlijk verwacht dat ze in Zuid Australie tussen kerst en nieuw wel vrij zouden zijn, maar niet dus.
Als het goed is, krijg ik heel binnenkort ook antwoord uit WA, dus dan moet ik nog een keuze maken naar welke staat ik wil gaan.

Nu rest dus alleen nog de laatste stap, en dat is de DIMIA!

Freeling here I come!! :lol:

Oeps, nu wordt het stilaan wel tijd om pa en moe in te gaan lichten...

:dance:  :congrats: :dance: Gefeliciteerd Bart, tof toch dat het allemaal zo goed gaat?

Heb je zelf al een idee waar je voorkeur naar uitgaat... SA of WA?

En welke stappen moet je nu nog voor de DIMIA zetten?

Suc6 en houd ons op de hoogte  :up:

Groet,
koen

De stappen voor het dimia zijn eigenlijk simpel.

Formulier 47SK invullen, kopie van het geboortebewijs en paspoort, en nog wat recente loonafschriften.

De rest van de formulieren ligt al bij George Lombard.

Daarna is het wachten op de aanvraag voor medische test en antecendenten onderzoek.

Als ik nu kijk dat ik een fee heb betaald van 2900 au$ (1800 euro), dan vind ik dat geld dubbel en dwars waard geweest. Ik had alles zelf uit kunnen zoeken, maar dit heeft me heel veel frustratie en zoekwerk uitgespaard.

Ik ben ondertussen ook al druk op zoek naar werk in Oz, dat wil echter nog niet zo vlotten. Ik zoek naar werk in de ontwikkelingssfeer als (senior/lead) Mechanical Engineer, en dan in SA. SA heeft mijn voorkeur, vanwege de huizenprijzen, de werkgelegenheid op mijn vakgebied en de ligging (iets koeler dan in WA).
Veel banen staan open op het gebied van Mining Equipment engineering, dat ligt echter enigszins buiten mijn gebied. Maar met wat moeite moet ik daar wel binnen kunnen geraken.

Bart

Nou dat valt inderdaad mee, nu is het zo dat een baan vinden in Oz vaak moeilijk is wanneer je nog niet in het land ben aangezien ze je willen zien.

Maar zoals ze zeggen de aanhouder wint.  :up:

Gr.Koen

Gefeliciteerd met je sponsering van SA. nu nog de dimia en dat is het :plane:

Maar  ze zijn wel gesloten daar in south australia want wij kunnen pas op 3 januari beginnen online een aanvraag te doen omdat de site tussen 22 december en 3 januari offline is.

Maarja onze aanvraag komt ook wel.

In iedergeval veel succes verder :up:

Groeten marcel

Ook van ons een hartelijke felicitatie!!

Maar; [quote author=Bartman link=topic=3580.msg41856#msg41856 date=1135853492]
Oeps, nu wordt het stilaan wel tijd om pa en moe in te gaan lichten...
[/quote]

Wisten ze het (nog) niet??

Rene

Congrats, Bart ! Good on ya mate !  :up:

en sterkte/succes ( :?)  met  het vertellen van dit voor jou geweldige nieuws aan je ouders !  :-o

Ingrid  :cool:.

Bedankt allemaal voor jullie steun!

Nee, mijn ouders waren nog niet op de hoogte. (en ik probeer nog een goed moment te plannen)

Van mijn vader weet ik dat ie dat allemaal wel spannend zou vinden (hij wilde zelf ooit naar NZ emigreren, maar mijn moeder wilde niet mee).
Met mijn moeder ligt het wat anders. Ik heb maar 1 (jongere) broer die getrouwd is met een vervelende meid. Ondanks het feit dat zij samen maar op een hemelsbrede afstand van 1000 meter wonen, zien mijn ouders mij (80 kilometer verder) vaker dan hem. Mijn moeder ziet haar kleinkind zowat nooit en daar heeft ze het erg moeilijk mee.

Als ik (the prodigal son  :wink:) dan ook nog vertrek, zal ze daar wel een tijdje wakker van liggen.

