Studie Australie

Culina

Member
hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier op het forum, maar ik lees al wel wat langer mee, zodoende is mij opgevallen dat ik hier ruim onder de gemmidelde leeftijd zit. Ik ben namelijk 16 jaar. Toch heb ik een brandende vraag, met betrekking tot  mijn opleiding.
Ik ben van plan om mijn opleiding tot verkeersvlieger(piloot) te gaan volgen in Australie, waardoor ik alle kansen open laat om later te emigreren naar Australie. Nu moet ik een keuze maken tussen 3, voor mij gelijkwaardige, opleidingen in Australie.
Een van de drie is in Sydney(Bankstown), de ander is in Perth em de laatste is in Adelaide. Omdat deze opleidingen gelijkwaardig zijn, kies ik de opleiding puur op de locatie. Omdat ik zelf nog maar 1 keer in Australie ben geweest, en nog niet in Adelaide en Perth, weet ik niks van deze omgeving. Daarom de vraag wat jullie top 3 zou zijn.

Groetjes, tim

(edit) Als iemand een toelichting kan/wil geven, graag :smile:
 
Sydney
Perth
Adelaide

Sydney is een echte hippe stad: Zon, zee strand, leuke winkels. De rust is ook dichtbij als je die zoekt.
Perth heeft ook leuke stranden, maar is wat mij betreft ietsje te rustig en te ver weg van de rest van OZ, maar ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad.
Adelaide vind ik ook wel een leuke stad, maar weer heel anders. Ook rustiger dan Sydney met veel kerken en Victoriaanse gebouwen.

Welkom op het forum trouwens en wat onwijs leuk dat je je opleiding in Oz wilt gaan volgen. Wanneer was je van plan er heen te gaan en ga je er dan alleen heen, ik bedoel zonder ouders / familie?

Groetjes, Dijnnas
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Als alles naar wens verloopt zal ik rond juni 2008 vertrekken naar Australie, ik moet dan inderdaad wel zonder mijn ouders, dit wordt ook aangeraden door de verschillende vliegscholen, zodat je je vol kan concentreren op de opleiding, en zo alvast kan wennen aan je nieuwe leventje. Zelf heb ik er ook geen problemen mee om alleen te gaan, vrijwel alles wordt ook geregeld door de vliegschool, acco en dergelijke.

Cheers!
 
Geweldig als je zo'n kans krijgt.

in ieder geval 3 heel verschillende steden, succes met het maken van je keuze.
 
hallo tim,

zo wat een enorme stap zeg om te doen. ik kan je geen advies geven over de steden, maar vind het heel knap van je alleen in australie.

groetjes lisette
 
Hoi Tim
Adelaide  :cheer: :cheer: Klein, betaalbaar en vooral een makkelijke stad met veel studenten.

Perth, Sydney geen idee ik ben er nog niet geweest. Wel veel gelezen en gehoord over beide. Perth schijnt nog al afgelegen te zijn en Sydney is groot en druk. Waar je als jongen knul in je eentje maar beter niet kunt beginnen aan je avontuur. Misschien vind je Sydney wel helemaal te gek. Uiteindelijk moet je het het helemaal zelf weten natuurlijk. :up:

Succes Barry
 
Bedankt voor alle reacties! Ik vind het altijd handig om verschillende meningen te horen, en dan daarvandaan, samen met mijn eigen mening, tot een goed besluit te komen. want het is niet niks :wink:

het is inderdaad een grote stap, maar mijn ouders vonden ook dat ik ervoor moest gaan, en ik heb het er wel voor over!
Weet iemand trouwens of het makkelijker is om een permanent visum te krijgen wanneer je je opleiding in Australie hebt gedaan(en je dus een Student visa hebt), en ook de benodigde diploma's/brevetten hebt om in Australie te werken?

Groetjes, tim
 
en Culina, heb je nu al een beslissing genomen? Ik ben m'n leven een nieuwe wending aan het geven richting piloot.  Ik zie het niet zitten om gans m'n leven drukkertje te spelen, en wil m'n droom om piloot te worden waarmaken.  Op het Vlaamse pilotenforum kreeg ik al enkele interessante links. M'n voorkeur gaat toch uit naar Sydney vanwege de locatie.  Ben er wel nog nooit geweest.... enkel met Google Earth  :grin:

Ik heb ook gemerkt dat je als piloot 0 punten krijgt,, raar, want er is een "tekort" aan piloten daar. Neem dat "tekort" maar met een korrel zout, maar toch. 

Op dit forum staan nog een aantal interessant zaken:
http://www.piloten.be/phpbb/viewtopic.php?t=3775
 
Ik heb mijn keuze nog niet helemaal gemaakt, Adelaide is voor mij afgevallen wat niet aan de stad ligt, maar toch aan de vliegschool. Flight training Adelaide is wel wereldwijd bekend, maar het is voor mij te commercieel. Voor mij dus nog twee mogelijkheden, Perth of Sydney.
Zoals ook al gezegd op piloten.be is het handig voor jou om eerst je visum te krijgen als drukker, en daarna modulair je Brevetten te gaan halen. Het belangrijkste om naar te kijken zijn de baankansen na de opleiding, mocht je nog vragen hebben over de opleiding kan je het altijd vragen via dit topic of een PM! Ik ben zelf ook naar een open dag geweest van Sydney Aviation College(http://www.sydneyaviationcollege.com.au/courses.html) wat goed over kwam op mij.
Maar je moet natuurlijk niet alleen je keuze baseren op de stad waar de school gevestigd is, kijk eerst naar de kwaliteit van de school, daarna pas kijken naar de locatie!

Cheers
 
Hoi Tim,

Als je het mij vraagt zeg ik Perth, maar dat is natuurlijk niet objectief, aangezien dat onze keuze was. Voor ons was de keuze als leef stad Sydney of Perth (overigens zonder zelf ooit in Adelaide of Melbourne geweest te zijn). Sydney vonden we een prachtige stad, maar net effe te druk als je nog gewoon moet werken. Zo kwamen uiteindelijk op Perth uit. Tot op heden nog geen seconde spijt van gehad ...

Succes met je keuze.
 
Sydney Aviation College ziet er wel interessant uit,, zal ik eens moeten checken.  Wat betreft het visum opteer ik toch eerst voor een studentenvisum, en dan kan ik uitkijken naar werk en een permanent visum.
 
Back
Top