stroom

sharky

New Member
Wie weet wat voor hertz er is in oz. Doet al mijn computer het ook en andere dingen of is de de stroom wel 220 v. maar een ander hertz zo dat alles eerder doorbrand? of juist alles trager wordt?

Geen probleem, 220/240 v en 50 hertz.  Enkel de stekker is anders met een 3 pin aansluiting maar hier zijn verloop stekkers voor te verkrijgen.

Ipv een verloopstekker is het beter om een geheel nieuw snoer te kopen, als deze te vervangen op je electrische apparaat. Dit is wat minder storingsgevoelig. Goedkoop te krijgen bij iedere Dick Smiths om maar een winkel te noemen.

Nog makkelijker is het op wat Nederlandse stekkerdozen mee te nemen en hiervan de stekker te vervangen. Hoef je niet al je apparaten van nieuwe stekkers te voorzien. Wij hebben bijvoorbeeld de koelkast, magnetron en koffiezetapparaat op één stekkerdoos. Hoefde ik dus maar één stekker te vervangen i.p.v. drie.
Dit is een stuk goedkoper dan allemaal nieuwe snoeren te kopen. Daarnaast zit bij veel apparaten het snoer ook nog eens vast zodat je het niet makkelijk kunt verwisselen (denk aan wasmachine, koelkast, waterkoker, etc).

En voor ons is het ook handig omdat we misschien wel weer terug gaan naar Nederland. Hoeven we straks niet alles weer terug te veranderen. Maar ik kan mij voorstellen dat als je hier voor altijd komt, je misschien wel alles om wilt zetten naar Australische stekkers....

Back