Telefoon - Televisie - Internet - Mobiele telefoons

Ebony

New Member
Wie heeft er al ervaring met het aansluiten van deze faciliteiten.
Heb in de gids (Welkom in Sydney) gelezen dat Telstra en Optus de twee grootste aanbieders zijn.

Daarin staat dat je zelf alles van 1 aanbieder kan aansluiten.
Heb voor de computer een snelle verbinding nodig en op ons adres is broadband installeerbaar.

En kan je met een satelietschotel nederlandse programma,s ontvangen?

Ebony said:
Heb in de gids (Welkom in Sydney) gelezen dat Telstra en Optus de twee grootste aanbieders zijn.

Heb voor de computer een snelle verbinding nodig en op ons adres is broadband installeerbaar.

Mischien een idee naar www.britishexpats.com/forum zoeken daar zie vaak over dit onderwerpen..
:)

Badri

Nederlandse zenders in Australië:
BVN-Televison is te ontvangen in West- en Centraal-Europa met een digitale satellietontvanger via de Astra 1G-sa- tel liet. Via de Thaicom-3-satelliet kunt u kijken in Afrika en Azië. In Zuidelijk Afrika kunt u BVN-Televison ontvangen via MultiChoice en in Australië en Nieuw-Zeeland via de Optus B3-satelliet.
Voor meer informatie over BVN-TV: http://www.bvn.nl

Ebony said:

www.telstra.com.au en www.optus.com.au zijn inderdaad de twee grote aanbieders hier. Allebei doen ze 'het complete pakket', Optus geeft je extra kortingen als je meerdere services van hun hebt, ik weet niet of Telstra dat ook doet. Ik vind ze allebei behoorlijk duur vergeleken met NL, blijkbaar hebben ze onderling genoeg afspraken gemaakt om alle voor de consument positieve effecten van concurrentiewerking teniet te doen :(

Op het gebied van broadband zijn er nog een paar aanbieders, helaas schiet alleen www.dodo.com.au me nu te binnen.

Voor mobiele telefoons zijn er wel veel aanbieders:
www.three.com.au
www.telstra.com.au
www.optus.com.au
www.virginmobile.com.au
www.vodafone.com.au
En misschien nog wel meer...

Optus en Telstra schelen in t complete pakket maar erg weinig, maar 2 jaar geleden was Telstra nog de beste optie. Dat kan in die tijd natuurlijk verandert zijn met de vele ontwikkelingen op dat gebied. Qua mobiele telefonie is Telstra de enigste die ook in de meer verlaten gebieden bereik heeft. Ben je niet van plan daar heen te gaan of heel weinig, dan zijn andere goedkoper.

Wel 1 ding uti eigen ervaring. Aangezien iedereen wel is zal sms-en met familie vrienden in nederland. Vodafone is het enigste mobiele netwerk waarvan je sms-en over de hele wereld mag sturen en ook naar alle netwerken. Andere netwerken vinden dit niet goed. Voorbeeld: Vanuit australie kan je met optus niet naar europa sms-en.

Shuter_Street said:
Voorbeeld: Vanuit australie kan je met optus niet naar europa sms-en.

Hoi Shuter !
daar waren mijn Aussie vriend en ik ook al achter: ik heb Orange en hij heeft Optus en we kunnen elkaar dus niet smsen omdat "Orange geen overeenkomst met Optus heeft " aldus Orange ! :(

Ook uit eigen ervaring:

SMS'en via KPN/HI - Telstra werkt prima!
KPN - Optus geloof ik ook, maar deze ben ik niet helemaal zeker van.

Die laatste zou dus betekenen dat Optus wel met KPN samenwerkt...?!

KLopt t ligt allemaal aan de providers en de afspraken die ze hebben gemaakt. Zonder afspraken betekend het dat een van de twee altijd extra kosten heeft en daar hebben ze geen zin in.

Ik heb het zowel in australie in een winkel met alle providers nagevraagd en toen ik weer terug was in Nederland ook. Veel van mijn vrienden daar zitten bij Optus en die kunnen niet naar mijn Vodafone smsen, maar ik wel naar hen.

Belachelijk, maar waar.

Ik heb net een evaluatie gedaan tussen optus en telstra. Beide kunnen hetzelfde bieden, maar Optus was goedkoper voor hetzelfde en heeft iets betere voorwaarden, mits je meerdere services bj Optus heb. Zo heeft optus geen minimum contract zodat je kunt opzeggen wanneer je wilt en met broadbanmd internet limiteert optus de download snelheid als je boven een limiet komt, terwijl Telstra je helemaal geen toegang meer geeft. Dwz, met optus kun je gewoon door surfen en met telstra helemaal niet.

