Terug van weggeweest

Jeroen

XPdite Hero
Hoi luitjes.

Ben wel een hele lange tijd van dit forum weggebleven, maar ik heb wel af en toe even stiekum gekeken.
Ben nu sind sept 2005 hier en met geen stok kunnen ze me hier wegslaan, heb het hier prima naar mijn zin.
Soms vallen dingen wel een beetje tegen, maar dat heb je overal wel. 1 ding valt wel HEEL ERG tegen en dat is de lakse houding van de meeste australiers met betrekking tot het nakomen van afspraken, maar goed soms komt dat ook wel heel goed uit.
Ik zal proberen een steentje bij te dragen aan dit forum met mijn ervaringen hier.
Aan iedereen die naar Ozzieland wil of gaat emigreren, heel veel succes. En als je wilt aanpakken dan kom je er wel. Niks komt zomaar aanwaaien.

Hoi Jeroen, ik had het al wel via een PM gedaan, maar nu dan officieel: Welkom terug op het forum! :up:

Welcome back!
afro.gif

hai,

Welkom back, en ja veel Australiers hebben inderdaad grote moeite met het nakomen van afspraken en ook met het beantwoorden van mails :D

Moon

Hoi Jeroen, gezellig dat je er weer bent.

Het is ook niet voor niets dat de tandarts maar ook de kapper altijd een dag van te voren even bellen om je te helpen herinneren dat je een afspraak hebt.
Als ze dat niet doen komt er gewoon niemand :huh:

Wij wonen hier nu ruim 3 jaar en het gaat allemaal goed hoewel ik wel mijn familie en vrienden in Nederland mis.
Ook het gezellige winkelen in Haarlem of Amsterdam mis ik.
Stadjes met een gezellig centrum zie je niet veel.

Hey Jeroen, welkom terug. Ben jij niet die gozer waarmee ik naar Oz ben gekomen in 2005 :wink:?

Je mag blij zijn dat je niet in WA woont: WA = Wait Awhile

Welkom terug Jeroen en Erna.

Moet zeggen dat dacht meer tijd te kunnen doorbrengen hier maar voorlopig niet dus. De verhuizing is aanstaande.

Hey Jeroen, welkom terug. Ben jij niet die gozer waarmee ik naar Oz ben gekomen in 2005 :wink:?
Uhm......... vage herinnerringen duiken ineens op. Ik denk dat ik u wel ken ja. :grin:
Jij ook welkom terug.

Afspraken nakomen is gewoon echt iets Nederlands.

Ik zie dat niet alleen bij mijn familie in Australië, maar ook bij mijn vriendin in India, of bij vrienden in de USA.
Vind het ook gruwelijk irritant als mijn nichtje op facebook post; "sorry dat ik niet terug mail, maar zal vanavond een mailtje sturen" en vervolgens komt dat mailtje niet... Moet je gewoon aan wennen!! Ze gaan echt niet veranderen daar!

Hmmm, er aan wennen zal ik nooit, het kan zo knap irritant zijn en zeker als het belangrijk voor mij is.
Met niet beantwoorde emails kan ik ondertussen wel leven. Het is afhankelijk van wie en waar het over gaat. Als je emails beantwoord wil hebben moet je gewoon een statement in maken.

Voorbeeld:
'If I have not received a reply from you before [date/time] I will continue with the proposed changes at the normal hourly rate'.
Ik geef een acceptabele tijdsframe en geheid dat ik een antwoord krijg, want het gaat nu geld kosten, hehehehe.
Het is afhankelijk van wat je doet en wie het is natuurlijk.

Enfin, de verhuizing zit er op. Nu weer de zooi op zijn plek zien te krijgen.
En natuurlijk weer problemen met Telstra, ik krijg wat van die gasten. Ik zou er een topic van kunnen maken.
Een klein lijstje:

--------------------
- We kunnen u niet aansluiten op dat adres want dat adres bestaat niet, we kunnen wel het internet modem naar u toesturen. (HUH?)
- Internet aansluiting duurt bijna 4 weken ipv 2 weken
- "Ah, ik zie dat u nog niet aangesloten bent, tja dat gaat zeker nog 5 werkdagen duren maar u kunt de status van uw order on-line bekijken" 'Uhm, we hebben geen internet (lieve Liese)' "Oh ja, hihihi. Ik zal u het modem toesturen." 'Dat is niet nodig, die hebben we al ontvangen' "Oh, ok" 3 dagen later ontvang je alsnog een tweede modem

