Sydney - Australie we komen eraan.

Ebony

New Member
Hallo forumleden,

Wij vertrekken a.s. woensdag voor 8 dagen naar Sydney om een huizen te bezichtigen en scholen voor de kids te bezoeken.
We vliegen Golden club business class met Malaysia en hebben een 3 uur tussenstop in Kuala Lumpur om door te vliegen naar Sydney.
Dit zodat we in ieder geval een beetje uitgerust aankomen.

Daar verblijven we in het Westin Hotel in het centrum van Sydney.
En op de website te zien gaan we helemaal genieten daar.

Via het bedrijf hebben we een re-locations manager aangesteld gekregen die alles voor ons heeft geregeld betreffende de visums.
Ze hebben al een voorselectie gemaakt van huizen met onze wensen.
We hebben de keuze uit 3 internationale scholen voor de kinderen en die gaan we bezoeken om een beter beeld te krijgen.

Als we een keuze voor een school hebben gemaakt gaan we in die omtrek op zoek naar een woning. Het budget voor een huurwoning hebben we op 4000 dollar per maand gezet, en inmiddels hebben we via het internet ons oog laten vallen op een resort met tal van faciliteiten.

Dus als we woensdag weer terugkomen kunnen we het transportbedrijf bellen en kunnen ze de boel komen inpakken.

Ons huis is ook al verkocht en kunnen we 30 juli overdragen en het vakantiehuisje hebben we net een goed bod op gehad.

Nu maar hopen dat Sydney een verpletterende indruk op ons maakt.
 
Ebony said:
Hallo forumleden,

Wij vertrekken a.s. woensdag voor 8 dagen naar Sydney om een huizen te bezichtigen en scholen voor de kids te bezoeken.
We vliegen Golden club business class met Malaysia en hebben een 3 uur tussenstop in Kuala Lumpur om door te vliegen naar Sydney.
Dit zodat we in ieder geval een beetje uitgerust aankomen.

Daar verblijven we in het Westin Hotel in het centrum van Sydney.
En op de website te zien gaan we helemaal genieten daar.

Via het bedrijf hebben we een re-locations manager aangesteld gekregen die alles voor ons heeft geregeld betreffende de visums.
Ze hebben al een voorselectie gemaakt van huizen met onze wensen.
We hebben de keuze uit 3 internationale scholen voor de kinderen en die gaan we bezoeken om een beter beeld te krijgen.

Als we een keuze voor een school hebben gemaakt gaan we in die omtrek op zoek naar een woning. Het budget voor een huurwoning hebben we op 4000 dollar per maand gezet, en inmiddels hebben we via het internet ons oog laten vallen op een resort met tal van faciliteiten.

Dus als we woensdag weer terugkomen kunnen we het transportbedrijf bellen en kunnen ze de boel komen inpakken.

Ons huis is ook al verkocht en kunnen we 30 juli overdragen en het vakantiehuisje hebben we net een goed bod op gehad.

Nu maar hopen dat Sydney een verpletterende indruk op ons maakt.

Hoi Ebony,

Wat spannend voor jullie en heerlijk dat je business vliegt. Je komt zeker veel uitgeruster aan. Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar zijn jullie nog nooit in OZ geweest of alleen niet in Sydney?

Ik wens jullie hele fijne dagen en dat je slaagt voor een huis en school.

Groetjes
 
We zijn inderdaad nog nooit in OZ geweest en zelf niet eens aan dat land gedacht, totdat we 9 mei een vraagje kregen of mijn man zin had om daar te gaan werken.
En nadat we boeken hadden gelezen en op het internet hadden gekeken zagen we dat het zo een mooi land is.
Nu 17 dagen later gaan we er al naartoe.

Hij heeft ook geen moment getwijfeld over het aannemen van de baan!!!!

Ben benieuwd of we wel weer weg willen na 3 jaar.
 
Ebony said:
We zijn inderdaad nog nooit in OZ geweest en zelf niet eens aan dat land gedacht, totdat we 9 mei een vraagje kregen of mijn man zin had om daar te gaan werken.
En nadat we boeken hadden gelezen en op het internet hadden gekeken zagen we dat het zo een mooi land is.
Nu 17 dagen later gaan we er al naartoe.

Hij heeft ook geen moment getwijfeld over het aannemen van de baan!!!!

Ben benieuwd of we wel weer weg willen na 3 jaar.

