Terug naar Nederland, gedwongen of vrijwillig

Gabby04

New Member
Ik vraag me af of er Nederlanders op dit forum zitten die relatieproblemen hebben en er op dit moment aan denken om terug te gaan naar Nederland omdat 1 van de partners heimwee heeft, geen baan kan vinden of om andere redenen.
Ik ben counsellor en ben altijd bereid te luisteren en wil uiteraard graag helpen als dat mogelijk is.
Mocht je je verhaal kwijt willen, dan kan dat natuurlijk in een prive email, gabby.mookhoek@gmail.com

Wij wonen nu bijna 10 jaar in Australie met onze kinderen en ik heb ervaring met FIFO relaties. Mijn man heeft nl. in Vietnam gewerkt terwijl wij hier woonden.

reclamecampagne?
Nou nee, niet bepaald.
Ik heb het hier van dichtbij meegemaakt met Nederlanders in de buurt die uit elkaar gingen en waarvan 1 terug ging met de kinderen. Het levert alleen maar een hoop ellende op en had misschien voorkomen kunnen worden als er eerder hulp gezocht was.
Ik bied dus als Nederlandse Counsellor mijn hulp aan omdat ik me kan voorstellen dat als je in dit soort problemen zit, je ze liever in het Nederlands bespreekt dan in het Engels.
Bovendien zie ik het ook als extra leermoment, waardoor ik anderen naderhand misschien beter zou kunnen helpen.
Het heeft dus totaal niets met een reclame campagne te maken, het was met niets anders dan goede intenties geplaatst.

Zonder kosten dus?
Dat is flauw. Als ik in Oz een timmerklus zou hebben, en iemand via dit forum zou vinden, dan zou ik het diegene gunnen zijn verdiensten te maken. En ik zou blij zijn iemand gevonden te hebben.
We moeten allemaal ons kostje verdienen. En ik heb dit ook niet gelezen als reclame. Je mag laten weten waar je goed in bent, wat je kwalificaties zijn.

De vraag is alleen hoe je het brengt. Het bericht is nu zo gepositioneerd als of het een vriendendienst is. Betaal jij een bevriende timmerman als die 2 uurtjes bij je komt helpen?

Er is nergens gesproken over vriendendienst.

(Wellicht leuk om hier te denken over een alternatief voor geld, ik kan heel goed appeltaart bakken, of is dat te Hollands?);)

Dat is flauw. Als ik in Oz een timmerklus zou hebben, en iemand via dit forum zou vinden, dan zou ik het diegene gunnen zijn verdiensten te maken. En ik zou blij zijn iemand gevonden te hebben.
We moeten allemaal ons kostje verdienen. En ik heb dit ook niet gelezen als reclame. Je mag laten weten waar je goed in bent, wat je kwalificaties zijn.
Als jij als zoekende rond vraagt en iemand zich hier aanbied nav jou vraag dan is dat toch wat anders, vind ik. Ik vind het gewoon opvallend dat op het moment dat er diepgaande emotionele gesprekken gaande zijn deze persoon na lange tijd weer terugkeert op het forum en zich de zelfde dag nog aanbiedt voor counseling. Als het een nieuw lid was dan zou je waarschijnlijk wel heel anders reageren.

Heel erg jammer deze reakties, ik ben "flabbergasted" en teleurgesteld om het zo maar eens even uit te drukken.
Dat een goed bedoelde aanbieding van hulp van mijn kant zo verkeerd wordt opgepakt, ligt of aan mijn manier van Nederlands schrijven na 10 jaar in Australie te wonen of aan de lezer.

Als counsellor ben ik altijd op zoek naar "leer"momenten en wil ik graag mijn kennis vergroten om zodoende anderen beter te kunnen helpen.
Door verhalen aan te horen of te lezen van Nederlanders die twijfelen om hier te blijven of terug te gaan en te horen hoe zij hiermee omgegaan zijn en hoe ze het eventueel hebben opgelost zou erg leerzaam voor mij zijn.
Daarnaast heb ik dus tegelijkertijd aangeboden om eventueel te helpen indien nodig.
Als dit een reclamecampagne van mij was geweest, had ik er mijn logo bij geplaatst, mijn uurtarief en mijn telefoonnummer.
Erg jammer dat iets wat uit een goed hart geschreven was zo opgepakt wordt.