---------------------
"Ok, u gaat verhuizen, dan krijgt u een nieuw nummer." 'Das goed en graag de internet aansluiting verhuizen naar dat adres' "Komt in orde, dat kan 10 werkdagen duren" (grrrrrr). Na 2 weken bel ik weer: 'Uhm, het internet is nog steeds niet aangesloten.' "Oh ja, dat klopt, u zit op een tijdelijke lijn en daar kunnen we geen internet op aansluiten. We gaan dat in orde maken voor u" (yeah right) Ik hang op en bel opnieuw, andere miep aan de telefoon "Tijdelijke lijn? Nee hoor u zit gewoon op een permanente lijn. Geen internet? Oh ff checken. Nou ik zie geen problemen met de lijn. Het word binnen 5 werkdagen aangesloten."

---------------------
"Ok, u gaat verhuizen, dan krijgt u weer een nieuw nummer." 'Kan ik kiezen welk nummer?' "Jazeker, ik heb deze nummers voor u - 123 of 456 of 789" 'Doe 123 maar en graag de internet aansluiting verhuizen naar dat nummer' "Komt in orde, dat kan 10 werkdagen duren" Ook dit keer duurt het 3 weken na het plegen van wat telefoontjes. Telefoon en internet werkt. Een week later gaat de deurbel "Hallo ik ben van Telstra en kom nummer 456 aansluiten"

---------------------
Afgelopen maandag:
'Graag telefoon en internet verhuizen naar het nieuwe adres' "Komt in orde, per vandaag wordt de telefoon aangeslote op het nieuwe adres en afgesloten op het oude adres. Internet kan 5 werkdagen duren." Telefoon aansluiting gegaan zoals gepland.
Gisteren, de telefoon gaat "Bla bla van Telstra. We kunnen geen ADSL2+ aanbieden op het nieuwe adres, maar wel een ander plan" 'Hmm, ok, doe die dan maar geen andere keuze' "Het kan 5 werkdagen duren voordat u aangesloten bent" 'Nee nee nee nee. Ik zou binnen 5 werkdagen aangesloten worden en ik ga niet nog eens 5 werkdagen wachten totdat iemand een flick with a switch doet. Zie my record with Telstra? Niets dan problemen met aansluitingen. Vandaag ga jij je best doen voor mij. Raise your right index finger, go to the right switch and flick it.' Binnen 15 minuten internet, kijk zo kan het ook.

OMG, is this gonna become our part too in 25 weeks???

''oooOH, Ernieeee........'' (valt flauw :? )

Snel bloeddruk meten dan maar :shock:

Jeroen: Zoiets hadden we ook in Nederland.

Nieuwbouw dus.de internet provider kende het huis niet. Zij zeiden dat KPN eerst de lijn moest activeren. KPN zij dat de.provider de.aanvraag tot activeren moest doen. Ik kon dat niet doen, want KPN heeft een contract met provider en de provider weer met mij.

Ik werd constant heen en weer gebounced totdat KPN me eindelijk doorstuurde naar het bedeijf dat verantwoordelijk is voor het leggen van de lijnen en zij konden me wel helpen. Alleen washet net 2 weken kerstvakantie..

de paar keer dat wij binnen nederland verhuist zijn: zelfde verhaal.

Bij het eerste adres (1992) kreeg ik een telefoonnummer (geen vrije keus) dat daarvoor een alarmnummer was geweest van een lokale garage. Ben de eerste drie jaar dag en nacht gebeld voor autoproblemen.
Verhuisd in 1997, en op de dag dat het aangesloten werd hadden ze onze lijn en die van de benedenburen verwisseld. Mijn verhuishulpvrienden konden mij niet bereiken (en kwamen dus niet opdagen) en ik werd platgebeld door mensen die ik niet kende. Duurde een dikke week voor het opgelost was.
Verhuisd in 1999, hadden ze een extra lijn aangelegd voor de ISDN (en ik maar denken dat dat over de gewone telefoonlijn kon), duurde weken
Weer verhuisd in december 2001, toen kwam de aansluiting helemaal niet. Dus ik vier keer in de kou en regen naar een telefooncel (mobiel had ik toen nog niet), half uur wachten op de telefoniste (dag telefoonkaart), wisten ze daar te vertellen dat 1. de aansluiting wel in orde was. 2. de aansluiting in het kastje wel in orde was en er dus een monteur langs moest komen 3. de monteur geweest was maar dat ik niet thuis was (niet waar) 4. de monteur geweest was maar dat ik niet open gedaan had en de gordijnen zaten dicht (ik was wel thuis en we hadden nog geen gordijnen). Toen kreeg ik het advies een mobiele telefoon te kopen....

Back