strafblad?

damhooligan

Member
hallo  :police:

wie weet wat er van een strafblad eigenlijk wel en niet belangrijk is als je wil emigreren?
(search leverde nix op )

vroeger toen ik klein was  :humble: heb ik me vergrepen aan winkeldiefstal (taakstraf)
en ik heb 1x met alcohol op gereden (boete), dit staat nu beide op mijn strafblad.

Volgens mij zijn dit kleine vergrepen en denk ik niet dat dit problemen opleverd, maar wie heeft hier meer info over , of ervaring mee?

hopenlijk hoef ik niet naar mijn visa te zwaaien  :wavecry: :wavecry: :wavecry:

Groetjes johan

Hi!

Nou...geen appels en peren vraag :-D, hoop dat je alvast ets aan het volgende hebt, volg de link en lees no. 5

http://www.immi.gov.au/faq/general/general04.htm

Groetjes
Syl

en het volgende:

Criminal convictions

In determining whether to grant a visa to an applicant, or to allow a passenger arriving at an air or seaport to enter, the Immigration Officer considers each case on its merits - there is no blanket policy of refusal or acceptance.

As part of this process, Immigration Officers take into account any adverse MAL record - the number of convictions recorded, the length of sentence served, the level of violence (if any) and when the offence was committed - and balances this against the person's reason for travelling to Australia.

Tough penalties apply to people giving false or misleading information in a visa application or passenger card. Their visas may be cancelled immediately, they can be removed from Australia and excluded from Australia for a specified time.

Heb je een "search" op XPdite gedaan?? Want er komt toch echt wel wat boven drijven

Syl

hoi syl

Ik had de search al gevonden (flauw woordgrapje)

Maar leverder niet echt wat op , en de site van immi ken ik nu al bijna van buiten
(wel een goeie site)
Maar daar kan ik alleen maar uit opmaken dat als je een crimi bent dat je dan een probleem hebt, maar ik heb alleen maar een paar foutjes gemaakt , en ben geen crimi.

maar ik had gehoopt dat iemand met ervaring hierin zou reageren maar helaas :cry:

Nu kan ik alleen maar hopen dat alles goed komt :oops:

Groetjes johan

Ik zou eerst eens nagaan wat dat strafblad van jou nu helemaal voorstelt. Als je volwassen wordt begin je met een schone lei, dus vergrijpen waar je je als kind schuldig  aan hebt gemaakt zouden hier niet meer op moeten staan. Voor het met drank rijden is het de vraag of het een overtreding (boete) of een misdrijf (rechter) betrof. Eerst maar eens hier informeren zou ik zeggen.

[quote author=landmiles link=topic=3654.msg43274#msg43274 date=1137174949]
Ik zou eerst eens nagaan wat dat strafblad van jou nu helemaal voorstelt. Als je volwassen wordt begin je met een schone lei, dus vergrijpen waar je je als kind schuldig aan hebt gemaakt zouden hier niet meer op moeten staan. Voor het met drank rijden is het de vraag of het een overtreding (boete) of een misdrijf (rechter) betrof. 
[/quote]

hoi  landmiles

Het mag dan wel lang geleden zijn maar de politie vergeet niks , en die gaan uiteindelijk (via justite) mijn VOG'tje maken.
Gelukkig kwam ik ervanaf met een boete, maar dat stond ook duidelijk in mijn eerste post.

groetjes Johan

Een VOG is geen instrument om iemand voor dit soort dingen te 'brandmerken'. Het is bedoeld om bijvoorbeeld werkgevers te behoeden voor het in dienst nemen van mensen met een criminele geschiedenis. Stel je voor, dan zou elk winkeldiefje nooit meer aan de slag kunnen voor, ik noem er maar eentje, de PTT.

Niet huilen voor je geslagen wordt zegt mijn vader dan, zorg eerst dat je er achter komt wat jouw criminal record voorstelt. Een overtreding (zoek die boete er nog maar eens op na) komt niet op een strafblad. Anders kan ik mijn ticket naar Australie ook wel op mijn buik schrijven, ik heb namelijk ook wel eens een bekeuring voor te hard rijden gehad. En wat jij als kotertje hebt uitgespookt wordt geschrapt. Kijk maar wat een consternatie er is als er een minderjarige (bijv. Murat D.) als volwassene moet worden berecht...

