Tegelzetter wilt Down unda

Thomas Siebel

New Member
Hallo allemaal,

Ik luister naar de naam Thomas en ik ben 28 jaar, ongehuwd, geen kinderen en ben zelfstandig tegelzetter en heb een passie voor Australië.
Van 2009 tot 2010 ben ik een jaar lang rond wezen reizen door OZ, en daar heb ik toen mij ware thuis ontdekt.
Na jaren wikken en wegen heb ik nu toch besloten om mijn toenmalige emigratie plan door te zetten.
Nu las ik laatst dat tegelzetter weer op de SOL list staat waar door mijn hart sneller ging kloppen.
Helaas heb ik nog wel mijn twijfels over bepaalde zaken. Zo heb ik bijvoorbeeld al +- 10 jaar onafgebroken gewerkt als tegelzetter, maar heb ik geen diploma's op dit vakgebied. Kan dit zwaar mee wegen in het proces? Graag wil ik van onafhankelijken horen wat daarmee mijn kansen zijn.
En wat voor mij het belangrijkste is.. wie gaat mij helpen? Zijn er hier mensen op het forum die ook als tegelzetter zijn geëmigreerd of een poging gedaan hebben? En bij welk emigratiebureau kan ik me het beste aanmelden?
Dit zijn z'n beetje de dingen die aan mij knagen. Ik hoop met deze voorstelling weer een stukje dichter bij Australië te komen ;)

Mv, gr

Thomas

Kan je niet helpen met je vragen. Maar je wel welkom heten!

Twee goede emigratiebureau's die ik ken: Visa4you en Move2Australia. (zelf reviews lezen op o.a. dit forum)

Welkom Thomas! Ik kan je geen antwoord geven op je vragen, want ik ben niet thuis in de wereld van tegelzetters of emigratiebureau's. Maar volgens mij ben je al een heel eind op weg dat je beroep op de SOL staat. Succes!

Welkom! Er lopen (liepen) wel wat bouwvakkers rond hier. Kijk even in de lastavaza's van een tijdje terug... Het schiet me even niet te binnen....

Welkom op het forum!

Wij hebben onlangs ons visum gekregen op basis van de skills van Rikki (metal fabricator). Of je perse diploma's moet hebben weet ik niet. Wij hebben gebruik gemaakt van een bureau in Londen (review volgt nog) waar erg tevreden over zijn.

Misschien kan je dit weekend je vragen stellen op de emigratiebeurs.
In dit topic heb ik een link gezet waar je gratis kaartjes kan (kon?) krijgen

http://xpdite.net/forum/threads/emigratiebeurs-7-8-februari-2015-meet-greet.13557/page-2#post-206483

Welkom op het forum Thomas! Kom dit weekend gezellig naar de emigratiebeurs. Daar staat Visa4You in ieder geval met een kraampje en ook de overheden van 2 ozzie staten voor visum vragen.
Staat er op de website van de assessing authority voor jouw beroep niet wat meer over de skills assessment toevallig? Wie die instelling is staat op de SOL lijst achter je beroep.

Welkom! Yep die 2 bureaus worden hier vaak genoemd en er is info genoeg over te vinden. Wellicht is een kansbeoordeling een idee om te doen?
Dan weet je wat ze vragen en dus nodig hebben, want naar aanleiding daarvan kunnen ze je een idee geven van je kansen, helaas geeft natuurlijk niemand garantie op een visum.
Maar voor ons was dat allemaal erg duidelijk.
Wij zijn uiteindelijk hier op een 457 sponsor visum, misschien kun je dat ook overwegen of wil je liever meteen een permanent visum?

Michel van Michel en Peter die net in Aidelaide zijn gestart is volgens mij stucadoor en al heel snel aan de slag. Zie hun lastavaza (uit mijn hoofd Michel Bloom en Peter Pax) Volgens mij ook skilled visa, dus misschien ook even bij hem informeren.

PM skippy. Haar partner was zelfstandig tegelzetter in NL en heeft hier ook als tegelzetter gewerkt. Ze zijn inmiddels weer terug in NL, maar zouden je misschien kunnen helpen.

Oh dat had ik ook kunnen weten. Helemaal niet aan gedacht! Laatst nog op t terras gezeten en uit eten geweest met Skippy en Rim..

Welkom!
Helaas kan ik je niet verder helpen met de specifieke vragen rondom SOL tegelzetter, maar er zijn hier zeker mensen die wat meer ervan af weten!
Succes!

Hoi Thomas, welkom!
Voor zover ik weet kun je wel zonder diploma's het traject doorlopen, maar dan moet je een praktijkexamen afleggen. De kans is groot dat je daarvoor naar Engeland moet. Dat is tenminste wat ik me kan herinneren van anderen. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Er was nog een tegelzetter op het forum, Dominc: http://xpdite.net/forum/members/dominc.2758/
Hij zal er wel meer over kunnen vertellen.

Succes!

Hoi Thomas,

ik heb even voor je gekeken op de sol list op www.immi.gov.au daar staat dat TRA jou moet beoordelen.
TRA heeft een Eigen site http://www.tradesrecognitionaustralia.gov.au/Pages/default.aspx als je daarop kijkt zul je heel veel info vinden over wat je moet weten.
daar zijn vast en zeker pdf files te vinden met een hoop eisen en hoe je iets moet doen. dat was met mij ook toen ik mijn zoektocht insloeg.

wat een diploma betreft, dat is denk ik voor 99% wel zeker dat het nodig is. ik zou het heel gek vinden als een heel streng immigratiebeleid iemand toelaat zonder diploma.

in het pdf staat ook hoe je een werkgeversverklaring regelt en wat daar allemaal in moet staan. ik hoop dat je nu wat meer weet.

wat betreft het bureau. wees voorzichtig wie je neemt. ze hebben niet allemaal verstand van zaken. Ralph Gerritsen van een migratiebureau in Amsterdam kun je rustig eens bellen voor een afspraak

wat betreft het bureau. wees voorzichtig wie je neemt. ze hebben niet allemaal verstand van zaken. Ralph Gerritsen van een migratiebureau in Amsterdam kun je rustig eens bellen voor een afspraak
Die heeft in elk geval geen verstand van zaken. Tenminste, niet in ons geval. Migration Bureau heeft voor ons uitgezocht of we kans maakten op een visum (in 2010) na betaling van een paar honderd euro. Het resultaat zou er na 2 weken zijn. Na drie maanden kregen we pas een rapport thuisgestuurd. Zijn conclusie was dat het beroep van mijn man niet op de SOL stond dus dat het niet veel zin had. Mijn situatie had hij niet verder bekeken, dat was niet relevant, zei hij. Na overleg met M2A hebben we daarna een Independent Permanent Resident visum aangevraagd, en gekregen, op mijn beroep.

Back