The Amazing Human Body

Joep

Active Member
Ik ben gisteren naar de expositie "The Amazing Human Body" (op de Show Grounds) geweest. Dit is een educatieve expositie over het menselijk lichaam. De expositie bestaat uit ongeveer 400 echte lichaamsdelen, die bewerkt en geplastificeerd zijn. Zo kan je dus spieren, bloedvaten en zenuwen zien.

Het klinkt luguber het dat is het ook wel een beetje, maar wel geweldig interessant.

Zo zijn er 3 lichamen die in plakjes gesneden zijn. (1 over de lengte, 1 over dwars en 1 over de breedte.)


http://www.amazinghumanbody.com.au/intro.htm
 
Is inderdaad een erg interresante expositie, ik heb hem 2/3 jaar geleden al eens bezocht in Keulen destijds en ik weet dat ie ook al in Nederland is geweest.
 
Jaaaaaaaa, zijn serie was hier laatst op TV. Von Hagens hè? Ik was aan het zappen en heb vervolgens 5 minuten met m'n mond open gezeten toen hij liet zien hoe het pad van de testikel naar de prostaat loopt.

300 vrijwilligers heeft hij al 'plastinated' en 6000 staan er op de 'wachtlijst'. Tja, ook een manier om onsterfelijk te worden :)
 
hoi Joep,

Ben vandaag ook naar die expositie geweest, was inderdaad heel erg interessant!

Irene
 
erg boeiend, maar je ziet wel dat de boel al de hele wereld overgereisd is. Sommige weefsels beginnen een beetje uit elkaar te vallen.................. :-o

Marc
 
Back
Top