Tasmanië wacht op ons, maar eerst........

Ninti

Member
Beste allemaal,

Ik lees al een jaar mee, en dacht: kom ik ga mij ook eens voorstellen!
Anderhalf jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen via internet. Hij woont op een permacultuur boerderij en heeft daar een guesthouse. Na twee maanden besloten we dat we elkaar moesten zien en ben ik er 6 weken heen gegaan, met mijn twee kinderen (uit twee vorige relaties) van 14 en 4. De oudste is daar naar school gegaan en wilde er beslist gaan wonen. Nu zijn we een jaar verder, mijn vriend is van de zomer hier geweest met zijn twee kinderen, en ik ben nu net een paar weken terug van een bezoek aan hem. De eerste keer zonder kinderen op reis en de eerste keer dat wij samen konden zijn zonder kinderen! Heel grappig om op een eerste 'uit eten date' te gaan, met zijn tweeën. We hebben een emigratie agent ingehuurd (uit Hobart) en starten nu het hele proces. Ik vind het heel moeilijk voor de mensen die hier achter blijven.

Hoi Ninti,

Welkom op het forum!
Wat super dat je de liefde van je leven gevonden hebt. Succes met het visumproces en de emigratie.

Groetjes Gwen

Welkom op het forum! :up:

We hebben een emigratie agent ingehuurd (uit Hobart) en starten nu het hele proces.
Heb je een emigratie agent uit Hobart gekozen omdat je je in Tasmanie wilt gaan vestigen?

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Weten jullie van iemand hier op het forum die onlangs hetzelfde gedaan heeft, een prospective marriage visa aangevraagd?

Nadat je 10 berichtjes hebt gepost komt die mogelijkheid er vanzelf bij (klik op degene zijn avatar en kies: Start conversation)

We hebben nu toch besloten dat we zelf de hele papierhandel gaan regelen... Een emigratiebureau is zo duur! 2400 aus dollar of 2700 euro. Ik dacht dat ik het overzicht had, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Zoveel vragen!

Ik lees een contradictie in je zin (?) je hebt besloten hetzonder bureau te doen en je bent het overzicht kwijt?

Ieder zijn keuze natuurlijk :) Maar het klinkt alsof je een bureau nodig hebt ;)

Maar eerst weer even ademhalen ;)

Welkom!

Een partnervisum is op zich een van de 'makkelijkere' visa om aan te vragen heb ik gehoord. Het is vooral een kwestie van veel bewijs voor je relatie verzamelen plus natuurlijk de standaard dingen als een police check, VOG, uittreksels uit geboorteregister etc. etc. Het feit dat je twee kids hebt zorgt er denk ik wel voor dat je wat meer papierwinkel moet aandragen, maar dan nog is het best goed te doen zonder bureau. Het is inderdaad een hoop geld!

Succes ermee!

Back