Tax file number aanvragen

sgt.purple

New Member
hoi,

ik ben net terug van mijn vakantie in Brisbane.  Ik heb daar samen met mijn australische vriend een gemeenschappelijke spaarrekening geopend bij Westpac.  Om geen renteverlies te lopen moet ik een Tax File Number aanvragen.  Ik heb nog nooit zo een nummer gehad.  Ik heb papieren vanuit Australië meegenomen om dit nummer aan te vragen maar als ik de papieren doorneem twijfel ik of ik zo een nummer wel kan of mag aanvragen; ik woon en werk momenteel niet in Australië.
Op de aanvraag staat:
Who should not complete this application:
non-resident and need a TFN for purposes other than employment. Please use the Tax file number application for an individual living outside Australia (NAT 2628). You do not need a TFN for interest, dividends or royalty payments as these are subject to non-resident withholding tax.


Ik heb vandaag een aanvraag ingediend voor een WHV, daarvoor ben ik altijd naar Australië geweest met een ETA toeristen visum om mijn vriend te bezoeken.

Weet iemand of ik toch een Tax File Number kan aanvragen? 
Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes
 
Een taxfile number(TFN) kan je zelfs online aanvragen, maar je moet dan volgensmij wel aan een aantal voorwaarden voldoen, of dat als niet inwoner van Australie zonder visum lukt betwijfel ik?
 
mijn aanvraag voor een WHV is zonet goedgekeurd!  :smile:
ik heb dus vanaf nu een visa nummer.
Zo het hiermee wel lukken?  Ik zit nog niet in Australië, maar ik heb ondertussen
nu dus wel een working holiday visa binnen.
 
Als buitenlander betaal je 10% non-resident tax . Je moet zorgen dat de bank je buitenlands adres heeft. De bank houdt dit bedrag automatisch in van je intrest.
Goedkoper krijg je het nooit meer.
 
en als ik binnen 3 maanden vertrek met mijn WHV naar Australië en mijn domicilering verzet naar ginder.  Verlies ik dan nog steeds een deel van mijn rente?
 
Tax office opzoeken.
Iemand erbij vragen bij de monitor waar je de form in kunt vullen.
Alles invullen, weet je het niet dan vraag je het even die vriendelijke gozer.
Alles is ingevuld.
zij copieren het uit met het taxfile number on the letter.
Dit duurde zo'n 10 minuten.

Dit was wel in de NT :wink: :up:

Jack :evil:
 
Back
Top