En het was altijd zo'n gezellig forum. Katja, trek die nageltjes eens in ;) Ik vond je reactie (terecht of onterecht) wel wat kort door de bocht.

Begrijp de inhoud wel maar er zit op die manier nog een boodschap onder (of tenminste zo ervaar ik het) :(
Is me altijd verteld om met twee woorden te spreken ;)

Dus @FOL; Het is zeker hoe het brengt, maar dan bedoel ik de reactie en niet het originele bericht ;)

Gabby, bedankt voor je aanbod, iedereen die hier gebruik van denkt te willen maken weet je vast te vinden en er met je uit te komen wie wat investeerd in het gesprek (tijd, geld, energie)

Dat begrijp ik @afterbang Het was misschien wat kort door de bocht, maar ik heb wel de discussie aangeslingerd op deze manier :D

Misschien begrijp ik de essentie van het forum verkeerd, helpen willen we allemaal volgens mij.
Ik vind het alleen raar dat er ineens diensten aangeboden worden. Net wat @slatsr zegt ook.
Dan kan iedereen hier wel zijn beroep gaan promoten. Eten bij die, iets laten timmeren door een ander counselling bij zus en stucadoor zo en ga zo maar door.
Ik heb hier al heel veel nuttige informatie kunnen vinden, ik ben heel erg blij met het forum overigens. :)

Zoals gezegd, ik kan nog wel iets met de inhoud van je bericht maar minder met de vorm. Daarnaast hebben we moderators die reclame er uit halen
(als het al reclame is... Dat is jouw aanname. En je kent het gezegde wellicht: Assumption is the mother of all f#ck ups)

Dus beetje (opbouwende) kritiek mag best. Maar de "discussie" die je nu aangeslingerd hebt is geen disccussie maar meer iemand wegzetten gebaseerd op (incorrecte?) aannames en heeft niets met de feitelijke inhoud van het topic te maken. En ik ben nu eenmaal van het principe: Innocent until proven guilty. En ik zie hier nog geen guilty ergens...

Verder no hard feelings and have a nice one!

No one is guilty! And no hard feelings.
De post was misschien beter op zijn plaats geweest in het topic over terugkeren, waar bijvoorbeeld @Jerden heel veel nuttige informatie geeft. Ik vind dat soort verhalen van bijzondere waarde! En bovendien vind ik het knap dat ze het zo kunnen en willen omschrijven in dat draadje.

Betaal jij een bevriende timmerman als die 2 uurtjes bij je komt helpen?

Simpel: Ja.
Die bevriende timmerman geeft zijn/haar tijd op om jouw te helpen en moet ook zijn/haar eten kopen en andere kosten betalen.
In ons vorige huis moest een klep in de heater vervangen worden. Een vriend van ons is llodgieter, dus ik belde hem. Hij heeft het vervangen en ik heb hem betaald.
Een andere vriend is een Handyman en heeft wat klusjes voor ons gedaan. Ik heb hem gewoon betaald.

Mhh voor mij is het de vraag of je je zelf aanbied of ik vraag jou.
Als je je zelf aanbied dan is het aan mij of ik jou geld verschuldigd ben, vraag ik jou dan ga ik er vanuit dat ik jou betalen moet toch?

Oh well, laten we het niet te ingewikkeld maken. Sommige mensen betalen wel/niet in sommige situaties.

Gaby snijdt iig wel een belangrijk onderwerp aan. Emigreren is een emo rollercoaster, remigreren ook. Voor je relatie is dat niet makkelijk en ik kan me voorstellen dat zo'n service best wel eens gevraagd wordt.

Back