Storms, winds set to continue

M5

Moderator
Storms, winds set to continue

04mar06
WILD winds and storms which have closed beaches, brought down power lines and contributed to a landslide will continue to drive across southeast Queensland this weekend.

Despite days of wet weather, the region's dams remain desperately low. They have risen 1 per cent or less over the past two days and those which supply Brisbane remain about a third full.

Forecasts suggest today will present the best chance for significant rainfall but that too little will fall in the critical dam catchment areas. The heaviest rain will be close to the coast and too far west to fill the dams.

Flooding on the NSW mid and north coasts has cut off several small towns. More rain means river levels are not expected to peak until at least tomorrow.

But cruel weather of the opposite kind in southern farming areas means fruit and vegetable prices have skyrocketed.

Drought conditions in Victoria have wreaked havoc on crops, affecting prices around the country.

The World Championship Tour surf events on the Gold Coast have been cancelled because of dangerous and worsening conditions.

Beaches are expected to remain shut today and some shark nets may have been damaged by rough seas.

http://www.thecouriermail.news.com.au/common/story_page/0,5936,18341738%255E952,00.html

Ja, de herfst is begonnen ja. Helaas schieten we met al die regen schieten we weinig op als het niet in de catchment areas valt. Ik blijf dus zuinig met water. Ook is het zo dat als het met bakken uit de lucht komt, zoals nu, dat dat een probleem voor de teelt is, en da's ook niets he.

It's a worry!

Ja de slogan: "Let's watch every drop" gaat mij nu niet lukken  :-D :-D :-D. Het zijn er een beetje veel  :-o. Ik vind het heerlijk. Lekker met een trui en een warme chocolademelk op de bank een filmpie kijken  :).

[quote author=jufrebekka link=topic=4087.msg50437#msg50437 date=1141518350]
Ja de slogan: "Let's watch every drop" gaat mij nu niet lukken :-D :-D :-D. Het zijn er een beetje veel :-o. [/quote]

:-D Ja, andere regels voor inkomend verkeer :) Ik vind het ook lekker hoor! Knus!

Nou zeg! we lijken wel Nederlanders! :-D
Altijd zeuren over het weer.
Eerst is het te warm en nu is het te nat, en dan durf je ook nog te beweren dat de herfst is begonnen bij een beetje regen en bijna 30 graden :lol:
Wordt tijd dat jullie een maandje deze kant op komen dan gaat dat gezeur snel over, BRRRRR

:-D :-D Nou zo zie je maar Australie is niet het beloofde land! Als het hier regent dan regent het ook écht! En ja de herfst is begonnen! Bij 30 graden hebben we zelfs paddestoelen in de tuin! Maar denk maar ons als je vanavond lekker voor je centrale verwarming kruipt! (Die wij niet hebben  :cool:)

Joh waar we ook zitten het weer blijft een hot item
:wink:

Nou als (nog) Nedelander, sorry hoor,  maar hier moet ik toch wel een beetje om lachen.  :-D
Als het regent, dan regent het dus goed.
Okee, duidelijk.
Ehh, bijna 30 graden en regen. Nou, dan hoef je geen douche meer te gebruiken. Even lekker in je zwembroek in je tuin gaan staan. Ziezo, klaar. Zo deden ze dat toch ook in de prehistorie  :-D.

[quote author=hawk link=topic=4087.msg50497#msg50497 date=1141554623]
Nou als (nog) Nedelander, sorry hoor,  maar hier moet ik toch wel een beetje om lachen.  :-D
Als het regent, dan regent het dus goed.
[/quote]Yep, je zal het nog wel gaan mee maken, maar de hoeveelheid regen die hier meestal in een uur valt daar heb je in NL 24 uur voor nodig. :depressed:

RECTIFICATIES nodig!  :-D :-D

Uno: er werd nie gezeurd!  :-D Wel is het echt iets om ons zorgen te maken als het niet regent in de catchment areas.

Due: het is niet meer 30 graden hoor! 't Is hier nu een graad of 19/20 overdag. Dus even niets meer om jaloers op te zijn. Helpt dat?  :-D :-D

Ireen.

