Sunshine coast of Hunter region?

katie

New Member
Hoi Allemaal,

Ik ga rond december op een studentenvisa naar OZ, ik ga daar een Tafe course doen (helaas zijn de bachbelor opleidingen te duur) maar ben ontzettend aan het twijfelen tussen de Sunshine Coast of omgeving Newcastle. Ik ben 36, single en ga met mijn honden. Ik vind het belangrijk dat er genoeg plekken zijn om lekker te wandelen met mijn honden, de nightlife vind ik niet zo belangrijk, maar wel dat er genoeg te doen is voor 30+. (leuke koffie tentjes, marktjes, winkels. Kunnen jullie mij misschien wat meer over jullie ervaringen over boven genoemde plekken vertellen? Alvast bedankt!

Hoi Katie,
voor hoe lang ga je? Heel de studie, of 1 jaar?
Je weet dat als je je honden mee neemt ze iets van 3 maanden in quarantene moeten eerst he..
Succes er mee!

Ik woon zelf in Maitland in de Hunter Valley en ik kan alleen maar zeggen dat ze hier een hekel hebben aan buitenlanders. Zelfs Australiers die hier niet geboren en getogen zijn worden al met argwaan bekeken, maar als je ook nog met een accent praat is het helemaal uitkijken. Ik zou deze regio dus niet aanraden als je niet gediscrimineerd wilt worden.

Groetjes,
Rixta

Je hond hoeft maar 1 maand in quarantine, als hij/zij alle prikken en testen op tijd gehad heeft.

groetjes    Johan

Hoi,

Bedankt  voor jullie antwoorden, ja mijn honden gaan een maand in quarantaine, ben van plan ze zo vaak als mogelijk is op te zoeken. Ik wil een jaar studeren (ik krijg credit transfer) en dan ga ik een 175 visa aanvragen. Rixta, hoe is Newcastle? deze stad is groter als Maitland, zijn de mensen wat toleranter naar migranten toe?

Groetjes,
Katie

People in Maitland are maybe rough, they're miners, and you don't fool around with them, but that doesn't mean they're unjust. Maybe it's in the manner of approach.

Katie, both Newcastle and the Sunshine Coast are lovely, maar qua koffie en marktjes: Sunshine Coast.

Groetjes!

Ireen :)

Hoi Ireen,

Bedankt voor je antwoord, kan je mij vertellen hoe de populatie van de Sunshine Coast is? Zou het leuk vinden als er meer mensen van (ruim gezien) mijn leeftijd wonen. Van de engelse forum krijg ik het idee dat et alleen maar jonge gezinnen en gepensioneerden wonen.

Gut, ik zou het zo zwart/wit niet kunnen stellen. Jonge stellen en gepensioneerden kom je overal tegen. 'De' Sunshine Coast is bekend voor haar toeristische oorden (Noosa, Maroochydore, Caloundra), dus toeristen kom je er zéker tegen :).  Misschien dat je via TAFE contacten kan leggen met soort-/leeftijdsgenoten/internationale studenten, of ben je daar spaak gelopen?

Hoi,

Er schijnen bij de TAFE wel voornamelijk mature age students te zijn, dus hopelijk is dat een plek om nieuwe mensen te leren kennen. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen in dezelfde situatie. :wink:

Back