Tamaria's LaStaVaZa

Tamaar

Active Member
G'day everyone!

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een update heb gepost, en voor degenen die niet meer weten wie ik ook alweer ben - hier kunnen jullie mijn voorstelrondje teruglezen: http://xpdite.net/forum/threads/gday-gday-i-have-a-dream.12634/

Het werd zo langzamerhand maar eens tijd om een LaStaVaZa aan te maken, want ik heb een paar knopen doorgehakt. Omdat ik niet direct de skills heb waar Australië op dit moment om zit te springen en ik volgend jaar 30 word, heb ik besloten om in ieder geval 2 jaar op een WHV naar Australië te gaan. Ik wil heel bewust een paar plekken nog zien om vervolgens op een plek die 'goed voelt' te 'settelen', om zo te ervaren hoe de Australische dagelijkse sleur bevalt en of ik nog steeds permanent die kant op zou willen. Is het een volmondig 'JA!', dan zal ik waarschijnlijk terug de schoolbanken in moeten gaan voor een vervolgopleiding of omscholing naar een beroep op de SOL. Ik weet dus al dat ik een hele lange yellow brick road af te leggen heb, maar was niet van plan me erdoor tegen te gaan laten houden :)

Inmiddels heb ik mijn ticket en WHV op zak en 6 november kom ik eindelijk weer terug naar WA! Ik richt me nu vooral op de regio Perth en South South West en ga zorgen dat ik zo snel mogelijk aan de vereisten voor het 2nd visa voldoe. Het is nog even spannend nu de Australische regering van plan is om vrijwilligerswerk uit te sluiten, maar naar het schijnt wordt die nieuwe regelgeving over een paar maanden pas daadwerkelijk ingevoerd en heeft het niet direct invloed op huidige aanvragen/toekenningen. Toch maar even een mailtje aan gewaagd omdat ik wel een aantal maanden tussen grant en binnenkomst heb en ik graag wil weten welke regels van toepassing zullen zijn. Ik zou bijvoorbeeld graag op een wild life sanctuary of permaculture hobby farm veel willen leren en wat bijdragen en het zou mooi zijn als ik dan meteen ook dagen voor het 2nd visa kan aftikken. Voor mij is het belangrijk zo veel mogelijk werk te doen waar ik daadwerkelijk achtersta (namelijk werk met respect voor mens, dier en milieu) en ben een beetje huiverig dat wanneer vrijwilligerswerk afvalt de keuzemogelijkheden beperkt worden en je op plekken terecht komt waar men dat allemaal niet zo nodig vindt. Dus ik ben heel benieuwd of jullie nog suggesties hebben qua communities of werkplekken in de duurzame(re) hoek!

Daarnaast wil ik heel graag nog wat reizen en staan Broome, the Kimberley, Karijini NP en rural VIC en NSW nog op mijn verlanglijstje haha. Gelukkig heb ik twee jaar de tijd ;-)

Met je reislijstje is in ieder geval weinig mis. Met je respect voor mens, dier en milieu ook niet ;) (volgens de aboriginals is dat allemaal één en hetzelfde trouwens, wat natuurlijk ook eigenlijk gewoon zo is )

Dit klinkt allemaal geweldig! Alleen zijn die twee jaar zo voorbij :( De tijd hier lijkt wel veel harder te gaan.

Jippie! Hebben we niet voor niks geborreld daar in Oeteldonk destijds. Wie weet zitten wij tegen die tijd wel rural ergens :D, maar eerst maar eens genieten van WA en al dat prachtigs op je lijstje. Ik zou zo mee willen om het weer eens te zien.
Fijn om te horen dat je volle kracht vooruit gaat, nou maar aftellen!

Helemaal toppie Tamaria!
Mijn au pair kindje krijgt Italiaans op school. Zou je daar niet mogelijk in gesponsored kunnen worden met je huidige diploma?

Helemaal toppie Tamaria!
Mijn au pair kindje krijgt Italiaans op school. Zou je daar niet mogelijk in gesponsored kunnen worden met je huidige diploma?
Hi Gwen! Thnx voor het meedenken. Met alleen een BA Italiaans gaat dat helaas niet. Om aan de skills assessment te voldoen zou ik namelijk een Master of Education moeten hebben. In Nederland is dat een moeilijk verhaal voor Italiaans en in Australië kost het een godsvermogen.. Vanwege de leeftijdsgrens van het WHV heb ik besloten eerst maar eens te komen ervaren en me vervolgens verder te beraden :)

Jippie! Hebben we niet voor niks geborreld daar in Oeteldonk destijds. Wie weet zitten wij tegen die tijd wel rural ergens :D, maar eerst maar eens genieten van WA en al dat prachtigs op je lijstje. Ik zou zo mee willen om het weer eens te zien.
Fijn om te horen dat je volle kracht vooruit gaat, nou maar aftellen!
Thnx lieve Katja! Ik heb toen zo genoten van dat borrelen! Lijkt me heel leuk om dat eens Down Under te herhalen ;-) Ben heel benieuwd waar jullie uit gaan komen als de eerste twee jaar om zijn :)

Wat een heerlijk vooruitzicht! Over een paar maanden zit je er al. Leuk om te lezen dat je je wil richten op de duurzamere plekken om vrijwilligerswerk te doen. Hoop inderdaad dat ze van die regel gaan terugkomen (was het er al door?), er zijn heel wat farms die niet zonder de vrijwilligers kunnen en van beide kanten krijg je er erg veel van terug.

G'day everyone!

Wow, wat ben ik hier al lang niet meer geweest. Toch maar even een supersnelle update want ik zit 2 dagen voor vertrek! Oh wat heb ik er zin in en oh wat lijkt de tijd ineens te snel te gaan om al die laatste kleine dingetjes te regelen en leuke mensen te zien om afscheid te nemen.. Schijnt erbij te horen, toch? ;-)

Ik val echt met mijn neus in de boter, want lieve @Gwen biedt mij een schitterende slaapplek aan en het eerste weekend is al volgeboekt met allemaal leuke activiteiten! Zo grappig om te merken dat we veel dezelfde interesses hebben, echt heel bijzonder :)

Het is straks de bedoeling om zo snel mogelijk 2nd year visa farm work te vinden om die verlenging veilig te stellen. Helaas zijn de regels veranderd en moet je tegenwoordig pay slips e.d. overleggen, dus WWOOFing behoort niet meer tot de mogelijkheden, jammer, want daarmee had ik meer mogelijkheden gehad. Joey's de fles geven en tegelijkertijd dagen aftikken voor het 2e WHV had me een uitzonderlijk goede deal geleken ;-) Dan maar the next best thing: ik zou dolgraag op een organic / permaculture farm willen werken (betaald) ergens in de South West, liefst druiven / olijven / fruit pluk o.i.d. dus ben nu naarstig op zoek naar dat soort adresjes. Hebben jullie wellicht nog tips & tricks? Ervaringen? Ik hoor jullie graag!

Ik zal binnenkort eens rustig de tijd nemen om al jullie LaStaVaZa's door te spitten en bij te lezen. Tot gauw!

Ik zie je post nu pas!! Zo druk geweest met werk en huis dat ik een beetje achter loop met Xpdite :oops:.

Tamara is veilig geland en we hebben een ontzettend leuk (en ontzettend vol haha) weekend gehad! We waren zondag bij een workshop in de hills waar we Annemarie (ook van Xpdite) tegen kwamen!! Hoe klein is de wereld joh :p.

Back