studenten visum

kimbald

New Member
Hallo mensen,

Mijn vriendin en ik zijn vastberaden te verhuizen naar Australie. Mijn vriendin kan aan de universiteit van Melbourne haar master gaan halen en ik kan dan op haar visum mee reizen. Haar studie duurt 3 jaar. Heeft er iemand ervaring met het mee reizen op zo'n soort visum. Ik mag daar gaan werken en ben benieuwd dat als ik of zij een joboffer krijgt een permanent visum mogelijk is. Mijn beroep van huisuit is kok en deze staat op de mod lijst. Ik heb de laaste jaren een eigen bedrijf gehad en kort geleden verkocht. Ons huis in Nederland staat te koop alsmede ons huis in Frankrijk. Hierdoor kunnen we aardig wat geld mee nemen. Het enige waar we nu tegen aan lopen is dat mijn vriendin (26) en ik (32) niet kunnen aantonen dat we al meer dan een jaar samenwonen.

Hebben jullie tips?????

Welkom!

Op het forum is genoeg info te vinden,kijk bij temporary visa.
Ik ga zelf ook op studentenvisum.

Gr Clair

Hoi,

Nee, ik heb geen ervaring met een studenten visum en weet er dan ook echt helemaal niks vanaf.
Toch een hartelijk welkom om dit forum.

Jidske  :cool:

[quote author=kimbald link=topic=1965.msg80039#msg80039 date=1169987453]
Het enige waar we nu tegen aan lopen is dat mijn vriendin (26) en ik (32) niet kunnen aantonen dat we al meer dan een jaar samenwonen.
Hebben jullie tips?????[/quote]

Ik roep maar in het wilde weg misschien hebben jullie er wat aan.
- foto's van meer als een jaar geleden,
- Hebben vrienden geen foto's thuis in de kast liggen waar jullie van meer als een jaar geleden samen opstaan.
- Vakantieboekingen van meer als een jaar geleden waar beide jullie namen op hetzelfde blad staan vermeld.
- Huis in Frankrijk, staat dat op beide namen, aktes, verzekeringen in Frankrijk???
- Bankrekeningen op jullie beide namen.
- Autoverzekeringen..( meestal moet je opgeven wie de auto het meest gaat gebruiken....jullie dus??)