Dat is wel spanned en leuk

Veel success :D
 
Hoi,

Wat leuk om te horen dat jullie zo snel al naar Sydney vertrekken.
Wij vertrekken half september met 2 kleine kinderen van 5 en 7 jaar.
Waarschijnlijk gaan we in de buurt van Brisbane wonen, maar dat is nog niet helemaal zeker...
Mochten we in de buurt komen wonen, dan lijkt het me leuk om een keer contact te hebben.
Wij zijn van plan om in OZ te blijven wonen en we willen onze kinderen 2-talig blijven opvoeden. Ik heb gelezen dat het dan goed is om ze regelmatig met andere Nederlandse kinderen te laten spelen.
Welke leeftijd hebben jullie kinderen?

Welk verhuisbedrijf gaat jullie verhuizing regelen?
Alvast veel succes met de voorbereidingen.
 
Hallo Gabrielle,

We zijn nu 3 weken verder en vandaag visa binnen gekregen, de verhuizer is al geweest en die komt 23 juli inpakken.
Het is Allied geworden, dit omdat het ook nog op korte termijn moest i.v.m. de verkoop van ons huis.
Mijn man gaat 1 september beginnen en we vertrekken half augutus.
En natuurlijk als je in de buurt van Sydney komt wonen gaan we elkaar zeker ontmoeten.
 
Wat spannend zo snel! Voor ons komt het ook steeds dichterbij, de boel is in een stroomversnelling gekomen, omdat er minder aanvragen zijn geweest in de periode toen wij aanvraag deden. Het is wel een beetje eng hoor, als het zo dichtbij komt, maar ook leuk!
 
"Jeroen_1 said:
Amulya said:
Wat spannend zo snel! Voor ons komt het ook steeds dichterbij"]

Welke stroomversnelling :?: je maakt me/ons een klein beetje nieuwsgierig

Dan moet ik even Badri erbij halen, die kan het haarfijn uitleggen, even geduld hebben :D
 
Jeroen_1 said:
badri said:

Gaan jullie volgende maand een aanvraag doen (en welk visumtype dan)? Of hebben jullie al een aanvraag in Adelaide liggen?


Hoi Jeroen_1,

Ons aanvragen ligt bij ASPC.

Wat ik bedeol is door nieuwe regeling als iemand naar 1 juli aanvraag dient dan binnen week krijg de person samen met acknowledgement aanvraag voor meds and pcc. Dat betekent de process gaat sneller lopen.

Ik heb van mijn agent George Lombardt gehoorde dat daar ligt minder aanvragen sinds april 14. mischien wordt alles eenbeetje sneller :) :D :D
 
Het is vandaag zondag en we zijn druk met inpakken, alle bestelde meubels zijn inmiddels binnen en het hele huis staat met dozen.
Familie en vrienden hebben alles al uit het huis gehaald wat we niet meer meenemen, dus nu een kale boel.
Donderdagochtend komt groot vuil om de laatste rotzooi weg te halen. Ruimt wel lekker op, kunnen we in Oz een nieuwe start maken zonder rotzooi. Elke keer zijn we weer verbaasd hoeveel spullen je binnen 5 jaar kan verzamelen en die je nu niet meer nodig heb.

Vrijdag om 7.00 komt Allied met de container en gaan ze alles inpakken en inladen. De dozen hebben we nu open gelaten voor controle en her-inpakken en de grote spullen pakken hun in.

Gisteren ook de stacaravan verkocht en de overdracht is vrijdagmiddag, maandagochtend is de overdracht van ons huis.

Vanaf zaterdag wonen we tot 21 augustus in mijn ouderlijk huis.
Alle kleding en schoenen die we de eerste 6 weken in Sydney nodig hebben zitten in 12 koffers en 4 stuks handbagage, en alle doumenten en belangrijke papieren in een metalen safe-koffer.
 
Hallo forumleden,

Ja we zijn er en vandaag voor het eerst weer op internet op een geleende laptop via bigpound telstra pre-paid internet.
Wat een drama die snelheid. We zijn er nu een week en beginnen een beetje onze weg te vinden. Nu zitten we in North Parramatta tijdelijk totdat die container aankomt en dan weer 15 werkdagen wachten.

Tijdelijke woonruimte full service
http://www.westcorpapartments.com.au/north_parramatta.html

Inmiddels al de school bezocht en van de week uniformen kopen en volgende week beginnen ze met engelse les.
Ook al bankrekening geopend maar overboeken via het internet vanuit Nederland met Rabobank wil niet lukken. Dus maar elke dag pinnen pinnen en pinnen. Maar gelukkig werkt Ome Cor bij de Rabobank en die regeld nu alles voor ons.

Zelf voor het pinnen moet je hier betalen dus we hebben maar een account genomen met onbeperkt pinnen, normaal zijn het 25 transacties per maand, nou dat redden we echt niet. Wist niet dat zelf de banken hier verschillende accounts hebben.

