Terug naar 'ons' landje..!!

Kermie

New Member
Hallo allemaal!

In Augustus 2002 ben ik met een Working Holiday visum naar Australië vertrokken om eens helemaal weg te zijn uit de dagelijkse sleur in het koude kikkerlandje Nederland.

Al snel heb ik in Cairns mijn huidige (ook Nederlandse) vriendin Renee leren kennen. Samen hebben we af en aan een jaar door het prachtige Australië en Nieuw Zeeland getrokken en genoten van al het moois dat we onderweg hebben mogen zien!

Nu zijn we inmiddels bijna een jaar terug in Nederland en hebben verschrikkelijke heimwee naar 'ons' landje Australië. Is het niet vreemd dat het land waar we meer dan 20 jaar hebben gewoon ineens niet meer thuis is?

In Australië hebben we een hoop vrienden gemaakt die ons zonder problemen willen sponsoren.. Helaas zijn we er inmiddels achter dat een sponsorship alleen niet genoeg is om een permanent visum te krijgen. Ikzelf werk al sinds 1999 in de verzekeringen (met onderbreking van 1 jaar om naar Australië te gaan) maar heb daar niet de benodigde diploma's voor.. altijd goed uit de voeten gekunt met mijn werkervaring. Renee heeft de opleiding HBO Commerciële Vormgeving afgerond, maar door het werktekort in Nederland nog geen relevante werkervaring in haar branche.

Zoals jullie al zien is het voor ons erg moeilijk om een visum te krijgen. Van mijn vrienden in Australië heb ik de tip gekregen om te zoeken naar een werkgever die mij wil sponsoren om te komen; Maar ja, wie wil er een hardwerkende 'Dutchie' zomaar op de gok aannemen.....

Als jullie nog tips/hulp/iets? hebben, hoor ik het graag!! Wij willen heel graag weg uit Nederland, maar weten op het moment niet hoe..

Alvast bedankt!!!

Martijn (22) & Renee (26)
 
Hoi Kermie,

nou, die heimwee kan ik me voorstellen; het is bij ons net zo. Ik hoop voor jullie dat er een mogelijkheid is om uit dit (ik houd het netjes) k*&land te vertrekken.

Ik ben al een mooi poosje of het forum en heb er nog nooit van gehoord, dat vrienden in Australie Nederlanders kunnen en mogen sponsoren. Dit is nieuw voor me. Ik heb altijd gedacht en ik meen dat ook gelezen te hebben, dat je sponsor een familielid of een werkgever moet zijn. Vertel mij eens hoe dat geregeld kan worden, dat onze vrienden in Australie ons zouden kunnen sponsoren.
 
Ik ben al een mooi poosje of het forum en heb er nog nooit van gehoord, dat vrienden in Australie Nederlanders kunnen en mogen sponsoren. Dit is nieuw voor me. Ik heb altijd gedacht en ik meen dat ook gelezen te hebben, dat je sponsor een familielid of een werkgever moet zijn. Vertel mij eens hoe dat geregeld kan worden, dat onze vrienden in Australie ons zouden kunnen sponsoren.

Hoi Jeroen,

Wat ik heb begrepen is dat wanneer je een willekeurig persoon kunt vinden die financieel garant voor je staat, je daar bij de aanvraag van een visum extra punten voor kunt krijgen. Waar dit precies op gebaseerd is weet ik niet, maar zal ik zeker navragen bij mijn Australische vrienden.

Gegroet, Martijn
 
"Kermie said:
Wat ik heb begrepen is dat wanneer je een willekeurig persoon kunt vinden die financieel garant voor je staat"]

Ik heb natuurlijk net weer ff lopen struinen, maar ik heb niets kunnen vinden. Ik heb Form40 bekeken, maar er staat niet in over vrienden. Lijkt me ook raar trouwens :?

Ik kan de tekst niet uit het pdf-file halen en nadat ik er een jpg-tje van heb gemaakt, kan ik het er niet inzetten.

Wel de link: http://www.immi.gov.au/allforms/forms_num1.htm

Nummer 40 is het.
 
... ff lopen struinen, maar ik heb niets kunnen vinden

Ik heb het document net ook doorgelezen, maar voor zover ik nu kan zien heb je gelijk.. Nu ben ik zelf ook benieuwd hoe ze hier bij kwamen! Ik laat het je weten als ik meer weet!

Ben jij zelf ook bezig met een visum? Zo ja, kom jij gemakkelijk aan die 120 punten? Ik lees hier op het forum vooral veel gefrustreerde verhalen en eigenlijk maar weinig berichten van "YES! We hebben het gehaald!!".. Dit zegt wel iets over de procedures denk ik.....

Overigens vraag ik me af of je voor een bepaald beroep ook daadwerkelijk de papieren moet hebben.. Welk niveau willen ze dan? Ook wil ik wel eens weten of ze de werkervaring op enige manier controleren; een getuigschrift is natuurlijk zo gemaakt.......

Gegroet, Martijn
 
eerste welkom!!
Jeroen is gelijk vriend kunnen niet sponsor zijn maar wel assurer.

