Tandarts.. sjongejonge...

Ems81

XPdite Sponsor
Ok, ben twee jaar geleden dus naar een tandarts geweest.. en dat kostte me $300 voor een check up en cleaning. Dat kost in Nederland geloof ik 25 euro.

Anyway, door de hoge kosten alweer 2 jaar niet geweest, en ik wil weer voor een check en cleaning. Ik ben gelukkig gezegend met een perfect gebit, en ik woon ook nog eens in Darwin dus ik kan naar de tandarts in Bali, maar geen reis naar Bali gepland binnenkort.

Maar ik ga dus wel naar Sydney in februari... nu vraag ik me af of daar 'goedkope' tandartsen zijn.. In Darwin is het goedkoopste wat ik kan vinden $240 voor check/clean. Misschien is het in een grote stad goedkoper? Weet iemand dat?

Sorry Ems, ik weet geen tandarts voor je in Sydney. Ik heb het in mijn verzekering gestopt en ben dus al 2x geweest voor check/clean zonder iets te hoeven betalen. En dat is zeker niet de duurste verzekering.

Oh really, welke verzekering heb je?

Ik ga nauwelijks naar de dokter dus tot nog toe happy met Medicare.

Maar... heb in Bondi tandarts gevonden voor $160..

Mijn dochter heeft gewerkt bij 'No gaps dental'. Volgens mij wordt dan de check up, cleaning en vullingen tot een bepaald bedrag door Medicare vergoed. Ik heb er zelf geen ervaring mee aangezien wij bij HCF zijn. Er zijn verschillende vestigingen in Sydney, oa in Bondi.

Die check is op zich niet eens het probleem, maar ze vinden altijd iets om je vervolgens meer geld uit de zak te kloppen, even een fotootje, ja er moet wel dit of dat aan gebeuren etc. etc.

En hoe denk je dat dit tegenwoordig hier is ;)
Tandartsen zijn gewoon commerciële toko's sinds een paar jaar. En dat merk je. Je auto naar de garage brengen is minder tricky dan naar de tandarts gaan. De laatste vindt net als de automonteur altijd wel een dingetje tegenwoordig. Nee NL is ook niet meer wat je gewend was ;)

Back