stomme vraag over toeristenvisum

Bigpete

New Member
Hi,

even een waarschijnlijk stomme vraag, maar ik weet het anwoord niet(meer) :|

Mijn 17 jarige zusje wil mij komen opzoeken voor een 4 weken vakantie hier in Brisbane - moet zij apart een toeristenvisum aanvragen, en mag dat wel gezien ze pas 17 is?

bij voorbaat dank,

Iedereen moet een toeristenvisum aanvragen om naar Oz te kunnen reizen! Meestal wordt dit ook wel even geregeld door het reisburo waar je de reis of ook alleen de vlucht boekt!
Je zus van 17 mag gerust alleen naar Oz reizen, mits ze natuurlijk een eigen paspoort heeft.

Een toeristenvisum kan je zusje gewoon bij het reisbureau als ze haar ticket boekt aan vragen. Dit visum is voor iedereen geldig! Ik denk dat je in de war bent met het WHV visum deze kan je pas vanaf 18 jaar aanvragen.

Groetjes

thanx voor jullie reacties! mijn ouders gaan morgen even met mijn zusje naar Schiphol omdat ze er toch vlak in de buurt zijn, en kijken of ze het dan ellamaal kunnen regelen.

Nogmaals bedankt en have a great day (ik moet zo naar mijn werk :| )

Het toeristenvisum hoeft niet per se via een reisburo: het kan ook middels internet worden aangevraagd ! T is maar dat je het weet !  :wink:

[quote author=Anne Marie link=topic=1843.msg17065#msg17065 date=1117693379]
je moet dan wel met credit card betalen, als je het online doet...
[/quote]

Klopt ! Goeie tip, Anne Marie !

En hier kun je het dus aanvragen: http://www.eta.immi.gov.au/

Ja hoor geen probleem voor haar om een ETA visum aan te vragen. Als ik het mij goed herinner is dit zelfs drie maanden geldig!

Sterker nog, een ETA is 12 maanden geldig. Je kunt dus met 1 ETA binnen een jaar meermalen naar Australie reizen en daar dan steeds max. 3 maanden verblijven. :)

Je hebt toch ook zoiets al een 6 maande toeristenvisum......die kun je dan niet online-aanvragen maar daarvoor moet je bijv. naar de Ambassade in Berlijn...

Voor de mensen die langer dan 3 maanden willen blijven..... :wink:

Gr.

[quote author=Hans de Visser link=topic=1843.msg17189#msg17189 date=1117761794]
Sterker nog, een ETA is 12 maanden geldig. Je kunt dus met 1 ETA binnen een jaar meermalen naar Australie reizen en daar dan steeds max. 3 maanden verblijven. :)
[/quote]

Dat is dus het visum dat mijn vader heeft.. Ik snapte al niet hoe hij alsmaar heen en weer kon reizen en zolang daar kon blijven.. :)

Grtz Tanne

Back