STNI visum

Ingepinge

New Member
Oké, vanavond werd duidelijk (na tientallen keren doorlezen van booklet 6) dat de kans heel klein is dat we er komen voor een permanent visum. :cry:
Nu lees ik een heleboel over het STNI visum.
Ze vragen oa op de site van SA een 'metal fabricator'. Mijn man werkt al jaaaaren bij een metaalfabriek. Zijn opleiding beperkt zich echter tot een 7de jaar middelbare studies. Komen wij in aanmerking voor het beroep op de SOL-lijst van 'metal fabricator'? Of moet je echt deze opleiding hebben? Dit is me niet altijd duidelijk. Zijn bedrijf kan de nodige referenties leveren.
Ook vragen ze in SA zo'n arbeider. Kunnen we hierop een STNI-aanvraag indienen?
Please, help!!!

[quote author=clair link=topic=6116.msg76355#msg76355 date=1165176976]
Kun je dit niet navragen in SA?
[/quote]
Bedoel je dat via de website dan?
Gewoon een mailtje sturen via hun site?

Ja,dat bedoel ik,heb ik met Victoria ook gedaan.
Good luck finding a way in!!
Waar een wil is...

Wij zijn bezig voor een STNI visum voor WA omdat we te weinig punten hadden voor een skilled workers visum. Via kennissen van ons in Perth zitten ze daar te springen om metaalbewerkers met of zonder diploma's. Het gaat hun om wat je kan en niet om wat je zou moeten kunnen. Succes met je aanvraag want als ik jullie was deed ik die sowieso.

Ook ik kom niet in aanmerking voor een permanent visum anders dan een STNI. Maar er is volgens mij ook voor jullie nog hoop.
Als ik alles goed begrepen heb en zelf op de goede weg ben (afgelopen weekend pas begonnen met de hele papierwinkel) dan ga je als volgt te werk:
Kijk eerst eens of je beroep op de SOL-lijst voorkomt en of je aan de omschrijving voldoet.
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf
Vervolgens moet je kijken of de staat waar je naar toe wilt dit wil steunen.
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/137/index.htm
Als dit beide het geval is laat je eerst je opleiding erkennen bij de daarvoor aangegeven instantie. Als dit ok is start je pas met de echte procedure waarbij werkervaring IELTS en gezondheid etc een rol gaan spelen.

Succes, Chantal

Back