Hmmm, er aan wennen zal ik nooit, het kan zo knap irritant zijn en zeker als het belangrijk voor mij is.
Met niet beantwoorde emails kan ik ondertussen wel leven. Het is afhankelijk van wie en waar het over gaat. Als je emails beantwoord wil hebben moet je gewoon een statement in maken.
Voorbeeld:
'If I have not received a reply from you before [date/time] I will continue with the proposed changes at the normal hourly rate'.
Ik geef een acceptabele tijdsframe en geheid dat ik een antwoord krijg, want het gaat nu geld kosten, hehehehe.
Het is afhankelijk van wat je doet en wie het is natuurlijk.
Enfin, de verhuizing zit er op. Nu weer de zooi op zijn plek zien te krijgen.
En natuurlijk weer problemen met Telstra, ik krijg wat van die gasten. Ik zou er een topic van kunnen maken.
Een klein lijstje:
--------------------
- We kunnen u niet aansluiten op dat adres want dat adres bestaat niet, we kunnen wel het internet modem naar u toesturen. (HUH?)
- Internet aansluiting duurt bijna 4 weken ipv 2 weken
- "Ah, ik zie dat u nog niet aangesloten bent, tja dat gaat zeker nog 5 werkdagen duren maar u kunt de status van uw order on-line bekijken" 'Uhm, we hebben geen internet (lieve Liese)' "Oh ja, hihihi. Ik zal u het modem toesturen." 'Dat is niet nodig, die hebben we al ontvangen' "Oh, ok" 3 dagen later ontvang je alsnog een tweede modem
---------------------
"Ok, u gaat verhuizen, dan krijgt u een nieuw nummer." 'Das goed en graag de internet aansluiting verhuizen naar dat adres' "Komt in orde, dat kan 10 werkdagen duren" (grrrrrr). Na 2 weken bel ik weer: 'Uhm, het internet is nog steeds niet aangesloten.' "Oh ja, dat klopt, u zit op een tijdelijke lijn en daar kunnen we geen internet op aansluiten. We gaan dat in orde maken voor u" (yeah right) Ik hang op en bel opnieuw, andere miep aan de telefoon "Tijdelijke lijn? Nee hoor u zit gewoon op een permanente lijn. Geen internet? Oh ff checken. Nou ik zie geen problemen met de lijn. Het word binnen 5 werkdagen aangesloten."
---------------------
"Ok, u gaat verhuizen, dan krijgt u weer een nieuw nummer." 'Kan ik kiezen welk nummer?' "Jazeker, ik heb deze nummers voor u - 123 of 456 of 789" 'Doe 123 maar en graag de internet aansluiting verhuizen naar dat nummer' "Komt in orde, dat kan 10 werkdagen duren" Ook dit keer duurt het 3 weken na het plegen van wat telefoontjes. Telefoon en internet werkt. Een week later gaat de deurbel "Hallo ik ben van Telstra en kom nummer 456 aansluiten"
---------------------
Afgelopen maandag:
'Graag telefoon en internet verhuizen naar het nieuwe adres' "Komt in orde, per vandaag wordt de telefoon aangeslote op het nieuwe adres en afgesloten op het oude adres. Internet kan 5 werkdagen duren." Telefoon aansluiting gegaan zoals gepland.
Gisteren, de telefoon gaat "Bla bla van Telstra. We kunnen geen ADSL2+ aanbieden op het nieuwe adres, maar wel een ander plan" 'Hmm, ok, doe die dan maar geen andere keuze' "Het kan 5 werkdagen duren voordat u aangesloten bent" 'Nee nee nee nee. Ik zou binnen 5 werkdagen aangesloten worden en ik ga niet nog eens 5 werkdagen wachten totdat iemand een flick with a switch doet. Zie my record with Telstra? Niets dan problemen met aansluitingen. Vandaag ga jij je best doen voor mij. Raise your right index finger, go to the right switch and flick it.' Binnen 15 minuten internet, kijk zo kan het ook.