studeren in Australie

Emrooz

New Member
Hallo,

Al zoekende naar informatie over studeren/emigreren naar Aust. kwam ik deze forum tegen. Fijn dat er hier zoveel informatie uitgewisseld wordt.
Mijn dochter van bijna 19 studeert momenteel 'international communication' bij een hogeschool. Na haar HBO wilt ze graag naar Australië om daar verder te studeren en als het bevalt daar blijven. Waar en hoe moeten we beginnen? en waar moeten we aan denken? Ook qua kosten?
 
Hallo Emrooz,

Bij ons is veel kennis aanwezig voor studeren in Australië, je kunt geheel vrijblijvend altijd een afspraak maken met een van de studieadviseurs voor meer informatie en om te kijken naar de mogelijkheden. Daarnaast werken we direct samen met bijna alle universiteiten en colleges in Australië en hebben we 6 locale kantoren in Australië (2 in Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth) die daar studenten lokaal helpen met informatie, inschrijvingen, gespreid betalen van college geld, werk vinden etc....

We helpen je dus graag bij de informatie en in keuze proces voor een studie in Australië.

www.informationplanet.nl
 
Sorry voor de late reactie, maar ik ben de laatste tijd druk geweest met werk en familie. Ik hoop dat je nog niet afgehaakt bent, @Emrooz
Om te beginnen de kosten, het grootste hangijzer. Ik ga er van uit dat je dochter na haar HBO aan een universiteit wil gaan studeren. Hartstikke leuk, maar als je geen permanent visum hebt, wat waarschijnlijk het geval is met je dochter, betaal je als internationaal student. Je kunt de kosten opzoeken op de websites van de universiteiten, maar meestal ligt dat rond de $36.000 per college jaar. Wel een bedrag om rekening mee te houden.
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van een bureau, maar het lijkt me niet dat zij het college geld naar beneden kunnen krijgen. De inkomsten van internationale studenten is de voornaamste bron van inkomsten van bijvoorbeeld de universiteit van Sydney. Een andere mogelijkheid is via een uitwisselingsprogramma. Ik weet dat de Universiteit van Utrecht een partnership is aangegaan met de universiteit van Sydney om in de toekomst intensief samen te gaan werken en in dat kader studenten via uitwisselingsprogramma's uit te zenden. Misschien dat je bij de Universiteit van Utrecht daar meer informatie kunt krijgen? Meer info op
http://sydney.edu.au/news-opinion/news/2017/04/10/new-partnership-strengthens-our-european-ties.html
 
@ Janneke61; dank je wel voor de info! Ze heeft idd geen permanent visum.
Ik zal eens informeren bij de hogeschool. Meestal hebben ze met uitwisselingsprogrammas veel meer vraag vanuit NL dan andersom zals UT bijv. Weet niet of dat een probleem is maar ga daar achteraan. Ze is nu eerstejaars dus we hebben nog ff de tijd. Hoop dat het lukt. Volgens haar school kan ze daar in het 3e jr stage lopen maar ze wil graag verder studeren. Dank voor de tip iig!
 
Back
Top