Tasmanian houses burned and one person feared dead

Zwerver

Moderator
Source: http://www.news.com.au/national/tho...-one-feared-dead/story-fncynjr2-1226547910432
THE major fire at Bicheno in Tasmania's east has been downgraded and the Tasman Highway has been reopened.

The Tasmania Fire Service (TFS) has issued an ''advice'' alert level for the fire, which was earlier classified at an emergency warning level.

The TFS says the fire danger rating in the area is low to moderate, and there is no immediate threat to communities.

The Tasman Highway has been re-opened and motorists are being urged to be cautious due to possible smoke and emergency services vehicles in the area.

The fire is still not under control and authorities say people may experience embers, smoke and ash falling on Coles Bay Road, south of Apsley River, and the Tasman Highway, south of Bicheno.

Back burning off the Cole Bay Road will continue through the night and residents are advised that they should not be alarmed if there is more smoke in this area.

Earlier, the fire at Forcett, east of Hobart, was downgraded to a watch and act level as cooler weather spread across the island state.

The Forcett fire, which has scorched about 15,000 hectares, was earlier classified at an Emergency Warning level.
Ik hoop dat de xpditers daar oké zijn, Lost?

Het is in ieder gevoel niet koel en vochtig op dit moment in Tassie, en dat is wat ze nu wel graag zouden willen. Take care y'all!

Ik hoop dat de xpditers daar oké zijn, Lost?
Ik woon zo'n 20 km ten noorden van Hobart en hier is er geen direct gevaar. Er zijn een paar branden zo'n 40 kilometer naar het noorden en het is hier al wel een hele week erg rokerig. Afgelopen vrijdag was de ergste dag met een temperatuur van 42 graden en erg veel wind. 's Avonds toen de zon onderging, was de lucht rood / donker oranje door de drukkende rook heen. Achter de bergen voor ons huis zag ik dikke rook pluimen opstijgen. De meeste problemen zijn op het peninsula maar zoals ik van de media begreep is het meeste gevaar ook daar geweken.

Ik woon zo'n 20 km ten noorden van Hobart en hier is er geen direct gevaar. Er zijn een paar branden zo'n 40 kilometer naar het noorden en het is hier al wel een hele week erg rokerig. Afgelopen vrijdag was de ergste dag met een temperatuur van 42 graden en erg veel wind. 's Avonds toen de zon onderging, was de lucht rood / donker oranje door de drukkende rook heen. Achter de bergen voor ons huis zag ik dikke rook pluimen opstijgen. De meeste problemen zijn op het peninsula maar zoals ik van de media begreep is het meeste gevaar ook daar geweken.
Ok, dat scheelt dan weer. Het is elke keer weer proberen te filteren wat er nou echt aan de hand is hier vanuit NL!

Een kleine update.
De politie heeft bekend gemaakt dat ze geen menselijke resten hebben gevonden.
Afgelopen week heb ik meerdere keren door het getroffen gebied gereden en gewerkt, endit is echt een wonder.

De brand is nog niet onder controle. In de buurt van Kellevie zijn ze nog dag en nacht bezig om het onder controle te krijgen, daar zijn nog geregeld kleine uitbraken van het vuur. Met de juiste omstandigheden kan het nog effect hebben op Marion Bay, Boomer Bay Maar ze zijn heel dicht bij om het onder controle te krijgen.

In de buurt van Eaglehawk Neck gaat het ook nog steeds, gelukkig staan hier geen huizen. Alleen is de eigenaar een van de grootste werkgevers in dat gebied, dus wordt met man en macht geprobeerd om de schade te beperken met een grote backburn operatie.

Het getroffen gebied heeft inmiddels een omvang van 24000 Ha.

De meeste informatie is vanuit de incident control, die vanuit onze kazerne draait dus niet uit de media.

Je zou (met zoveel brand) verwachten dat hij gestorven is door vuur o.i.d. Maar het lijkt meer op een hartaanval o.i.d. (?)

Desalniettemin een loss voor de family!

Back