Sydney

jeroenk

New Member
Hoi

Wij (ondergetekende, vriendin en zoon van nu 5 weken) gaan voor in ieder geval twee jaar naar Sydney. Ik werk bij een van de "grote" Accountants/belastingadvieskantoor en heb een aanbieding gehad om twee jaar in Sydney te komen werken. Begin datum die gepland is staat nu op 4 April. gelukkig worden alle formaliteiten voor mij geregeld. Ben op dit moment druk bezig om alle papieren te laten legaliseren.

De medical check moet ook nog platsvinden en tevens zijn we nog op zoek naar een "goedkope" verhuizer. De offertes vielen me een beetje tegen. Ze varieren tot nu toe van EUR 4,000 voor een 15m3 container to bij 6,000 voor een 30 m3 container. Vraag is of je wel een 30 m3 container nodig hebt. Huis ook maar in de verkoop gedaan, dus zal wel hectische periode worden ben ik bang.

Dit is in het kort ons verhaal. 'K ga nu het forum eens afstruinen naar nuttige tips.

g'day m8!

Hoi m8

Welkom op het forum!

Lekker dat een hoop dingen voor je geregeld worden scheelt je een hoop tijd en geld  :-D
Veel plezier op het forum.

Groetjes M5

Hoi m8,

Welkom.

Zoals M5 al zei, lijkt mij ook heerlijk om helemaal niets te hoeven regelen voor je visum.
Heel veel succes verder.
Het wachten duurt voor jullie niet zo lang meer. Lekker hoor.

Groetjes,

Brit

[quote author=Brit link=topic=1164.msg9258#msg9258 date=1108585756]
Hoi m8,
Brit
[/quote]

Uhm.. Brit en M5: m8 is 'meight' oftewel mate !! onze nieuwe forummer zijn naam is Jeroenk ! :-D

Welkom Jeroenk !

Ingrid

Thanks all,

Ben al weer een hoop te weten gekomen via jullie form.  :up:

WAs vooral benieuwd naar de medical check. Weet dat het in ieder geval een serieus onderzoek is (bloed prikken en fotos). :x Nou ja je moet er wat voor over hebben om in Sydney te kunnen wonen.

Niet alleen bloed prikken en foto's maar ook nog allerhande kleine testjes zoals ogencheck, klopjes op de knietjes enzo. Had ook ergens gelezen dat je bloed op aids en hepatitis getest wordt.

Hai Jeroen!
Welkom op het forum m8  :-D !!
Heel veel suc6 met het regelen van alles!!! Er komt veel op je af hé?

Groetjes Linda

Uhm.. Brit en M5: m8 is 'meight' oftewel mate !! onze nieuwe forummer zijn naam is Jeroenk ! :-D

Welkom Jeroenk !

Ingrid

Hoi Ingrid,

Bedankt voor de uitleg. Heb hier hartelijk om gelachen  :-D :-D :-D.
Ik geloof dat dit msn of sms taal is. Klopt dat.
Ben hier niet zo erg in thuis. Ik heb ook geen kinderen die me dat uitleggen.

Groetjes,

Brit

Komt zeker een hoop op je af. Vandaag alle documenten opgestuurd voor de visa aanvragen. Bedoeling is dat ik 4 april ga beginnen in Sydney, maar zie dat een beetje somber in. Het duurde een beetje lang voordat men in Australië de boel in gang ging zetten.

Op dit moment moeten we nog een verhuizer regelen, medical check doen, ticket regelen. Dit laatste kan pas al we over de voorwaarden eens zijn en de vis's rond zijn. In Australie beiden ze je een package aan waaruit je alles moet betalen (pensioen ziektekosten etc) terwijl in NL je nog allerlei extra vergoedingen krijgt. Probeer dit laatste ook met Australie uit te onderhandelen. Anyway, nog een hoop te doen in een korte tijd -oh ja het huis moet nog verkocht worden-  Nou ja hou wel van een uitdaging :-o

[quote

WAs vooral benieuwd naar de medical check. Weet dat het in ieder geval een serieus onderzoek is (bloed prikken en fotos). :x

Maak je daar maar niet druk om hoor.

Bloedtest is alleen op hiv. als je in de gezondheids zorg gaat werken ook op hepatitis.
Verder longfoto.(tbc)

En dan het 'echte'  'medische' onderzoek bij een paneldokter. Maar ook daar zit weer verschil in heb ik alweer gemerkt.
Bij ons werd alleen bloeddruk/hartslag/gewicht/longen geluisterd. en 2x 105 euro armer. :x

gr Yvonne

Hoi Yvonne,

Dacht dat de prijzen voor de medicals toch aardig gelijk lagen.
Wij betaalden voor onze medische keuring 2 x Eur. 75.00 = Eur. 150.00.
Voor de tbc foto's betaalden wij 2 x Eur. 43.00 = Eur. 86.00
Voor het bloedonderzoek/afname voor Hiv hebben wij niets hoeven betalen, ik verwacht dat we hiervan de faktuur thuis gestuurd krijgen.

Gr. Brit

[quote author=Brit link=topic=1164.msg9581#msg9581 date=1109111960]
Hoi Yvonne,

Dacht dat de prijzen voor de medicals toch aardig gelijk lagen.
Gr. Brit
[/quote]

Nou blijkbaar dus niet...

Voor de rontgen + bloedtest 83 euro pp. Ik was 119 kwijt voor het testen op hep a/b/c

Voor dokters onderzoek dus echt 105 pp. (dr Schulte in a'dam)

Veel geld voor op zich 'zoiets kleins' maar we hebben al zoveel kosten gehad dat je hier ook niet meer van schikt.
Wel raar dat er verschillen in zitten. :?

gr yvonne

Hoi Yvonne,

Daar zit idd een behoorlijk verschil in. Vind Eur. 30 p.p. een groot verschil en ik begrijp dat het niet veel meer voorstelde dan bij ons.
Ben dan wel benieuwd naar de rekening van het bloedonderzoek. Deze hebben wij tot op heden niet ontvangen. Dit is toch al een kleine maand geleden (27 januari).

Wij zijn in Utrecht geweest bij dr. Baars.
Dus voor diegene die nog moeten. Even de prijzen navragen. Scheelt toch weer.

Groetjes,
Brit

Back