Niet jaloers???? het is bij ons misschien een graad of 3 :freezing: :freezing: we waren net te wandelen geweest en net op tijd terug een dikke sneeuwbui op ons velletje.

groetjes Manja :)

Joh, ik zeg maar zo: alles heeft zijn charme. Een lekker pak sneeuw met een waterig zonnetje is ook wel te waarderen!  :up:

Het gras is altijd groener bij de buren :)

Groetjes Lin

'Cyclone' blasts coast

WILD weather unleashed winds of 115 km/h, bucketing rain and monster waves off southeast Queensland yesterday.

One wave measured by a buoy off North Stradbroke Island reached a staggering 17m high, only 6m shorter than the Cape Moreton lighthouse.

Rain from the Clayton's cyclone – a deep low with clockwise winds but without the warm air of a tropical cyclone – increased dam levels up by almost 1 per cent.

Brisbane Lord Mayor Campbell Newman said southeast councils could now delay Level 3 restrictions until early May.

Four days of rain lifted Wivenhoe, North Pine and Somerset dams – which supply 85 per cent of water for the region – from 32.24 to 33.14 per cent of capacity.

"March is giving us some hope," Cr Newman said.

SEQ Water's operations manager Rob Drury said the dams gained the equivalent of 11,000 Olympic-sized swimming pools, the best since last May.

http://www.thecouriermail.news.com.au/common/story_page/0,5936,18361163%255E952,00.html

[quote author=Lin link=topic=4087.msg50504#msg50504 date=1141571419]

Het gras is altijd groener bij de buren :)

[/quote]

Groen gras? Nou, hier niet, alleen maar geel  :-D.

Enne, wat nou 19/20 graden overdag, 't is hier nog steeds 35 graden en stralend zonnig, iedere dag weer, tot vervelens toe :-D. Vanaf 10 december heeft het hier welgeteld 1 x een uurtje geregend (op z'n Nederlands) en 1,5 week geleden heeft het zo'n 8 uur gemiezerd. Voor de rest alleen maar :sunny: :sunny: :sunny: en 's nachts is het heerlijk koel. M.a.w. niets te klagen hier in Albury :)

Erna

:-D Lekker he? Zon! Vanmorgen stond ik op en... kreeg gelijk het Teletubbie gevoel! :-D Het zonnetje schijnt... de lucht is blauw...! Heerlijk!!! Het zonnetjes is weer terug!  :cool:

Geel gras, hier niet hoor. Groen en in ons geval errug hoog!!! :roll:

:-D :-D :-D Lin, ik krijg gelijk zo'n visioen nu van teletubbies die door het hoge gras dartelen en zingen "als het gras twee kontjes hoog is".  :music:

Maar hier is het inderdaad ook een stralende dag (maar goed we zitten maar 15k verderop :-D).....alles is knal groen :up: en ook hier staat het gras ongeveer tot op oksel hoogte inmiddels.

Groetjes
Syl

:-D :up: kan ook een schaap nemen natuurlijk.....

Trouwens, ik heb wel een nette (voor mijn doen) achtertuin n.a.v. al die storm waarschuwingen :-D!! Alle potentiele projectielen zijn opgeruimd en ik heb gelijk hier en daar een handvol onkruid getrokken (gaat namelijk zo makkelijk  als de grond doordrenkt is) .....van die storm was verder niets te bekennen!

Syl :)

Het lijkt mij dus echt schitterend om zo'n geweldig heftige regenbui te zien. Natuurlijk wel veilig binnen, maar het lijkt me echt mooi! Als het hier regent in de winter of herfst, dan is het ook zo koud. Regen is niet erg, maar die kou erbij... Volgens mij valt dat in Oz wel mee. Als het regent is het vast niet van de enorme koude regen die zo lekker in je gezicht kan prikken.

Een nicht van mijn moeder heeft 18 jaar in Oz gewoond en die heeft regelmatig de wc doorgespoeld met een gietertje na een plasje om water te besparen ;)

Gister spraken we de buurman en die vertelde ons dat we een cycloon gehad hebben. Hij was niet erkend omdat hij niet was voorspeld. Achteraf zei men dus dat het een cycloon geweest was. Jemig verbaast me niets. Waaide zowat uit mijn sokken! :lol:

Back