Studeren in Melbourne

Jowein

New Member
Aangezien niemand een antwoord heeft op mijn vorige vragen,
hier een gemakkelijkere vraag.

Zijn er mensen die in Melbourne studeren?
Waar? En wat?
Met scholarship, zonder?
Op een campus? Met meer mensen in een huis?

Ik heb zelf paar jaar geleden op een High School
gezeten. Maar weet eigenlijk niets af van Uni.

Joeps

@Mod, zou je dit kunnen verplaatsen naar Victoria? Merci.
 
Ik ga in 2009 in Melbourne studeren,maar niet aan de universiteit.
Waar dan wel?Ik wil me begin volgend jaar aan melden aan het Holmesglen Institute.
Wat?Hospitality Management.
Scholarship?Nee,betaal alles zelf maar met ondersteuning van ouders in Indonesie.
Campus?Ik heb nog een man en dochter dus wij willen ons eigen huisje,liefst in een rustige buitenwijk van Melbourne huren.

Groetjes van Clair.
 
Deze staat prima in Temporary visa hoor, dus hij hoeft niet verplaatst.

Ik studeer in Brisbane, dus niet in Melbourne. Ik doe dat op University of Queensland, PhD in Chemical Engineering (Ben al MSc./Ir. afgestudeerd in Delft).
Met scholarship, anders is het niet te betalen. Je moet namelijk international fees betalen en dat is voor mij 26.000 dollar per jaar, niet echt door mijzelf op te brengen. Dat wordt dus betaald en daarbovenop krijgt ik nog een living allowance en een top-up van een confirmation scholarship.
Ik zit op de St. Lucia campus van UQ, ik woon met mijn vrouw in een gehuurde unit op zo'n 6 km van mijn werk, prima fietsbaar dus en dat doe ik dus ook.

Houd er rekening mee dat er op een PhD studentenvisum (subclass 574) werkrestricties zitten. Voor eventueel meekomende partners is die restrictie er niet, wel voor alle andere studentenvisa (de niet PhD visa, zoals Bachelor, Master en weet ik veel welke er nog meer zijn). Om wat extra bij teverdienen doe ik gedurende het collegejaar wat tutoring, verdient prima en is goed te combineren met mijn promotieonderzoek.
 
En hoe zijn jullie te weten gekomen wat je diploma waard is in Australia?