Telecom / ADSL apparatuur

Willem Bakker

New Member
Hallo allemaal,

Wie weet of Nederlandse telecom apparaten zoals telefoons en modems (ADSL) gewoon in Australie ingepugd kunnen worden, of hebben ze daar andere draadjes of andere stroompjes ?

Bedankt & groeten,
Willem

ADSL is een standaard; alleen verschillen providers in de manier van de verbinding opzetten. Afhankelijk van de gebruikte protocollen zou het in principe volgens mij gewoon mogelijk moeten zijn om je ADSL modem/router mee te nemen. Maar netzoals dat hier niet alle modems uitwisselbaar zijn voor verschillende providers zal datzelfde daar ook gelden. Let evt ook op ADSL / ADSL2; een ADSL modem kan je niet voor ADSL2 gebruiken en -volgens mij- vise versa.

Alles wat achter je ADSL modem hangt (dus je losse router / wireless access point / switches / hubs / pc's / etc) kan je zonder problemen in Australie 'hergebruiken'.

Ook kunnen draadloze DECT telefoons niet in Australie worden gebruikt. Ze gebruiken daar namelijk een andere frequentie.
Tenminste dat is in het kort zoals ik het begrepen heb!

Hgr, Jeanine

ADSL werkt gewoon, ISDN moet je even omzetten, gewone telefoons werken er zonder problemen. DECT heeft wel dekking binnenshuis, alleen de gebruikte frequentie is idd niet toegestaan. De GSM netwerken ondersteunen 900/1800 mhz* handsets en 850mhz/2100mhz UMTS. ook gewone CDMA schijnt er te werken op 850mhz, maar dat zal een dikkere bandbreedte krijgen en voor UMTS worden gebruikt. Telstra heeft dezelfde Ericsson BTS-en en GSM masten als KPN. Telstra ondersteund ook i-Mode en veel "KPN"-diensten. Nortel/Hicom centrales kunnen ook zo zonder problemen worden overgezet op geclusterde ISDNs, die stellen zich automatisch om namelijk.

Weet iemand eigenlijk of de oude 4-draadse T65 PTT draaischijftelefoon in Oz zou werken  :-D

*sommige toestellen geven op het display dan een code zoals bijvoorbeeld 204-08 (wat KPN-NL zou betekenen) ipv van bijvoorbeeld TELSTRA AUS

(Ik heb ooit voor entercom gewerkt :D )

Back