Studeren als de facto-spouse

D

Dj

Eind juli vertrek ik naar Australië op een Working Holiday Visum :). Mijn plan is in Australië een aanvraag te doen voor een de facto-spouse visum(Mijn vriend is namelijk Australisch).

Nou vraag ik me af of ik met een de facto-spouse visum een lening kan krijgen van de Australische overheid om te studeren of dat er een andere bijdrage bestaat voor de studiekosten. Momenteel studeer ik namelijk in Nederland als eerstejaars student aan de universiteit. Voor mij zou het ideaal zijn als ik deze studie kan voortzetten in Australie. Ik kan echter helemaal nergens informatie vinden over studeren in Oz met een de facto-spouse visum. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik maak me nu echt zorgen dat er een kans bestaat dat ik straks niet kan studeren. De kosten van een studie in Australie zijn namelijk zo verschrikkelijk hoog dat ik die nooit op eigen houtje kan bekostigen.

Alvast bedankt!!!

Ik ga er vanuit dat je geen lening krijgt van de Australische overheid. Maar ik zit niet in die specifieke materie. Ik weet wel dat Martijn (van Martijn en Rebekka) op de universiteit van Queensland kan gaan "werken/studeren"?? en wel iets van de overheid meekrijgt. Misschien dat je hem eens kan vragen...zijn naam op het forum hier is: tinusv

hoi Dj, ik ben ook niet echt een kenner, maar volgens mij geeft het spouse visum je het recht om in aus te mogen studeren. Maar volgens mij is dat ook echt het enige en kan je eerste twee jaar helemaal geen aanspraak maken op studiefinanciering, medical care enz. Maar misschien heb ik het mis. Succes

[quote author=Fritsie link=topic=1551.msg13272#msg13272 date=1113921183]
hoi Dj, ik ben ook niet echt een kenner, maar volgens mij geeft het spouse visum je het recht om in aus te mogen studeren. Maar volgens mij is dat ook echt het enige en kan je eerste twee jaar helemaal geen aanspraak maken op studiefinanciering, medical care enz. Maar misschien heb ik het mis. Succes
[/quote]

Je kan inderdaad geen aanspraak maken op enige uitkering (waaronder Ausstudy - studiefinanciering) de eerste twee jaar, mits er een aantoonbare noodzaak voor is. Maar dan moet het wel heel erg met je gesteld zijn willen ze daaraan toegeven.

Echter, je hebt wel recht op family assistance (kinderbijslag) en medicare (ziekenfonds).

Back