Subclass 857 Visa has been granted

Hey Wimmel, echt gefeliciteerd met je Visum, ik denk dat niet veel mensen je dat kunnen nadoen! ;) Geniet ervan!

Ik ben een beetje een andere piste aan het opgaan, beetje de opties zo breed mogelijk houden. IELTS op 12 mei gedaan,ook onvoorbereid heheheh, dus we zullen zien wat daarvan komt. Ik hoop dat ik alles voor Engineers Australia eindelijk ergens deze week afrond, dan kan ik het meteen persoonlijk binnengooien in hun bureau in Perth.

Wat bedoel je met: "Ik hoop dat ik alles voor Engineers Australia eindelijk ergens deze week afrond" ?

Ik ben nog steeds beetje verbaasd dat ik niks heb hoeven te regelen kwa mijn mechanical engineering degree...en volgens mij ben ik nu geregistreerd als Civil Engineer Technician en is mijn Mechical Engineering degree herkent. Maar dit moet ik nog even allemaal uitzoeken. Het belangrijkste is dat ik mijn PR heb en nog steeds een zeer goede baan heb.

Wat bedoel je met: "Ik hoop dat ik alles voor Engineers Australia eindelijk ergens deze week afrond" ?

Ach, Er moet een hele dossier door mijzelf opgemaakt worden, iets van 3 of 4 verschillende documenten:
  • CV maar met volledige referenties (adres, tel nr)
  • CPD: Continual Professional Development: gewoon zeggen wat je doet om je kennis aan te vullen of op peil te houden.
  • EN dan "the big kahuna": Three Career Episodes. Dit is in feite een tekst dat je zelf moet opstellen over 3 verschillende aspecten in je professionele geschiedenis. Elke episode moet ong. 1000woorden zijn, meer hierover vind je op hun website... ik zit nu aan 2500 enkel nog een summary voor mijn laatste episode aanbreien.
  • 4e is eigenlijk samen met de Three Career Episodes, een Summary statement. Hierin vermeld je naar de paragrafen dat je voldoet aan hun eisen, de specificaties zijn hiervoor ook op de website te vinden.
Buiten dat natuurlijk foto's, IELTS score en gecertificeerde kopieën en ong 600AUD
Na dit alles is het 2 weken wachten of ze het accepteren of niet. :-S

Dat moest ik inderdaad ook doen voor dit visum, alleen ik hoefde geen CPD of career episodes te schrijven. Dit werd volgens mij ingevuld door de nominatie van mij functie binnen het bedrijf plus een gecertificeerde kopie van degree and supplement(vakkenlijst en resultaten). Voor mij CV moest ik inderdaad ook van mijn werkgevers in NL een referentie in het Engels krijgen, en gelukkig ontvangen!

Ik moet nog steeds informatie krijgen over hoe nu alles verder gaat met mijn diploma's... Denk dat ik alles zelf moet regelen in NL vanuit hier, want ik betaal nog steeds ziekenfonds elke maand.

Voor mij CV moest ik inderdaad ook van mijn werkgevers in NL een referentie in het Engels krijgen, en gelukkig ontvangen!

Oh? Dit moet ik eens nakijken, als dat zo is dan moet ik meteen beginnen contacteren... :oops: niet veel zin om dat te gaan doen.

Back