televisiezenders

cindyclaeys

Member
hallo mensen,

ik heb misschien een domme vraag hoor maar ik ben toch even benieuwd :wink:
wat voor televisie zenders heb je eigenlijk in australië? kan je het een beetje vergelijken met belgië en nederland?
wij kijken bv. graag naar documentaires zoals animal planet, discouvery channel, zone reality, ... heb je die zenders daar ook?
en is het eventueel mogelijk om nederlandse zenders te ontvangen? of hoe doen jullie dat om op de hoogte te blijven van het nieuws e.d in belgië en nederland ( europa)?

groetjes cindy
 
Toen ik er was, waren de volgende zenders i.i.g. FreeToAir:

Seven Network, Nine Network, Network Ten, and

Deze zijn te vergelijken met RTL4578 / SBS6/Net5/Veronica

ABC,
SBS
ABC is te vergelijken met onze publieke zenders, SBS hebben we niet echt in Nederland, maar wikipedia zegt:

The Special Broadcasting Service (SBS) is a hybrid-funded Australian public broadcasting radio and television network. The stated purpose of SBS is "to provide multilingual and multicultural radio and television services that inform, educate and entertain all Australians and, in doing so, reflect Australia's multicultural society".[sup][1][/sup]

Overigens kan je Seven ook tegenkomen als:

Prime Television, Golden West Network (14% owned by the Seven Network),Southern Cross Television, and WIN Television in South Australia.

Geen idee hoe dat met nine en ten gaat verder.

Seven schijnt het tegenwoordig te winnen van nine en ten. Meer info via http://en.wikipedia.org/wiki/Television_in_Australia
 
Discovery Channel, Animal Planet e.d. zijn niet free to air (niet waar wij wonen in elk geval), maar je kunt Foxtel aanschaffen en dan zullen die er wel bij zitten neem ik aan.

Wat wij onder andere free to air hebben is Seven, Nine, Ten, ABC1, SBS, SBS2 (hier is het Nederlandse nieuws op te zien op bepaalde tijden), Go!, SevenTwo, SevenMate, ehm... dat was het ongeveer wel denk ik :)

Manlief zou graag Foxtel erbij hebben zodat hij alle AFL wedstrijden kan zien, maar wij wonen is dat niet te krijgen (geen kabel)
angry.gif
 
Voor de zenders die jij noemt zul je een kabelaansluiting (alleen op bepaalde plaatsen in de grote steden) of een schotelantenne + abonnement moeten aanschaffen. Beiden zijn prijzig, maar je moet zelf afwegen of je dat het geld waard vindt. Je vindt ze bij Foxtel, Austar en Optus (en misschien nog wel een paar, maar dit zijn de enige die ik ken).

Groetjes,
Rixta
 
cindy: op de hoogte blijven van Nederland gaat vooral via het internet. Met sites zoals "uitzendinggemist" kan je veel programma's bekijken. Verder zijn er de online kranten.
Op TV heeft SBS het nederlandse nieuws:
http://www.sbs.com.au/yourlanguage/dutch
 
Als je op deze link klikt zie je welke zenders er gratis zijn in Adelaide:

http://www.yourtv.com.au/guide/tonight/

Iedere ochtend is er om 8:05 uur op SBS2 het Nederlandse 8 uur journaal van de avond er voor. En vaak op zaterdagavond "Spoorloos".
 
TV zendt hier dezelfde crap uit als in Nederland en met de komst van digitale tv heb je nu i.p.v. 5 zenders, 15 zenders met rotzooi, een hele vooruitgang :up:
 
TV zendt hier dezelfde crap uit als in Nederland en met de komst van digitale tv heb je nu i.p.v. 5 zenders, 15 zenders met rotzooi, een hele vooruitgang :up:

:lol: Wij hebben geen satelliet-televisie en kijken sowieso heel weinig. Maar ik woon hier nu al bijna zeven jaar en heb nog steeds maar een vaag idee van wat er op de televisie is. In het begin keek ik nog naar veel Nederlandse t.v. on line, maar dat is ook steeds minder. Ik ben eigenlijk een beetje afgekickt van de kijkbuis en mis het totaal niet. :wink:

Groetjes,
Rixta
 
En als er wat leuks is wordt het kijkplezier wel weer verziekt door al die reclames tussendoor :angry:

groetjes,
Moon
 
Hoi

Het valt me op dat BVN vergeten word te vermelden.
Heeft niemand dit of word er gewoon niet aan gedacht?

Wij hebben het wel en het bevalt ons goed, we kijken nagenoeg geen "Australische" tv
Moet zeggen dat ik er ook niet veel aan vind.
Bvn is gratis(wel je schotel en box aanschaffen ik dacht zo een $400.)
Kijk maar op hun website voor het programma overzicht.
Wij kijken elke morgen het nieuws.

Kees
 
hoi Kees,

goh wat interessant zeg. bedankt voor de tip :up: maar hoe kan ik deze aanschaffen :oops: misschien een domme vraag hoor.

groetjes cindy en peter
 
ja een schotel willen wij ook heel graag aanschaffen aangezien het NOS journaal niet altijd wordt uitgezonden op het SBS kanaal.

Moon
 
Kun je in OZ met een schotel NL televisiezenders ontvangen..?? Ik ben blond.. maar volgens mij is het zo dat je niet alles kunt ontvangen.

Even gegoogled:

Kan ik met een schotel de hele wereld ontvangen?

Dat wordt vaak gedacht, maar is helaas niet waar. Te ontvangen zijn alleen signalen van satellieten die vanuit Nederland `zichtbaar’ zijn en waarvan bovendien de zenders, transponders geheten, onze kant uitstralen. Om die reden zijn stations voor Noord- en Zuid-Amerika of Azië in onze streken zelden zichtbaar, of alleen met bovenmaatse schotels van twee meter of meer. Verder hangen de ontvangstmogelijkheden steeds af van eventuele coderingen en versleutelingen, de aard van de installatie en de juridische mogelijkheden om op bepaalde zenders een abonnement te nemen. Dit alles neemt niet weg dat wie nog geen ervaring heeft met satellietontvangst vermoedelijk steil achterover slaat van wat er zelfs met de eenvoudigste digitale installatie allemaal wel niet in Nederland geheel vrij en gratis te ontvangen is.
 
Kun je in OZ met een schotel NL televisiezenders ontvangen..?? Ik ben blond.. maar volgens mij is het zo dat je niet alles kunt ontvangen.

Even gegoogled:


Kees heeft het toch alleen over BVN. Dat is een samenvatting van Nederlandse en Belgische zenders.
 
Om eerlijk te zijn, het kan me echt niet schelen wat het nieuws in NL is.
So what, als het parlement gevallen is voor de zoveelste keer.
Ik woon in Australie, niet meer in NL.
 
Ben zelf alleen nog geinteresseerd in het weer in Nederland, altijd een reden om te lachen ;)
 
Hallo allemaal,



Net 2 dagen in Sydney, en wat is het koud!!!

Ik dacht, ik kijk the Voice of Holland gewoon via uitzending gemist, alleen als ik naar die site ga,dan kijk ik in enorme "hapjes" zie dan steeds in beld staan: buffering.
Weet iemand of dit te verhelpen is, en zo ja, hoe???? Ik ben een enorm onhandige zuster zonder verstand van computers, van andere apparatuur gelukkig wel:)



Hoor graag of er iemand een oplossing heeft
 
Back
Top