Dat is de reden dat ik het hen niet heb verteld. Ik weet zeker dat ze het me niet misgunnen, maar het zal mijn moeder geen vreugde brengen.

Verder ben ik me ook nog op de moeilijke beslissing aan het voorbereiden om te kiezen tussen SA en WA. Op het moment dat ik dit invul in 47SK is er eigenlijk geen weg meer terug. Ik moet dan minimaal 2 jaar in die staat blijven wonen en werken. Dat is helaas de beperking die het STNI visum je oplegt.

Zo, en nu wordt het tijd om tussen de klamme lappen te duiken.  :lol:

Nog ff een update (ik zag trouwens dat bijna iedereen in het rijtje hierboven een kroontje heeft  :up:)

Ik heb uiteindelijk toch voor SA gekozen, omdat ik steeds maar bevestigd zie dat er in WA buiten mining heel weinig mechanical engineers worden gevraagd.

Dus vanochtend kreeg ik (na overhandiging van een redelijke som geld) de vertalingen van mijn dienstplicht documenten, en toevallig ook een mailtje van mijn agent dat WA ook een sponsorship heeft toegewezen. Ze willen me dus in 2 staten :)

Maar zoals gezegd heb ik SA gekozen vanwege het werkaanbod.

De formulieren zijn richting Dimia, nu is het dus afwachten! Hoe lang kan dit gaan duren?

Allereerst gefeliciteerd met je STNI, blijkbaar gaat dat toch makkelijk!!!
Toch nog een vraagje als je door SA gesponsord wordt obv van een opleiding / beroep moet je dan ook hierin werk vinden. of mag je ook putjesschepper (om maar iets te noemen ) worden ??

groetjes Teuni

[quote author=Teuni link=topic=3580.msg42306#msg42306 date=1136385669]
Allereerst gefeliciteerd met je STNI, blijkbaar gaat dat toch makkelijk!!!
Toch nog een vraagje als je door SA gesponsord wordt obv van een opleiding / beroep moet je dan ook hierin werk vinden. of mag je ook putjesschepper (om maar iets te noemen ) worden ??

groetjes Teuni

[/quote]

Volgens mij mag je ook gigolo worden (maar dat zal in mijn geval moeilijk worden).

Je wordt binnengelaten op basis van opleiding, maar of je daarin gaat werken is volgens mij aan jou...
Je krijgt de 1e 2 jaar toch geen uitkering, dus als je de daklozenkrant wil verkopen mag dat volgens mij ook. :lol:

Hoi Bart,
Wat super,gefeliciteerd joh!
Vast een hele opluchting dat je nu de beslissing voor jezelf hebt genomen,WA of SA ( begrijpelijk dat je naar SA gaat vanwege het werkaanbod,maar nog een Dutchie naar WA was errug leuk geweest!)
Wat zijn de gemiddelde wachttijden voor de approval van jouw visum?
Heel veel succes.
Groetjes,
Lieke

Hi Bart,

Gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws allemaal... en nog wel door 2 staten gewild ook!  :up:

Poe hee, wat kan het dan allemaal snel gaan he, nu het moeilijkste nog... je ouders het grote nieuws vertellen, ik hoop dat ze het nieuws een beetje goed aanhoren...

Anyway, you've got your way!

Groetjes,
Lela

Bart,

Gefeliciteerd...dat is volgens mij allemaal veel sneller gegaan dan je had gedacht. Spannend allemaal! Wat ga je uiteindelijk doen met je Engelse taxi? Neem je die mee? Dat zal ook wel moeilijk afscheid nemen worden als je gaat.... Ik zie zo'n bak al rijden door de outback.... Enne, SA -> okay, maar de koffie staat altijd klaar in WA. Maar ik zie je dit weekend op de borrel, gezellig.

Greetz, Marielle

Hey Bart,

Eindelijk, he!! Super, joh :up:.
Heel veel succes en we lezen (hoop ik) hier vast wel hoe alles gaat verlopen.
En, zoals Lela ook al zei, heel veel succes bij het vertellen aan je ouders.

Groetjes,
Mel

He Bart,

Harstikke goed, maak er iets moois van.

Have a great time,

Jack :evil:

Back