Als je op www.britishexpats.com kijkt en met de search zoekt op 'conviciton' kom je wel het een en ander tegen.

Groetjes Miranda  :)

Een VOG is geen copy van je strafblad.
Er staat eigenlijk niets in, het gaat erom of er een belemmering is
voor hetgeen je VOG is aangevraagd.
Als je VOG is aangevraagd omdat je solliciteerd als boekhouder en je
bent veroordeeld voor fraude, dan staat het er in.
Solliciteer je als taxichauffeur dan staat fraude er niet in wel een
veroordeling voor dronken rijden.
Dus maak je geen zorgen voor emigratie staan die dingen er allemaal niet in.
Als je niet bent opgepakt voor terrorrisme of i.d.  dan komt er alleen in te staan
dat er voor emigratie geen belemmeringen zijn en meer niet.
Ga rustig verder voor je visum, zoveel stelt een VOG echt niet voor.

Gr. Ton  :up:

Bedenk dan ook eens dat alle "First Settlers" criminelen waren. Er waren bij die daar heen zijn getransporteerd voor het stelen van een brood!!

(En er zijn politici daar die nog steeds "stelen".)

Rene

(En er zijn politici daar die nog steeds "stelen".)

Rene

hoe bedoel je dat.. ??? als ik vragen mag

oke

bedankt voor de reply ton en inneke.
Ik had als zo'n vermoeden dat het geen groot probleem zou zijn , maar ik wist het niet zeker
nu heb ik er meer vertrouwen in. :|

nu word wel in het visum aanvraag gevraagd voor eventuele overtredingen zoals deze, moet ik die toch vermelden , terwijl ze waarschijnlijk dan toch niet om mijn VOG staan?

Groetjes Johan

"Eerlijk duurt het langst" riep mijn oma altijd :) Grote kans dat er geen haan naar kraait als je het "vergeet" te vermelden, maar aan de andere kant:

Tough penalties apply to people giving false or misleading information in a visa application or passenger card. Their visas may be cancelled immediately, they can be removed from Australia and excluded from Australia for a specified time.

Groetjes
Syl

Hmm... hoe heette die film ook al weer, een jonge vrouw die - net geemigreerd naar Canada - naar Frankrijk vloog (ze had ook nog vliegangst) haar verloofde achterna - en toen verliefd werd op een fransman (Gerard Depardieu natuurlijk) en toen ze terug wilde reizen het land niet meer inkwam omdat ze een klein overtredinkje (jointje gerookt) had verzwegen...? Of moet ik deze posten in het film-subject?

Anyways, als het wordt gevraagd niet verzwijgen, als het niet gevraagd wordt niet noemen. Maar een expliciete vraag niet naar waarheid beantwoorden en dan ondertekenen (dat je het volledig en naar waarheid hebt ingevuld) is een misdrijf op zich!!

Ja ik ken die film, is met Meg Ryan en Kelvin Klein.... de naam van de film is "Frensh Kiss".

Helaas speelde Gerard Depardieu en niet in mee.  :-(

I Know  :eek:fftopic:

:eek:ops!: :donttell:

Won't happen again...

Gr.Koen

Was ik al bang voor, heb me een ongeluk gezocht op http://www.imdb.com maar in het lange CV van Depardieu was deze film niet te vinden. En ik kon niet op de naam komen van - uhh - hoe heet ze nou ook al weer?!?
:lol:

Die met Gerard D. was Green Card, waar hij America probeert in te komen door een fake relatie te hebben met iemand die natuurlijk wel weer echt wordt en kuskissfladderfladderinluf.

Witte ut weer?

[quote author=Eerainuh link=topic=3654.msg44501#msg44501 date=1137971424]

Die met Gerard D. was Green Card, waar hij America probeert in te komen door een fake relatie te hebben met iemand die natuurlijk wel weer echt wordt en kuskissfladderfladderinluf.

Witte ut weer?

[/quote]

:-D :-D :-D :-D

Jaja, ik heb ze weer helemaal op een rijtje. Ik heb hier French Kiss met Kevin Kline en dingetje en hier Green Card met hoeheetieokalweer en Andie MacDowell.

Back