Tasmanie, here we go!!

Hallo,

Wij hebben onze visum binnen en willen ons vestigen op Tasmanie. Nu vliegen we pas 25 september, dus we hebben nog ff tijd om informatie in te winnen.

We hebben zelf al eens tasmanie bezocht, maar toch zouden we graag informatie hebben, waar men het beste kan wonen.

Alvast bedankt,

Groetjes,

martijn

Hoi Martijn Hendriks,

Welkom op het forum!
Congrats met het visum. Wat voor visum hebben jullie? En wie is 'we'?

Groetjes Gwen

Hallo,

Ik woon in Tasmanie, in George Town welteverstaan...

Er zijn eigenlijk maar 2 grote steden, Hobart en Launceston.
Ik werk in Launceston, dat is 53km van George Town, toen ik opzoek was naar een huis kwam ik al gauw buiten L'ton terecht, lagere huren en de huizen hebben grotere tuinen, en minder op elkaar gepakt dan in de stad.
De lagere huren heeft opzich geen winst, want dat verknal je natuurlijk wel weer met de extra benzine kosten..

Let wel; In Tasmanie wonen maar 500.000 menen, het is net een klein dorp, iedereen kent elkaar, werk ligt niet voor het oprapen, en het is meer een geval van; It's not what you know, but who you know.
Ook heeft het voordeel om de baas z'n "favorite" te zijn is mijn ervaring.
Wees niet de Nederlander die alles recht voor zn raap zegt (beetje mijn probleem), kunnen ze hier niet zo goed tegen.
Een bedrijf lijkt vaak meer op een vriendenkliek als op een bedrijf, je mag elkaar natuurlijk niet boos maken..

De mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam, en de natuur verveelt NOOIT!!!

Lekker rustig ook hier, som als ik 's avonds naar huis rij kom ik soms maar 1 auto tegen...

Oh ja, vergis je niet in een Tasmaanse winter, ik heb het hier vaker koud als in NL...

Als je vragen hebt, of hulp nodig bent, hoor ik het wel!

Hallo,

We, zijn mijn vriendin en ik. Na jarenlang hebben gereist door de wereld van Australie, Azie tot Canada, kwamen we al snel tot de conclusie; er is meer dan een kantoorbaan in Nederland. In 2011 zijn we begonnen met onze visum aanvraag en het resultaat is dat we een 489 skilled regional sponsored visa hebben.

Wij zijn natuurmensen en houden van de rust en daarom hebben we gekozen voor Tasmanie. De bedoeling is om eerst een betaalde baan te vinden en daarna een restaurant/koffiehuis te beginnen.

We willen eerst een social netwerk opbouwen, dit dmv een baan maar ook via het vereningsleven (hockey) of vrijwillgerswerk. Onze vraag, waar kan je dan het beste wonen?

Ook voor het beginnen van een restaurant/ koffiehuis, wat zijn de beste toeristische plaasten om dit te starten??

In het begin zullen wij een huis huren, zijn deze dan gemeubileerd, wat zijn de gemiddelde huurprijzen per week in de kleinere plaatsen?

Alvast bedankt voor jullie informatie ,

Groetjes

Martijn

Het meeste werk is te vinden in de grotere steden (Hobart en Launceston), alhoewel het er wel een beetje aan ligt wat voor werk je zoekt. Voor het verenigingsleven en voor vrijwilligerswerk maakt het niet uit waar je woont.

Als je natuur zoekt dan is Tasmanie inderdaad een goede keus. Hier in Hobart zijn veel restaurants en heel veel cafe's. Ik denk dat het een goed idee is om eerst hier een tijdje te wonen alvorens je besluit waar je een restaurant/cafe wilt openen. Toeristische plaatsen vind je hier genoeg: Port Arthur, Cradle Mountain, Wineglass Bay, Richmond, Burnie, Lake St. Claire, east coast, west coast etc.

De meeste woningen die hier te huur worden aangeboden zijn ongemeubileerd. Hier in de omgeving van Hobart moet je al gauw denken aan $300+ per week voor een redelijke 3 kamerwoning. Uiteraard kun je ook woningen vinden voor minder maar dan is het huis zelf of de locatie meestal wat minder. Voordat je een huis huurt, laat even weten in welke suburb. Er zijn namelijk een aantal suburbs waar je niet wilt wonen.

Ik betaal $200 per week huur voor een woning met 3 slaapkamers en een schuur van 6 bij 10 meter en een leuke tuin.
Voor dit geld huur je in Launceston een unit.

De natuur in Tasmanie is inderdaad prachtig, Liffy Falls en The Devil's Gullet zijn aanraders vind ik..

Ik heb gehoord dat Tasmanië wat leeg aan het lopen is, vanwege weinig werkaanbod, verminderende kansen. Wijzelf hebben dit ook meegemaakt, toen we stopten voor een bak koffie, bleek de tent gesloten te zijn, met bovenstaand verhaal als reden. Wij willen er toch graag naartoe, met als belangrijkste reden de natuur en wat relaxtere levensstijl. Wel het noorden dan, Devonport, Launceston en omgeving. We hebben daar kennissen zitten en vinden het een mooie omgeving. Wij hadden begrepen dat het qua klimaat daar vergelijkbaar, misschien iets milder is dan Nederland.

Wat betreft dat 'mensen kennen', dat idee had ik ook al. Goed idee om daar hier al mee te beginnen!

Back