Bedankt voor alle info, ga de eerste week langs bij het service point van Optus en Telstra, heb inmiddels uitgevonden dat Telstra broadband heeft op ons nieuwe adres. En met 4 kinderen en 3 computers zal ik een ongelimiteerd dataverkeer kiezen. Moet er niet aan denken dat ik het internet niet meer opkan.

Hier in Nederland betaal ik 90 euro per maand voor internet, en we downloaden zelfs hele films, hoop dat het ook zoveel kost per maand in Oz.

Telefoon maak ik me niet zo druk om, het meeste contact met Nederland zal toch via MSN, email en Skype gaan.

Wij hebben optus. Voor de mobiele, vaste telefoon en voor internet. als je alles van 1 provider neemt krijg je free calls enzo, dus is voordeliger. Wij hebben ook ADSL en het gaat allemaal erg goed ben er zeker tevreden over.
Voor je schotel weet ik het niet precies.

groetjes

Ebony said:

Je zit aan de andere kant van de wereld! De sateliet die je hier gebruikt voor je schotel (bijvoorbeeld Astra) heeft een gebied die over Europa uitstrekt. De sateliet die je in Australie kan ontvangen zweeft ergens boven Australie en wordt beheert vanuit Australie.
Als je Foxtel/Austar gebruikt voor je sateliet ontvangst in Australie, dan kun je volgens mij wel de BVN zien. Voor meer informatie:

www.austar.com.au
www.foxtel.com.au

volgens mij kan je hier wel kaarten kopen om in dat kastje te doen zodat je nl tv kan zien. Heb er een keer wat van gelezen in de krant. Maar Het staat me bij dat dat nou niet echt goedkoop was. Maar ik moet je zeggen ik dacht dat ik de nl tv erg ging missen maar ik vermaak me prima met de australische zenders al zijn het er niet zo veel als in nederland.

"Wel 1 ding uti eigen ervaring. Aangezien iedereen wel is zal sms-en met familie vrienden in nederland. Vodafone is het enigste mobiele netwerk waarvan je sms-en over de hele wereld mag sturen en ook naar alle netwerken. Andere netwerken vinden dit niet goed. Voorbeeld: Vanuit australie kan je met optus niet naar europa sms-en."

is niet helemaal waar - mijn vriend heeft een abonnement bij telstra (voor zijn mobiele telefoon) - en we kunnen elkaar wel sms-en (ik via kpn in nederland)
't heeft even geduurd (twee uur aan de telefoon met telstra), kreeg inderdaad van telstra eerst ook allemaal die onzin te horen over contracten en overeenkomsten met buitenlandse providers, maar toen hij dreigde met alle vijf zijn bedrijfsaansluitingen over te stappen naar een andere aanbieder, kon het opeens wel....en wel dezelfde dag nog - het is dus blijkbaar een kwestie van even een schakelaartje omzetten

sms-en moet dus in principe mogelijk zijn!

tanja

mijn vriend heeft optus abonement en ik heb optus kaart, en we kunnen gewoon sms naar nederland, dus dat maakt niks uit. De sms is hier wel duurder geworden omdat ze de kosten niet meer kunnen dekken

Het is dus zeker allemaal heel afhankelijke rgens van. Ik heb hetzelfde ervaren als Tanja. En heidi, konden jullie gewoon meteen sms-en????? Ik heb namelijk een vriend in Adelaide met een optus abonnement en die kan niet naar mij sms-en. Ik met mijn vodafone abonnement kan dat uiteraard wel weer naar hem. Ik vind het maar belachelijk dat dit niet kan.

"Shuter Street said:
Het is dus zeker allemaal heel afhankelijke rgens van. Ik heb hetzelfde ervaren als Tanja. En heidi"]

Het is afhankelijk van welke providers met elkaar contracten hebben afgesloten voor het versturen van sms'jes. En het gebeurt nog wel eens dat ze bij de provider ondanks een contract een instelling verkeerd hebben staan waardoor het (tijdelijk) niet lukt.

Maar zoals ik al eerder zei KPN/Hi naar Telstra/Optus werkt voor mij altijd.

voor mij werkte het gelijk, heb een vriendin in nl die mij geen sms kan sturen maar wel kan ontvangen

Ik bedenk me net iets dat ook wel eens kan veroorzaken dat het versturen van sms-jes niet lukt.
Sommige telefoons veranderen de +31 (of +61) in 0031 (0061) wanneer je een sms-je beantwoord via 'reply' (heb dit bij nokia telefoons gezien). En om een of andere reden werkt die 00 dan niet. Controleer dus als het sms-en niet lukt of bij het beantwoorden van de sms er een + staat en geen 00.

Back