Sydney moet helft minder water gebruiken

Bacchus

XPdite Hero
De Australische metropool Sydney moet zijn consumptie van water flink beperken om een gigantisch tekort af wenden. Onderzoekers hebben dat volgens The Sydney Morning Herald van donderdag bekendgemaakt.

De bewoners en bedrijven van Sydney moeten hun waterverbruik meer dan halveren, stellen de onderzoekers van de Vereniging van Diensten voor Watervoorziening.


Daarvoor is een radicaal andere benadering van de consumptie van water nodig. De mensen moeten beseffen dat water een zeer schaars goed is geworden.

Indien het land op het huidige verbruikersniveau doorgaat, dreigt er in 2015 een tekort aan water in Australië van 275 miljard liter en in 2030 818 miljard liter. De grote steden moeten snel minderen. Sydney met meer dan de helft: 54 procent, Brisbane met 51 procent en Melbourne en Perth met 41 procent.

Het probleem is volgens deskundigen dat de mensen nog niet doordrongen zijn van de noodzaak om zuinig met water om te gaan. Alle beetjes helpen, zoals bijvoorbeeld een speciale zuinige douchekop, aldus een betrokkene.

Het regent in Australië steeds minder en de steden daar groeien snel. De overheden leggen beperkingen op, maar die zijn vooralsnog onvoldoende. Het land verbruikt 27 miljard liter meer water dan het in zijn reserves kan terugwinnen.
[bron: nu.nl]
 
Tja, Joost, ik moet eerlijk zegen dat ik hier niet van sta te kijken ! het was me allang opgevallen dat veel mensen hier erg onvoorzichtig met hun water verbruik omspringen !  :x

En dat er dus relatief gezien veel te weinig hemelwater valt..  :-(

En nu maar hopen dat er wat energiezuiniger met o.a. water gaat worden omgesprongen...

Ingrid.
 
Denk dat het overal op de wereld zo gaat. Persoonlijk moet iedereen en elke overheid hier aandacht aanbesteden. Want vers en schoon water wordt erg schaars.
 
Wat al erg veel zou schelen is een waterbesparingsdingetje op de kraan in de keuken. Geen idee hoe zo'n ding heet, maar het is een dingetje wat je in je kraan stopt met daaraan vast een plastic pijpje. Zodra je dat pijpje beweegt gaat het water stromen. Handig bijvoorbeeld bij het handen wassen.
 


OFX
Back
Top