Teun en Nien stellen zich voor!

Nien

XPdite Sponsor
Hello fellow Ozzie lovers!

Wij, Teun en Nien(ke), twee verpleegkundigen uit Haarlem willen dolgraag een paar jaar (of langer) in Australie wonen. In 2006 zijn we er een jaar geweest en vorig jaar voor twee maandjes teruggegaan. Bedacht dat we in die twee maanden wel even een sponsor gingen vinden, maar dat liep toch anders dan gedacht  :-( Toen maar naar een visum bureau gegaan om uit te zoeken voor welk visum we in aanmerking komen. Daar kwam het Skilled Independent visum uit. IELTS gehaald en alle instanties aangeschreven die ons de nodige papieren moesten bezorgen. Vandaag het laatste papiertje ontvangen en meteen de Skills Assessment Application op de bus gedaan. Het voelt alsof er eindelijk een beetje schot in de zaak zit, terwijl dit pas het eerste beginnetje is. Maar er wordt dus hard aan gewerkt.
Het visum komt uiteindelijk op mijn (Nien) naam, omdat ik langer dan een jaar als verpleegkundige heb gewerkt in Nederland.

Leuk om te lezen dat er veel meer mensen zijn die gefrustreerd wachten op uitslagen en maar zo snel mogelijk die kant op willen. En al helemaal leuk om de verhalen te lezen van mensen die al een paar jaar in Oz leven.
We blijven jullie volgen!

Nien

Welkom op het forum, welkom bij de bushalte :evil:! Veel plezier met lezen  :smile:

Sacha

Wat een snelle reacties allemaal :up: Leuk!

Het plannetjes is om in het noorden van NSW te gaan wonen. Ergens in de buurt van een ziekenhuis, en verder dicht bij het strand, want Teun is een diehard surfer :cool:. Hij trotseert momenteel de chocolate barrels in Nederland, maar die kan niet wachten om het warme water in te gaan.

Zijn er meer Nederlandse verpleegkundigen op dit forum die in NSW werken? Ik weet dat er in Tweed Heads en in Coffs Harbour ziekenhuizen zijn... Wij gaan zodra het visum er is (hopelijk ergens begin/ midden 2010) naar Australie en zullen dan verschillende ziekenhuizen afgaan en huizen bekijken en dan een beslissing maken.

Is er ook niet een ziekenhuis in Ballina en/of Lismore?? Dan zit je ook vlak bij Byron Bay (en Ballina is een mooie stad, Lismore overigens ook). Lismore ligt ietsje landinwaards, maar Ballina ligt aan de kust en heeft ene paar geweldige stranden!
Succes met het kiezen! ;)

Lismore ken ik niet, maar Ballina wel. Daar hebben ze heerlijke Fish en Chips  :wink: Het klopt trouwens dat Ballina ook een ziekenhuis heeft.

Welkom

Barrels? meer schuimbakken! ik kan ook niet wachten om in oz te surfen en nederland laten voor wat het is. zegt nog een die hard surfer!

Gr Dennes

welkom op het forum. :up:
Mijn vrouw (Jacky) wilt gaan werken in de verzorging (ouderen met Alzheimer)

Back