Tegenvaller

Matthijs

New Member
Hallo allemaal,

Vandaag een tegenvaller. Mijn vrouw vroeg haar werkgever een verklaring te ondertekenen waarin hij de inhoud van haar dienstverband bevestigt. Deze verklaring is noodzakelijk voor haal skill assessment. Ze heeft een jaarcontract dat eind december afloopt. Ze doet haar werk uitstekend, is nooit ziek en haar baas was dan ook erg tevreden over haar. Hij zou haar op cursus sturen en had al toegezegd haar contract te verlengen. Maar vanmiddag reageerde hij, in hoeverre ik het goed heb begrepen, nogal geprikkeld. Hij zei dat hij nu twijfelt over haar toekomst binnen zijn onderneming. Hij zei ook, dat ze beter maar niet zo eerlijk kon zijn. ,,Je had dit niet moeten vertellen.'' Mijn vrouw verdrietig, om maar niet te zeggen in de stress geschoten. Terwijl ze er nog bij heeft gezegd dat het helemaal niet is gezegd dat we daadwerkelijk emigreren. En áls het gebeurt, het nog wel een paar jaar kan duren... Hoe gaan we hier nu weer mee om? Iemand tips?

Matthijs
 
Hoi Matthijs

Ik weet niet of die verklaring nu wel of niet ondertekend is, maar dit moet je uiteraard wel voor elkaar zien te krijgen als hij dit nog niet gedaan heeft. Ja verder kun je hier niet veel mee, het enige wat ik je wel zou kan kunnen adviseren is dat je vrouw niet moet gaan zitten wachten tot dat haar contract misschien verlengt word maar zorgen dat voor het geval dat ze ander werk heeft eind van het jaar. Nou sterkte met deze kl#te situatie

Groetjes Sander
 
Dat is goed kl#te :x, en dan dat je werkgever zegt (je had niet zo eerlijk moeten wezen)  is hij dat ook niet dan :?.
Je kan ook niet je mond houden er over :-x
Als ie het maar tekend.

Strekte er mee.

Arnold
 
Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik het op mijn werk al zou vertellen. Omdat ik op een partner visum ga, hoefde mijn werkgever niets te tekenen. Maar ik ben ook een 'te eerlijk' persoon en omdat ze allerlei plannen voor mijn toekomst aan het maken waren en ik al wist dat ik dan weg zou zijn, daar voelde ik me ontzettend schuldig over.
Ik heb het dus zes maanden van tevoren aan mijn baas verteld en was eventjes bang dat ik dan maar gelijk op straat gezet zou worden (er zijn reorganisaties aan de gang in ons bedrijf dus dat zou een goede reden kunnen zijn) maar gelukkig reageerde ze heel positief. Dat maakt de laatste maanden werken toch wel even wat beter.

Jammer dat het niet zo is uitgepakt voor jou vrouw Matthijs en als dat de instelling is, dan is het misschien maar beter at ze een andere baan gaat zoeken waar ze het formulier wel voor haar willen tekenen.

Heel veel succes!
 
hoi hoi,

Ja ik moet er ook aan geloven om het mijn werk tevertellen :-(
En voorral omdat ik na mijn laatste evuluatie gesprek veel positiefe dingen had gehoord van mijn baas en dat ze me voor geen goud willen missen,,,,ben 1 van de beste daar hihi
Maar ja ,,,ik vertel het ze alleen als ik het visum binnen heb...ja toch? :lol:
muis..
 
[quote author=muis link=topic=2580.msg28158#msg28158 date=1127053386]
Maar ja ,,,ik vertel het ze alleen als ik het visum binnen heb...ja toch? :lol:
[/quote]

Dan heb jij dus geen probleem.

Matthijs zijn vrouw heeft een ref nodig en daarom moet zij het haar werkgever wel vertellen. En dan is het maar afwachten hoe de werkgever daar op reageert. Jij zit in een luxe positie door gewoon lekker je tijd uit te zitten, no worries.

