Terug naar mijn geboorteland

Robbes

New Member
Beste forumleden,

Graag stellen wij ons aan jullie voor. Mijn naam is Robert en mijn vrouw heet Nadin.
2,5 jaar geleden hebben wij elkaar ontmoet en toen al vrij snel besloten dat we naar Australië willen.
1 jaar geleden zijn we getrouwd (daarvoor samenwonen) en van Nederland naar België verhuisd.
Nu we voldoende bewijs hebben dat we samenleven lijkt ons de tijd gekomen om een spouse-visa aanvraag in te dienen.

Zelf heb ik de Australische nationaliteit en ben in het bezit van het Australisch paspoort. Ik ben geboren in Annandale (Sydney) NSW.
Mijn vrouw heeft de Russische nationaliteit en een Belgische verblijfsvergunning (tevens om binnen europa zonder visum te reizen)

Wij willen gaan wonen in Perth.

Mijn vraag aan jullie is:

- Maakt het voor de visa aanvraag nog uit of je terugkeert naar de state waar je geboren bent of maakt dat niet uit.

- en zal deze aanvraag weinig of geen probleem opleveren (gezondheid goed is en geen strafblad)

Fijn dat er een forum is als dit!!

We kijken uit naar jullie reakties

Robert&Nadin

Hallo Robert,

Wij hebben hetzelfde proces zo'n acht jaar geleden doorlopen - mijn vrouw is Aussie. (en ik heb nu inmiddels ook een Australisch paspoort naast mijn Nederlands paspoort)

Wat ze mij toen vertelden was dat HET criterium de 'echtheid' van de relatie was ( toen ik ze vroeg of mijn opleiding etc een verschil maakte zeiden ze dat dat voor dit visum onbelangrijk was)
Dus... trouwacte, bewijs gemeenschappelijke financiën, foto's, en verklaringen van derden dat je relatie echt is (toen moesten dat liefst mensen met een Australisch paspoort zijn , dus je familie wellicht?) etc. etc.
Volgens mij maakt het geen enkel verschil of je terug keert naar de staat waar je geboren bent.
Het was wel wat papierwerk, en sommige dingen kosten tijd, maar als je geen haast hebt is het allemaal geen probleem! Bij ons duurde het ongeveer 3 maanden vanaf dat we de aanvraag indiende en we bericht kregen dat ik het visum had. Ik heb gehoord dat het ook een stuk langer kan duren.
Success ermee.

Bedankt voor je reaktie en de tips, we zullen extra aandacht schenken aan de 'echtheid' van de relatie.

groet,
Robert&Nadin

Email me
Beste forumleden,

Graag stellen wij ons aan jullie voor. Mijn naam is Robert en mijn vrouw heet Nadin.
2,5 jaar geleden hebben wij elkaar ontmoet en toen al vrij snel besloten dat we naar Australië willen.
1 jaar geleden zijn we getrouwd (daarvoor samenwonen) en van Nederland naar België verhuisd.
Nu we voldoende bewijs hebben dat we samenleven lijkt ons de tijd gekomen om een spouse-visa aanvraag in te dienen.

Zelf heb ik de Australische nationaliteit en ben in het bezit van het Australisch paspoort. Ik ben geboren in Annandale (Sydney) NSW.
Mijn vrouw heeft de Russische nationaliteit en een Belgische verblijfsvergunning (tevens om binnen europa zonder visum te reizen)

Wij willen gaan wonen in Perth.

Mijn vraag aan jullie is:

- Maakt het voor de visa aanvraag nog uit of je terugkeert naar de state waar je geboren bent of maakt dat niet uit.

- en zal deze aanvraag weinig of geen probleem opleveren (gezondheid goed is en geen strafblad)

Fijn dat er een forum is als dit!!

We kijken uit naar jullie reakties

Robert&Nadin

Hallo Sacha,
Nee dat hoeft niet ik had ergens op geklikt en dat was niet de bedoeling.:rolleyes:
grtz
Robert

Back