Over Got it meest mensen hier zijn net of paar maadn geleden aanvraag ingedient . Dat durt wel lang :(

Over Got it als jij http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=32 dan zie vaak got it ...:)


"Kermie said:
... ff lopen struinen"]

Ik heb het document net ook doorgelezen, maar voor zover ik nu kan zien heb je gelijk.. Nu ben ik zelf ook benieuwd hoe ze hier bij kwamen! Ik laat het je weten als ik meer weet!

Ben jij zelf ook bezig met een visum? Zo ja, kom jij gemakkelijk aan die 120 punten? Ik lees hier op het forum vooral veel gefrustreerde verhalen en eigenlijk maar weinig berichten van "YES! We hebben het gehaald!!".. Dit zegt wel iets over de procedures denk ik.....

Overigens vraag ik me af of je voor een bepaald beroep ook daadwerkelijk de papieren moet hebben.. Welk niveau willen ze dan? Ook wil ik wel eens weten of ze de werkervaring op enige manier controleren; een getuigschrift is natuurlijk zo gemaakt.......

Gegroet, Martijn
 
Kermie said:
Ben jij zelf ook bezig met een visum? Zo ja, kom jij gemakkelijk aan die 120 punten? Ik lees hier op het forum vooral veel gefrustreerde verhalen en eigenlijk maar weinig berichten van "YES! We hebben het gehaald!!".. Dit zegt wel iets over de procedures denk ik.....

We zijn bezig om naar Australie toe te gaan, maar we komen niet aan de 120 punten, we missen er 5. Sinds 1 juli 2004 is er een nieuw visum (SIR); het is een tijdelijk visum van 3 jaar en na 2 jaar zou je een permanent visum aan kunnen vragen. Je moet dan wel 12 maanden gewerkt hebben. Er is ook een mogelijkheid om voor de tweede keer een SIR aan te vragen; daar heb ik me verder niet in verdiept. Het SIR visum proberen we te bemachtigen, maar ook dat gaat niet zomaar, je moet een State/territory sponsorship Skilled–migration hebben. Het zegt misschien wel wat over de procedures, maar wij hebben domweg gewoon te lang gewacht en het puntenaantal is vanaf 1 januari (geloof ik) met 5 verhoogd. Dat was best balen. Ik vind dat ze de lat vrij hoog hebben liggen en daar zal wel een reden voor zijn.

Kermie said:
Overigens vraag ik me af of je voor een bepaald beroep ook daadwerkelijk de papieren moet hebben.. Welk niveau willen ze dan? Ook wil ik wel eens weten of ze de werkervaring op enige manier controleren; een getuigschrift is natuurlijk zo gemaakt.......

Gegroet, Martijn

Je zult de juiste papiertjes moeten hebben EN het juiste beroep wil je in aanmerking willen komen voor een visum. Staat je beroep niet op de SOL, dan hoef je niet te reageren; dan motten ze je niet. Werkervaring controleren ze steekproefgewijs en vrij frequent (is mij vertelt op de ambassade in Den Haag). Of het waar is weet ik natuurlijk niet.
 
badri said:
Over Got it meest mensen hier zijn net of paar maadn geleden aanvraag ingedient . Dat durt wel lang :(
:?:

Badri, sorry jongen, ik snap niet wat je probeert te vertellen; dit is voor mij abrakadabra.
 
Jeroen said:
badri said:
Over Got it meest mensen hier zijn net of paar maadn geleden aanvraag ingedient . Dat durt wel lang :(
:?:

Badri, sorry jongen, ik snap niet wat je probeert te vertellen; dit is voor mij abrakadabra.

Volgens mij bedoelt Badri hier te zeggen dat het aantal mensen dat het visum gekregen heeft op dit forum nog niet zo hoog is, omdat dit een nieuw forum is en de meeste mensen hier pas net met de aanvraag bezig zijn/ingedient hebben.

Op BE, wat al veel langer bestaat, zitten veel meer mensen die al wel het visum gekregen hebben, wat ze dan meestal posten met 'Got It'!!
 
Sorry allemaal,
Mijn nederlands is nog niet goed. Ik probeer mij beste doen.
en Bedankt Sander voor het toelichting.....:)
 
Hoi Kermie, welkom op het forum.
Ik denk dat jouw vrienden in Australië 2 dingen door elkaar gehaald hebben: sponsorhip en assurance.
Het financiëel borg staan voor iemand mag inderdaad door een goede vriend gebeuren, het hoeft geen familielid te zijn.
Je hebt voor deze procedure echter ook een sponsor nodig, en die moet wel familie zijn! In ons geval is de sponsor mijn zwager en de assurer een vriend. Als je echter geen familie in Australië hebt hoef je je hier verder niet in de verdiepen...
Kijk eens goed op de website van de immigratiedienst in Australië wat jullie mogelijkheden zijn: http://www.immi.gov.au/
Klik op Migrating to Australia/Migrating as../A skilled person.
Waar je ook heel veel info kunt vinden en vragen is het British Expats forum waar Badri het al over had: http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=32
Veel succes!!
 
Back
Top