:-(
 
Misschien is haar baas gewoon een beetje geschrokken en kwam het een beetje koud op zijn dak vallen. Sommige mensen die wij het vertelden waren eerst ook helemaal niet zo blij. Sommige begonnen te huilen. Maar na een paar dagen draaiden ze wel bij. En kwam het als nog goed. Ik denk dat ze gewoon met haar baas moet praten (en dan zonder dat papiertje erbij). Het is niet niks als je zegt: ja ik ga misschien over een tijdje emigreren, oh ja en kun je dit even onderteken  :). Ik hoop dat hij nog bijdraait en een beetje relaxter er onder wordt! Succes ermee  :up:
 
Ik denk dat haar werkgever inderdaad "geschrokken" is. ik zou zeggen, laat het een week of zo rusten en vraag een nieuw gesprek aan, waar ze het allemaal nog een keer rustig kan uitleggen. indien mogelijk informeer ook bij PZ en/of vertrouwenspersoon binnen de organisatie en check of een werkgever zonder gegronde redenen een verzoek tot werkgeversverklaring kan weigeren.

ikzelf ben eerlijk geweest tegenover mijn manager en ze hebben mijn eerlijkheid gewaardeerd (hoewel ze het natuurlijk niet leuk vonden dat ik ging emigreren).

gr Rob
 
Ik heb het mijn baas verteld nadat mijn contract verlengd was. Dan had ik tenminste nog een heel jaar te gaan. Misschien was dat voor jullie ook verstandiger geweest? Of zijn jullie echt tijdgebonden dat je nu die hndtekening moet hebben? Het is vreselijk irritant dat een baas dan meteen zo rot gaat doen. Ik snap sowieso niet waarom ze een contract niet zouden verlengen, omdat je misschien wel eens zou kunnen emigreren. Als dat al aan de orde is, dan nog duurt zoiets lang...

Voor de mensen die dit nog tegen gaan komen in de toekomst.... wat voor smoesjes zou je dan allemaal kunnen verzinnen? Iets met vrijwilligerswerk ofzo? Dat je daar een referentie voor nodig hebt? Klinkt ook wel raar eigenlijk.....
 
Smoesje:

ik heb gezegd dat ik einde van het jaar weer naar australie op vakantie wil, maar omdat ik nu al 3 keer een toeristenvisum (? ha ha!) heb aangevraagd, dat de immigratiedienst achterdochtig wordt. Ik heb dus gezegd dat ik aan moest tonen dat ik binding heb met nederland, bijv. door mijn werk. En dat ze met een contractje geen genoegen nemen maar een werkgeversverklaring noodzakelijk was.......Als zoete broodjes ging het over de toonbank, geen probleem!

Terwijl ondertussen, ze moesten eens weten......ha ha!

Wat ook werkt: je zou misschien wel willen naar australie, maar is heel moeilijk. Daarom voor de gein een skill assessment doen, als je dat niet haalt gaat het helemaal over.....dus werkgeversverklaring voor je assessment. Vervolgens hang je een verhaal op dat stel dat je dat haalt, je in een skill matching database komt en dat de immigratiedienst daar eventueel mensen uitpikt die een visum mogen aanvragen........en stel dat dat gebeurt dat het dan nog eens 12 maanden duurt. Al met al dus een zogenaamde doorlooptijd van 6 maanden skill assessment, 6 maanden in de database zogenaamd, en een jaar voor visumaanvraag = 2 jaar verder.
Laat vooral merken hoe onzeker de situatie is, en dat je gewoon eens wilt kijken of het haalbaar is voor je......

Tja, liegen mag niet, maar wel een smoesje om bestwil toch.....? :wink:

Gr. SAb
 
Goede smoes aan de ene kant, maar als je tegen je werkgever zegt dat je een assesment wilt laten doen en van hem een verklaring daarvoor kan hij natuurlijk denken dat hij dan effe een minder goede verklaring maakt waardoor de kans op het halen van het assesment weer kleiner wordt...

Nee, ook wij hebben al lang geleden besloten er open en eerlijk over te zijn. Uitzonderingen daargelaten zul je jezelf alleen maar in de knoei helpen door zulke zaken verborgen te houden.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Nou ik kan je verklappen dat mijn werkgever dus echt niet een engelse verklaring heeft opgesteld:

zet er zelf maar in wat er in moet staan volgens die immigratiedienst, wij tekenen wel......

dus moet je wel zorgen dat je het zo draait dat je zelf die verklaring opstelt (is aan regeltjes gebonden etc, ik zal wel een eerste aanzet maken en klaar is klara... :wink:)

Gr. Sab
 
Inderdaad, het is ook goed om jezelf een beetje te verkopen. Het is altijd lastig om over jezelf te schrijven wat je kunt, omdat je bijna altijd meer weet en kunt dan je zo 1,2,3 direct bij de hand hebt. Stel zo´n brief dus ZEKER zelf op, laat hem door iemand die je goed kent (liefst ook je werk kent) goed doornemen.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top