Suggesties voor weekendjes weg of korte vakantie?

Beebmeep

XPdite Sponsor 2024
Hoi :)

Misschien in de verkeerde rubriek en wellicht al meer over geschreven of gevraagd, maar dan tikt een van de moderators me wel op de vingers :) Momenteel te lui om het zelf uit te zoeken :(

Heb een beetje een up & down jaar gehad. Deels vanwege gezondheid, deels vanwege de 2e grote reorganisatie in 2 jaar tijd op m'n werk. Alles goed nu, maar de batterij is wel zo'n beetje leeg.

Maar goed, komt erop neer, dat ik in januari graag 1-2 weken de hort op wil, maar dat ik geen idee heb van waar naartoe.
Ik vroeg me dan ook af, of een van jullie nog leuke ideeen heeft voor SA of VIC, maar wil ook wel graag ideeen opdoen voor andere staten. Voor nu of voor later.

Ik ben vorig jaar zomer naar Tassie gegaan en dat was super. Ik was samen met een niet-autorijdende vriendin en heb het uiteindelijk wel als erg vermoeiend ervaren. M.n. de rit van Melbourne naar Adelaide (met 1 overnachting halverwege) vond ik wel genoeg. Nu ga ik vermoedelijk alleen op vakantie en wil daarom liefst niet zulke lange ritten hoeven te maken.
Ik kan momenteel heel moeilijk aangeven wat ik precies wil. Het voornaamste is denk ik, dat ik echt even tot rust wil komen en m'n batterij op wil laden. Dus waarschijnlijk geen stedentrip :)

Maar goed, kort samengevat: wat is een leuke bestemming, voor weekend, midweek of een paar weken en waarom? :)
Hopelijk kunnen anderen hier ook hun voordeel mee op doen :)

Dank!
Janka
 
Gezien je locatie en het niet al te veel willen rijden kan ik je Coffin Bay erg aanraden. Wel een 4x4 mee en een paar wandelschoenen.
Maar wij vonden het er erg tof, fraaie natuur, mooi veilig zwemwater aan de noordzijde, ruw en wild aan de zuid zijde.

En de heen en terugreis kun ja langs twee verschillende kanten van Eyre peninsula doen en zo de Gawler ranges meepakken waar je bijvooorbeed deze trip kunt doen, ontmoet je ook nog eens iemand ;) http://www.gawlerrangessafaris.com/tours/outback-contrasts/

Maar waar je ook gaat, het wordt vast leuk!
 
Gezien je locatie en het niet al te veel willen rijden kan ik je Coffin Bay erg aanraden. Wel een 4x4 mee en een paar wandelschoenen.
Maar wij vonden het er erg tof, fraaie natuur, mooi veilig zwemwater aan de noordzijde, ruw en wild aan de zuid zijde.

En de heen en terugreis kun ja langs twee verschillende kanten van Eyre peninsula doen en zo de Gawler ranges meepakken waar je bijvooorbeed deze trip kunt doen, ontmoet je ook nog eens iemand ;) http://www.gawlerrangessafaris.com/tours/outback-contrasts/

Maar waar je ook gaat, het wordt vast leuk!

Dank :) Ik woon echter op het Eyre Peninsula en ga zeker een paar keer per jaar richting Coffin Bay & Pt Lincoln NP :) Hoewel helaas zonder 4x4, dus dat moet zeker nog eens! De Gawler Ranges alleen bij langsgekomen, dus ja, dat is ook een idee.

Ik zat nu - tip van collega - aan de Riverlands te denken. Ligt hier zo'n 400km vandaan (dus dezelfde afstand als tot Adelaide en dat is prima te berijden), en dan in een plaatsje als Berri bijv een huisje huren. Bedacht me alleen, dat ik dan vermoedelijk overdag gezelschap heb van een miljoen vliegen en 's avonds van een miljoen muggen...
Het gaat mij dus echt om een weekje of zo even rust, bijtanken e.d.. Merk gewoon dat afgelopen jaar er qua energie ingehakt heeft. Heb het even gehad.

Bedankt voor het meedenken!!
 
Ik weet dat je op Eyre woont (Whyalla ben er zelf geweest) ;)

Maar ik wist niet dat je al in Coffin Bay was geweest natuurlijk ;)

Succes met puzzelen !
 
Ik weet dat je op Eyre woont (Whyalla ben er zelf geweest) ;)

Maar ik wist niet dat je al in Coffin Bay was geweest natuurlijk ;)

Succes met puzzelen !

Ja, ik herinner me dat je als een van de weinigen 'bright lights big city' Whyalla hebt aangedaan. Off the beaten track :D

Pt Lincoln & Coffin Bay is op zo'n dan 3 uur rijden hier vandaan (CB ietsje verder), dus tja, om de hoek :D Daar komt bij, dat ik vanwege m'n werk wel in Pt Lincoln geweest ben. Mochten anderen daar ooit komen: een etentje bij DelGiorno's is een MUST. Maar dat terzijde :)

Wil de NPs nog wel graag eens met een 4x4 in. Met mijn Holden Commodore is dat niet aan te raden :D :D
Maar wil in de zomervakanties dus juist graag van Eyre af :) Dan heb ik de tijd om iets verder te gaan, behalve dat ik dit keer eigenlijk geen zin heb in een al te lange rit, zeker omdat ik waarschijnlijk alleen ga. Vorig jaar met een Chinese vriendin Tasmanie onveilig gemaakt, maar dat klikte net niet goed genoeg.

Ik kijk nog even :) Het is een luxe probleem natuurlijk :) Maar ook wel vervelend om zo besluiteloos te zijn!
 
Victor Harbor SA misschien? Of is dat te toeristisch en te weinig rust?
 
Victor Harbor is best ok, als je niet middenin het toeristendeel gaat zitten. Goolwa of Port Elliott kunnen ook, net iets minder druk misschien. Hindmarsh Island is nog rustiger. Of ergens bij Normanville gaan zitten. Je kunt naar het strand, wandelen bij Deep Creek en als je zin hebt om de toerist uit te hangen kruip je in de paardentram of stoomtrein. En heb je geld over dan 'doe' je een dagje Kangaroo Island...
Het is er minder mooi als een Coffin Bay, maar wel in 1 dag te rijden. En als je vooral voor de rust gaat, is het misschien wel genoeg om ergens in de schaduw een bankje te pakken met een boekje?
 
Leuke ideeen allemaal! Thanks!!

Voorlopig heb ik besloten (EN geboekt! jaja! Knopen doorgehakt vandaag! :D ) een weekje naar Berri te gaan.

Daarna ga ik of eerst naar huis of ik knoop er meteen 4-7 dagen elders aan vast, want tegen die tijd trouwt een kennis van mij in Adelaide en de bedoeling was daarheen te gaan en om te voorkomen dat ik op en neer blijf rijden.... :) Maar daar kan ik nog eventjes over denken :)

Maar blijf vooral met suggesties komen. Ook voor andere staten e.d., want er zullen er toch wel meer zijn, die net als ik deze suggesties verwelkomen? :)
 
Het is een eindje rijden, maar misschien Esperance, WA? Niet echt geschikte voor een weekendje weg, maar meer voor wat langer :)

Of je slaat ietsje eerder af naar Cape Arid (wel 4x4 als je de eerste afslag neemt, ander via Esperance) :D
 
Back
Top