Studeren in Melbourne

Jowein

New Member
Aangezien niemand een antwoord heeft op mijn vorige vragen,
hier een gemakkelijkere vraag.

Zijn er mensen die in Melbourne studeren?
Waar? En wat?
Met scholarship, zonder?
Op een campus? Met meer mensen in een huis?

Ik heb zelf paar jaar geleden op een High School
gezeten. Maar weet eigenlijk niets af van Uni.

Joeps

@Mod, zou je dit kunnen verplaatsen naar Victoria? Merci.
 
Ik ga in 2009 in Melbourne studeren,maar niet aan de universiteit.
Waar dan wel?Ik wil me begin volgend jaar aan melden aan het Holmesglen Institute.
Wat?Hospitality Management.
Scholarship?Nee,betaal alles zelf maar met ondersteuning van ouders in Indonesie.
Campus?Ik heb nog een man en dochter dus wij willen ons eigen huisje,liefst in een rustige buitenwijk van Melbourne huren.

Groetjes van Clair.
 
Deze staat prima in Temporary visa hoor, dus hij hoeft niet verplaatst.

Ik studeer in Brisbane, dus niet in Melbourne. Ik doe dat op University of Queensland, PhD in Chemical Engineering (Ben al MSc./Ir. afgestudeerd in Delft).
Met scholarship, anders is het niet te betalen. Je moet namelijk international fees betalen en dat is voor mij 26.000 dollar per jaar, niet echt door mijzelf op te brengen. Dat wordt dus betaald en daarbovenop krijgt ik nog een living allowance en een top-up van een confirmation scholarship.
Ik zit op de St. Lucia campus van UQ, ik woon met mijn vrouw in een gehuurde unit op zo'n 6 km van mijn werk, prima fietsbaar dus en dat doe ik dus ook.

Houd er rekening mee dat er op een PhD studentenvisum (subclass 574) werkrestricties zitten. Voor eventueel meekomende partners is die restrictie er niet, wel voor alle andere studentenvisa (de niet PhD visa, zoals Bachelor, Master en weet ik veel welke er nog meer zijn). Om wat extra bij teverdienen doe ik gedurende het collegejaar wat tutoring, verdient prima en is goed te combineren met mijn promotieonderzoek.
 
En hoe zijn jullie te weten gekomen wat je diploma waard is in Australia?
Want voor mij lijkt dat een zoektocht te zijn die niet stopt.

Ik zit iedereen van de uni's te mailen maar die sturen mij altijd terug
naar andere plaatsen die me dan nog eens doorsturen naar ergens anders.

Ideeën?
 
[quote author=Jowein link=topic=6628.msg82337#msg82337 date=1172477175]
En hoe zijn jullie te weten gekomen wat je diploma waard is in Australia?
[/quote]

Hoe bedoel je dit? Als in hoeveel kans heb je om na afloop in Australië een baan te vinden? Of hoe weet je hoe goed de universiteit internationaal staat aangeschreven? Of hoeveel meer ga je later verdienen als je een diploma hebt? Of wat je huidige diploma waard is?

Graag wat opheldering, zodat wij wellicht ook wat licht in de duisternis kunnen werpen  :up:
 
Ik ben van plan nog verder te gaan studeren in Australia,
maar ik heb totaal geen idee wat mijn diploma daar gaat waard zijn.

Of dat gelijkgesteld is aan een bachelor of niet.
En nu vroeg ik me af hoe dat de rest van jullie te weten gekomen is
wat z'n diploma waard is. Zonder te laten gelijkstellen bij één of andere
organisatie. Want dan ben ik 300€ kwijt.
 
Voor mij was het vrij makkelijk, omdat ik een M.Sc. in Chemical Engineering heb. Dat is gelijk aan hetzelfde in Australië. Aangezien mijn huidige PhD daar precies op aansluit. Ik wil zelfs wel stellen dat een Nederlandse Ingenieur een hoger beginniveau heeft dat een net afgestudeerde Australiër.
 
Ik heb er niets beters op gevonden om gewoon alle uni's in
Melbourne aan te schrijven. Uiteindelijk zal ik het wel te weten
komen zeker?
Mijn plan is ook twee jaar studeren om dan residentie te krijgen.

Maar eerst nog wat op zoek naar scholarships.
 
Jowein,

Kunnen ze je bij IDP (studyworld) niet helpen?
Ik ben vorige maand bij ze geweest in Utrecht,ik heb zeer veel info gekregen over scholen in Australie enz.Ook kunnen ze je aanmelden en diploma's vertalen.

Clair.
 
IDP, Mja, weer zo iets.
Ik snap de wereld soms niet. Of beter gezegd, de wereld snapt soms niet
dat België niet alleen Franstalig is, maar ook Nederlandstalig.

Dus wat doet de IDP site...
Ze zetten België bij Frankrijk.
Dus in België is er geen afdeling van IDP.

Mja.
Is niet erg, ik heb er nog plezier in. De Australiërs moeten altijd al zo lachen
als ik vertel dat er in België vier officiële talen zijn....
 
4? ik dacht maar 3 nederlands , frans en duits???:p geen 4 hoor
Ik dacht eigenlijk ook te studeren in australie maar is om financiele omstandigheden in het water gevallen ,ik zou graag workholidayvisum aanvragen maar das allemaal in holland en niet in belgie is wel soms vervelend. Kan je van een work holiday visum een extended krijgen en zo naar permanen visum gaan???

greetz drieze
 
[quote author=dendrieze link=topic=6628.msg92651#msg92651 date=1181772108]
4? ik dacht maar 3 nederlands , frans en duits???:p geen 4 hoor

[/quote]

Toch 4, sinds een jaar is gebarentaal een officiële taal in België.
Zo zie je maar.  :smile:
 
Back
Top