Taalkundig vraagje over medical form 26

AJ

XPdite Sponsor
Hoi piepeloi,

Op form 26 staat de vraag of je wel eens admitted to a hospital bent geweest.

Wil men dan weten of je wel eens in een ziekenhuis bent geweest (bijvoorbeeld voor een eerste hulp actie of voor een klein onderzoekje) of dat je wel eens opgenomen bent geweest in een ziekenhuis? Dit is natuurlijk een groot verschil.

Many thanks.

Volgens mij bedoelen ze ermee of je wel eens opgenomen bent in het ziekenhuis.

Hiya AJ

Long time no see....maar zo te zien zit je nog steeds in de papier winkel :) Admitted to hospital betekend inderdaad zoals M5 al aangeeft. Opgenomen in Ziekenhuis.

Verloopt alles een beetje volgens plan?

Groetjes
Syl

Volgens mij heeft Sander gelijk: niet als je alleen maar een foto van je gekneusde vinger hebt laten maken op de eerste hulp, maar wel als je opgenomen bent, ook al was dat alleen maar voor een dagbehandeling. Zelfs al was je nog maar een kleuter en werden alleen je amandelen geknipt. Dat was bij mij het geval: "Yes, we need to know, although frankly, we don't really care about those kind of things of course...", was ongeveer letterlijk wat de dokter tegen mij zei.

Helder, thanks.

Nou had ik als klein kind nog wel eens de neiging om de monopoly dobbelstenen op te eten waarna mijn gezicht paars aantrok en waarna ik dan weer naar de eerste hulp werd gebracht. Dit is dus geen admission to a hospital, begrijp ik? En ze hebben mij vroegah toen ik nog een vervelend klein manneke was wel eens een brain scan laten ondergaan, geen fysieke opname, niks aan de hand verder, en dat is dus ook geen admission to a hospital?

[quote author=Syl link=topic=5292.msg67109#msg67109 date=1154681582]
Verloopt alles een beetje volgens plan?
[/quote]

Nog geen geluid uit Adelaide vernomen dus we wachten vrolijk verder.

:cool:

Nou had ik als klein kind nog wel eens de neiging om de monopoly dobbelstenen op te eten
  :-D :-D :-D hopelijk kun je nu wat beter tegen je verlies..... :)

Groetjes
Syl

p.s. succes maar weer met the waiting game :up:

[quote author=Hans de Visser link=topic=5292.msg67110#msg67110 date=1154681635]
Yes, we need to know, although frankly, we don't really care about those kind of things of course...", was ongeveer letterlijk wat de dokter tegen mij zei.
[/quote]
echt waar.... slik.... :-x :-x :-x oeps :roll: :-D :up:

Back