Tax File Number

PBee

New Member
Hey weet iemand hoelang het duurt voordat je je tax file number hebt gekregen nadat je het aanvraagd??
Ik heb namelijk begrepen dat je dit pas kunt doen na aankomst in australia.
Wie heeft hier ervaring mee??

Als je het online aanvraagt heb je het meteen, dacht ik? en krijg je schriftelijk nog eens opgestuurd

De ATO site zegt ( http://www.ato.gov.au/content/downloads/nat1753.pdf)  :
To apply online, you need a valid passport or relevant travel
documents and must be:
- authorised to work in Australia by the Department of
  Immigration and Citizenship (DIAC) or have a valid overseas
  student visa
- allowed to remain here indefinitely, and
- in Australia when you lodge your application.

De TFN wordt binnen 28 dagen opgestuurd en wij hadden hem al na 2 weken.
Als je al met werken begint voor je je TFN hebt houdt je baas gewoon het maximale aan belasting in tot je het nummer doorgegeven hebt. Uiteraard krijg je het teveel betaalde aan belasting terug.

Na de form ingevuld te hebben in de taxoffice had ik het in 2 minuten.
Ze printen het formulier uit en je taxfile number staat erin vermeld.

Zorg wel dat je een vast woonadres kunt aantonen , dus geen tijdelijk hotel of iets dergelijks.

Cheers,

Jack :evil:

Mag dat dan ook een adres zijn van iemand anders (familie/kennisen) waar je tijdelijk een adres hebt omdat je zelf in een hotel zit?

Wij willen nl. wel gelijk aan de slag met solliciteren e.d. maar zullen de eerste tijd nog geen huis hebben en dan in een vakantiehuisje duiken.

Sacha

Veel mensen hebben hier een postbus, volgens mij geldt dat ook. Wij hebben ons vakantiehuisje als adres opgegeven, werkte goed.

Wij zitten - zoals de meesten denk ik - eerst in een vakantieverblijf (een bungalow in ons geval) en vandaar dat ik graag een postbus zou willen nemen, maar ik weet niet of de overheidsinstaties dat beschouwen als een vast adres.

maar om dit draadje niet te kapen zal ik er een nieuw aanmaken  :up:

Heb net geprobeerd online nr. aan te vragen, (ook ivm alvast doorgeven bij openen bankrek.) maar na een aantal vragen te hebben ingevuld kwam het systeem er achter (a.d.h.v. paspoort nr.) dat ik nog niet in Australië ben en liep het spoor dood!

Zoals je op mijn eerdere post kon zien moet je in Australie zijn om te kunnen aanmelden.

[quote author=Gerbrand link=topic=9091.msg122555#msg122555 date=1217074489]
dat ik nog niet in Australië ben en liep het spoor dood!
[/quote]

[quote author=Yoog link=topic=9091.msg122582#msg122582 date=1217121317]
Zoals je op mijn eerdere post kon zien moet je in Australie zijn om te kunnen aanmelden.[/quote]

ahha, Dat moet het geweest zijn Gerbrand :roll: :grin:

We shall see said the blind man and he walked with his face to the wall........... :cool:

We zijn goed bezig. :up:

Back