Eerste dag boodschappen gedaan bij Coles en moet 420 ausd afrekenen, schrok me een hoedje. Ja we denken nog teveel in euro,s. En had echt niet zoveel hoor.

We zijn naar ons nieuwe huis geweest en het was groter als in onze gedachten, vooral omdat het nu leeg is. De kids vonden het geweldig en hebben hun kamer gekozen en natuurlijk eerst de handen in het zwembad. Het huis zag er spik en span uit van binnen, kan zo mijn meubels erin zetten. De oude bewoners hadden zelf een grote BBQ voor ons achtergelaten.

Het koalapark, oceanworld, Darling Harbour en 2 shoppingmalls en Manly hebben we al bezocht en een sportschool gevonden.

Zaterdag neem ik 2 uur rijles omdat ik het zo eng vind om aan de linkerkant te rijden en volgende week moet ik echt de weg op om de kids naar school te brengen. Volgende week komt een nanny geregeld door het bedrijf om op de kids te passen zodat ik wat zaken kan regelen.
(Dial an Angel - leuke naam voor een agency)

Hubby heeft al een auto gekocht - Toyota Prado Grande full options dus die is zo blij als een kid in a candystore. mannen en auto,s. En vooral de levertijd van 2 weken is een luxe.
Van het weekend moeten we voor mij een auto kopen- Holden nog iets zegt manlief, weet niet wat het is maar zal wel goed zijn.

Het is wel een land van regeltjes en ben druk bezig met formulieren in te vullen voor alles, het lijkt wel of de kids naar Harvard gaan als je de formulieren voor school ziet. En nu ben ik niet blij met al die doopnamen.

Verder moet ik zeggen dat we binnen een week ons wel thuis voelen hier.
 
Zo de eerste 2,5 week zitten erop en de tijd vliegt.
Heb inmiddels rijlessen genomen en ik rij al 4 dagen rond en jullie hadden gelijk, weet al niet meer beter.
Heb op dit moment nog een huurauto en mijn zoon is de navigator met het stratenboek op zijn schoot.

De tweeling wilde niet meer naar de school die we in eerste instantie hadden uitgezocht dus maandag ben ik scholen samen met hun gaan bekijken en ze hebben zelf een school uitgekozen.

Vanaf maandag gaan ze naar school, wat echt wel beter voor ze is want ze vervelen zich dood op dit moment.

We vullen onze dagen nu met het bezoeken van shopping centers in de verschillende wijken. En natuurlijk eten eten eten en eten, overal de meest lekkere gerechten die zo weinig kosten dat het koken er bijna dagelijks niet van komt.

Lunchen in foodcourt en in de avond bel je gewoon delivery.
Meyer is mijn favouriete winkel en vooral kleding voor mijn kleinste meid kan je niet laten hangen, zo schattig.

De hele schoolprocedure is wel vervelend geweest, zoveel formulieren moet je invullen, inentingskaarten laten omzetten door een australische dokter, uniformen, schoolspullen. En dat voor 3 kinderen.
En dan maar wachten op approval van de school.

Met mijn nieuwe pas van de bank wilde ik geld pinnen en dan krijg je een scherm met cheque - savings - credit dus ik elke keer cheque. Savings denk ik is een spaarrekening. Dus elke keer ging het niet.
Totdat de mevrouw bij Coles mij uitlegde dat ik een savings account had.
Weer wat geleerd, dus nu kan ik volop pinnen. Heb ook inmiddels een leuk cheque boekje, weet alleen niet wanneer ik die kan gebruiken, wellicht om het huishoudster en pool en tuin man te betalen. Zo ouderwets.

Verder zijn mijn kids een of andere bezienswaardigheid hier op straat, halfbloedjes zie je niet in deze ongeving en mensen vragen waar we vandaan komen. Vooral de kleinste die vinden ze zo "beautifull" en die geniet er helemaal van.

De eerste engelse woordjes die de kleintjes hebben geleerd van Frieda de zweedse nanny is " Good Girl & Good Boy"

Het slechte nieuws is dat mijn container de aansluiting in Singapore gemist heeft en dat hij i.p.v. 2 september pas 16 september zal aankomen. Dus we blijven nog maar wat langer in het appartement zitten.
 
Sassie en haar man zijn langs geweest bij ons nieuwe huis en hebben een berichtje achtegelaten in de brievenbus.

Moneypenny heb ik contact mee gehad via de e-mail.
 
Heb gisteren bericht gekregen van Allied Pickford dat de container maandag om 8.00 uur bij ons voor de deur staat. Dus komende week ben ik druk bezig met het huis op orde te brengen.

Eindelijk mijn eigen spullen, vanaf maandag beginnen we dus echt met ons nieuwe leven in Oz.
 
Back
Top