Studeren

Culina

Member
Hallo!

Een vriendin van me is van plan om na de HAVO te gaan studeren in Australie.
Nadat ze een tijdje van alles heeft onderzocht kwam ze toch een paar problemen tegen.
wat zijn als voorbeeld de toelatingseisen voor een school in Australie, met een Nederlands diploma?
Moet je hiervoor nog iets anders halen(naast een visum) of kan je gewoon gelijk doorstromen?
Zo ja, waar zou je dit dan kunnen doen, en hoelang duurt dit?

De richting die ze op wil is Business and Management of International Relations!

Iemand enig idee, of misschien wel eigen ervaringen?

Cheers!
 
Iedere universiteit heeft eigen toelatings eisen voor international students en die verschillen per topic wat je studeert, dus check de website van de universiteit waar ze wilt studeren. Ze zal (nast haar paperassen laten vertalen etc) in ieder geval een IELTS test moeten doen en afhankelijk van het topic Academische of General Version met een bepaalde score. Ik denk dat HAVO gelijk staat aan year 11, dus ik weet niet zeker of ze voor uni in aanmerking komt, tenzij ze een test zit. Of ze kan naar TAFE, waar de toelatings eisen lager zijn.
De fee voor international students is aanmerkelijk hoger dan Australian residents / citizens, maar er is ook extra begeleiding voor hen; alles is te vinden op de websites van de betreffende TAFE / Uni.
Succes.
 
Back
Top