Sydney --> Melbourne, Coastal Route

Babette

New Member
Heij,

Zoals ik al eerder gepost heb ga ik in November in ieder geval een 2 maandse vakantie in Oz doorbrengen.

De eerste 3 weken willen we (na een verblijf in Sydney en de Blue Mountains) met een huurauto naar Melbourne trekken.

Ik heb al veel op internet gesnuffeld en bij het reisbureau nagevraagd, maar ik wilde ook jullie mening eens horen.

Wat zijn nou plaatsjes/steden in de coastal route die echt de moeite waard zijn om aan te doen en welke kan ik maar beter uit de weg gaan?
Wat mogen we echt niet missen?

Groetjes,
Babette
 
Nou, daar gaan we, zomaar even een greep:

Over de Macquarie pass naar boven of naar beneden rijden (ligt ongeveer tussen Kangaroo Valley en Wollongong)
Jervis Bay
Morton NP
Beklimming van Pigeon House Mountain (gemakkelijk te bereiken vanuit ong. Ulladulla)
Pebbly Beach en die hele kuststrook
Batemans Bay e.o. (en altijd zo dicht mogelijk langs de kust blijven rijden, dwz soms afwijkend van de princess highway)
Mimosa Rocks NP
Merimbula/Ben Boyd NP en achterland!
Eden (whalewhatching in seizoen of duiken)
Croajingolong NP/Mallacoota
maar ook: via prachtige gravel weg door Snowy River NP (zeg maar van Cooma verder of vanaf Merimbula naar binnen, dan grens over via Bombala/Delegate en via NP naar Buchan: schitterend! -> Mc Killopsbridge etc.
Victorian Alps
Gippsland
Wilsons Prom
etc.

Voor meer vragen anders nog maar even een pmtje sturen.........
 
Hi,

Als je van blowholes houdt: Kiama
Vlakbij Nowra ligt een kleine berg, met bovenop een leuk restaurantje. Zeker de moeite waard. Vraag er naar in Nowra, iedereen weet wat je bedoelt.
Breng ook een paar daagjes door in Narooma.... errug leuk dorpje aan de Princess Hwy. (Huur een bootje en vaar het Wagonga Inlet in).    :up:

En zo kan ik nog wel ff doorgaan... maar hierboven zijn al vele opties vermeld!

Heel veel plezier!!!
Aussiegirl
 
Sheep station "the dag" in Nundle!

http://new.thedag.com.au/index.htm

Maar dan moet je wel ff van Sydney een stuk naar het noorden rijden.

Ik vond het (10 jaar geleden, en het is volgens mij alleen maar beter geworden) een echte lifetime experience! (maar dat had met meer dingen te maken  :-o)

Veel reisplezier!
 
[quote author=Bartman link=topic=4413.msg55332#msg55332 date=1144607243]
Sheep station "the dag" in Nundle!
[/quote]

Off-topic, maar ik wil het toch ff weten:
Hadden ze in jouw tijd ook al die stier in de kroeg/stal?
 
- Fitzroy Falls
- Kangaroo Valley
- Kiama (met 2 blowholes, persoonlijk vond ik de little blowhole mooier dan de grote)
- Nowra Animal Park
- Booderee National Park
- Jervis Bay is inderdaad erg mooi. Je kunt vanuit Huskisson een Dolphin Cruise maken waarbij je 100% 
  gegarandeerd dolfijnen ziet.
- Ben Boyd National Park
- Cooma
- Jyndabine (Mt. Kuscziosko)
 
[quote author=AJ link=topic=4413.msg55333#msg55333 date=1144607569]
[quote author=Bartman link=topic=4413.msg55332#msg55332 date=1144607243]
Sheep station "the dag" in Nundle!
[/quote]

Off-topic, maar ik wil het toch ff weten:
Hadden ze in jouw tijd ook al die stier in de kroeg/stal?


[/quote]

Niet gezien AJ, maar er was buiten in de wei wel een schaap die zich koe voelde. Lag dus te herkauwen tussen de andere koeien, terwijl de rest van de 10.000 schapen elder liep. :)
 
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt/neemt. Er zijn eigenlijk alleen maar leuke plekken  :-D

Wilson's Promontory np
Bairnsdale/The Lakes NP
Narooma
 
Hee Thanks Allemaal voor de tips!  :up:
Ga me hier zeker in verdiepen..
Gisteren naar het reisbureau geweest en alvast de huurauto en het hotel voor de eerste dagen geregeld. De rest gaan we op de bonnefooi.
Ik hoop dat dit reisje op een positieve manier gaat bijdragen om mijn keuze tot emigreren definitief te maken.

Niet dat ik twijfel; mijn hart ligt in Aus, ik voel me daar thuis, ik weet dat ik daar gelukkig kan zijn.

Zie alleen ontzettend tegen al de papieren rompslomp op.

Maar goed zoals ik al eerder hier ergens gelezen heb: "Fear is a moment, regrets are forever.."
 
Back
Top