Technisch werk voor MTS-er

amano

New Member
weet iemand of er werk te vinden is als techneut,ik bedoel een mts-er werktuigbouwer met min 12 werkervaring
in machinebouw,constructie,en dieselmotoren,cq treinen.en wat zou je dan verdienen,want ik ben zelf niets tegen gekomen wat bij mij aansluit.het enige wat ik alleen  maar tegen gekomen ben is meer het engineering in de techniek,dus op hbo nivo. :| :|

Lost: Dit draadje is afgesplitst van http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5994

Amano,

Het sterft van het werk voor jou in Oz. Ze hebben aan alle techneuten tekort. Ik denk dat jij met jouw vaardigheden zo aan de bak kan bij grote mijnbouwbedrijven (die bedrijven hebben veel rails en treinen in eigen beheer en onderhoud). Ik denk wel dat je zou moeten overwegen om "wat verder van de grote stad" te gaan wonen. Ik weet dat er langs de westkust veel grote mijnbouwbedrijven in Port Hedland en Karratha ziietn, en in de binnenlanden in de buurt van Tom Price (vlakbij karijini National Park). Kijk maar 's op de site van Rio Tinto, Pilbara Iron, BHP Billiton etc......

Succes....gr Frank

Correct Frank, En in Kalgoorlie etc.
Meestal mijnbouw waar ze genoeg machines hebben die stuk (kunnen) gaan.

En hoe zit het met MTS'ers WTB/MVT?
Die ervaring hebben met het programmeren van; lasrobots, lasersnijmachines en ponsnibbelmachines?
Is de metaalbewerking in OZ al een beetje geautomatiseeerd?
Dit is namelijk iets wat je in de Australian Standard Classification of Occupations niet terug vindt.

Bart

He Tekkel,
Ben zelf nog niet is Oz, maar over je skills en je application het volgende
Je bent en blijft volgens mij een WTB-er met WTB ervaring in jouw vakgebied. Dus ik denkt dat je het wel redt. Ik heb zelf werkervaring in industrieel onderhoud en ik ben service coordinator. Service coordinator staat  niet op de MODL maar mechanical engineer wel. Je kan als WTB'er zoveel kanten op.......Verder weet ik zeker dat de technische standaard in metaalbewerking ook in Australie wel op een hoog niveau ligt......(in ieder geval zeker vergelijkbaar met NL)

Gr Frank

Frank,

Wij zitten ook nog niet in OZ.
We gaan er, morgen over 3 weken :up:, eens een week of 5 rondkijken.
En als dat bevalt ga ik me eens echt verdiepen in de metaalindustrie in OZ.
Grappig is wel dat; het programma waar ik de laser en ponsnibbelmachine mee programmeer, Jetcam, naar mijn weten uit OZ afkomstig is.

Bart

P.s. voor de Mods;
Misschien is het iets om dit draadje, vanaf Amano zijn post, af te splitsen?

Lost: Done! :up:

Hallo Amano,

Ik weet niet waar je woont of gaat wonen maar ze zitten aan de oost kust van Townsville tot aan Sidney verlegen om Diesel monteurs bij een Paccar/ Daf dealer. Vrachtauto monteurs dus. Ze zitten in Sydney, Brisbane ,Toowoomba, Kyogle, Rockhampton en Townsville.
Het bedrijf heet Brown & Hurley.

Misschien is dit iets voor je? :up:

Groetjes Danielle

Back