Student naar Sydney!

Tammy85

New Member
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Tamara en ik ga over ongeveer 2/3 weken naar Sydney om daar tot augustus stage te gaan lopen. Ik kan niet wachten alleen is alles nog niet helemaal bevestigd. Ik moet ook nog alles regelen, zoals visa, vlucht, ib-groep etc.

Heeft iemand toevallig tips om dit allemaal zo snel en soepel te laten lopen?

Groetjes,

Tamara

ps. sorry als mijn Nederlands slecht is. Ben te veel met Engels bezig.

Welkom op het forum :up:.
Hopelijk heb je snel een visum want 2-3 weken is al heel erg snel.
Wat ga je doen?
Cheers,
Fam Munnichs

Hoi Tamara!
Je hebt inderdaad nog veel belangrijke dingen te regelen in een korte tijd  :shock:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moest je bij de IB-groep al meer dan een maand vantevoren doorgeven dat je het land uit gaat. Je krijgt dan ook een vergoeding voor je OV, omdat je die in australie natuurlijk niet kunt gebruiken, maar misschien moet je je OV dan wel weer inleveren bij het postkantoor. Dat weet ik eigenlijk niet. Ik zou ze vandaag gewoon meteen nog bellen en uitleggen dat je op stage gaat, en dan zullen zij je wel vertellen wat je moet doen.
Je hebt nu geen andere keus meer voor een visum dan een work/holiday visum. Je kunt voor je stage ook een ander visum aanvragen, maar dat duurt een stuk langer, en is een moeilijkere aanvraag. Ik kies daar zelf wel voor, omdat je maar 1x een work/holiday aan kunt vragen, en die bewaar ik liever voor na mijn studie. Het work/holiday visum is aan te vragen op www.immi.gov.au
Voor vluchten moet je nu gewoon heel goed zoeken! Het beste is om te kijken op de sites van de de vliegmaatschappijen zelf, en niet via cheaptickets ofzo te zoeken, want dat zijn vaak echt niet de goedkoopste! Je kunt kijken op de site van quantas of malaysia airlines of singapore air.
Is je stage zelf al wel bevestigd??
Ik ben ook wel benieuwd wat voor stage je gaat lopen ja :D
En heb je eigenlijk al wel huisvesting? Zo nee, kijk dan eens op: http://www.share-accommodation.net

Groetjes Gwen

Mijn stage is nog niet helemaal bevestigd, school moet het nog goedkeuren. Als dat is gedaan dan ga ik stage lopen bij Spaceships. Weet niet of jullie er ooit van hebben gehoord. En anders kan je een kijkje nemen op spaceships.tv.

Heb al een heel goedkoop ticket gezien. Dus school moet ff opschieten. 

Succes met alles! Zoals Gwen al aangaf, kun je alleen nog op een WHV binnen komen. Hopelijk heb je geen andere buitenland ervaring (voor meer dan 3 maanden) want anders gaat zelfs dat visum niet lukken in 2/3 weken. Je WHV zou ik nu zo spoedig mogelijk aanvragen (je hebt een jaar vanaf de aanvraag datum om Australie nog binnen te komen als je 'm toegewezen krijgt). VOlgens mij als je niet binnen 't jaar van je WHV gebruikt maakt, vervalt hij gewoon (en kun je 'm nogmaals aanvragen - wel ben je dan 't geld kwijt). Voor aanvraag: zie www.immi.gov.au kost zo'n 120 euro. Maar op een toeristen visum mag je geen stage lopen!!!! Dus je moet wel op je WHV.

IBG: je moet idd je OV kaart bij het postkantoor inleveren om je maandelijkse vervoersvergoeding te krijgen (wel even regelen met het IBG VOOR inlevering van de kaart) (zeker de moeite waard - alle kleine beetjes helpen). Verder heb je dan ook recht op uitwonend (mocht je dat nog niet hebben/krijgen). Voor wanneer je dat doorgegeven moet hebben weet ik niet, maar Gwen noemt 1 maand, en dat klinkt behoorlijk aannemelijk. Ik zou mijn school achter de vodden zitten als ik jou was en zorgen dat je vandaag of morgen weet of je wel/niet mag. Een goedkoop ticket kun je eigenlijk wel vergeten, maar ik zou als ik jou was toch nog even een belletje maken richting de div. backpackers organisaties en nog even wat googlen op internet.

Wie weet heb je geluk en vind je nog een goedkoop ticket.

Die spaceships ken ik trouwens, maar waarom in Sydney en niet in NZ?? Spaceships is in NZ onderdeel van Stray (hop on, hop off bus) en tja dan is het om verveling te voorkomen (waarschijnlijk voor de chauffeur) om keihard 'spaceship' te roepen als je er eentje ziet. Als je 'm eerder dan de chauffeur ziet, moet ie tracteren..  Misschien kun je een gratis kaartje scoren  :wink: en kun je nog 'even' bij NZ langs..  :grin: Maar Australie blijft mijn all time favourite hoor! Succes met je stage!

heey tammy!

welkom op het forum en veel succes met alles! lijkt me idd een beetje last minute allemaal, maar hopelijk lukt het allemaal op tijd! hou ons op de hoogte!
wat voor opleiding doe je eigenlijk en waar ergens in oz ga je stage lopen? welke stad ofzo?

groetjes nicole

Back