the challenge

only2707

New Member
Henk, gezonde piepjonge (ict)veertiger met piepjonge Carolien van nagenoeg dezelfde leeftijd zijn het eens. Het roer moet om. Onze bloedjes van kinderen(Jeroen 7 & Michelle 11)  vinden het wel spannend. Emigratie is een groot woord en is nog niet gevallen. Eerst volgend jaar met 'z'n vieren maar eens 5 weken naar Australie om ons te orienteren. Toch zijn we in gedachten al verder. We willen in ieder geval, als gezin, een jaar weg. Een jaar en misschien wel twee jaar. Hebben we het na een jaar gehad met Australie, dan gaan we snel met onze mega-ervaringen terug naar "kikkerlandje" en gaan we verder waar we gebleven zijn.....bluh... Indien nog mogelijk uiteraard. Het klinkt allemaal wellicht als een sabetical, maar ik denk dat het wel iets verder gaat. Ik wil geen kantoorbaan meer, geen files meer. Ik wil lekker buiten-leven. Mijn ideaal beeld ziet er alsvolgt uit: We kopen een hotelletje of appartementencomplex (of zoiets dergelijks) en gaan dat runnen. Ik ga met de gasten erop uit. Bijvoorbeeld een mountain-bike-tochten houden of als ski-leraar een ski-tochten maken. Mijn vrouw gaat met de gasten paardrijden(kan ze namelijk goed). Met andere woorden; gewoon lekker buiten-leven en werken met een hoop ruimte om je heen en dan ook nog het liefst lekker dicht bij huis. Ik wil mensen behagen. "Het iemand naar de zin maken". Financieel hebben we reserves. Dat wil zeggen, we hebben een spaarpotje en we kunnen eventueel ons huis verkopen en de overwaarde ergens in investeren. We kunnen dus een aantal kanten op. Heeft iemand ideeen? Zijn deze dromen te verwezenlijken? Wat voor visum hebben wij nodig?
Rest mij nog te zeggen dat ik ongelofelijk blij ben dat ik het licht heb gezien. Werken en sparen tot mijn 65e en dan stilletjes doodgaan........ Nee, mij niet gezien!!! Ergens ligt er een prachtige toekomst en we willen hem maar wat graag vinden.

Leuke dromen en volgens mij ook wel te verwezenlijken maar.................... mochten jullie ervoor kiezen naar Australië te emigreren, hou dan wel jullie leeftijd in de gaten. Boven de 45 lukt het alleen nog maar als je een enorm schip met geld hebt.

Succes met de plannen en dromen.

Erna

Dank je voor de tip Erna. Ik ben nu 41 jaar en het moet voor mijn 45e zeker te realiseren zijn. Spreek je uit ervaring, of weet je dit toevallig?

Welkom op het forum, en gefeliciteerd met jullie besluit. Heel veel sterkte met jullie plannen.

Groetjes Sander :up:

Mijn Jeroen had het daar over. Ik ben zelf nog net geen 45 maar 't schiet al mooi op.

Ik woon er al ja, sinds 23 september 2005. Heerlijk, alleen het weer zit vandaag niet echt mee :-D. De regen komt met bakken uit de lucht.

[quote author=only2707 link=topic=4645.msg58686#msg58686 date=1146953858]
Spreek je uit ervaring, of weet je dit toevallig?
[/quote]

Dat is een regel van de DIMIA... helaas...
Dus... opschieten!! Ga op zoek naar jullie droom!

Welkom op het forum! Heel veel succes met het uitzoekwerk!

Groetjes Lin

Erna,

Nu wordt het interessant. Hoe lang al en waar woon je precies?

p.s. wat doet de DEMIA?
Moet ik weg ofzo?

:) Nu wordt het tijd voor je misschien om hier eens te gaan kijken:

http://www.immi.gov.au/

Zoals ik al schreef, sinds 23/09/2005 en in Albury. Grens NSW / VIC, ten westen van de Snowy Mountains.

Welkom op het forum :up:

Klinkt erg leuk, die plannen van jullie! Maar ga inderdaad eerst even uitzoeken of het qua visum te realiseren is.

Groetjes Wilbert

Welkom op het forum! Veel succes hé, vooral met het eventueel opstarten van zo'n hotelletje .... ook onze droom is om georganiseerde toeristentochten te maken, in de zomer per jeep en de rest van het jaar te paard ....dus we duimen voor jullie!

Sara

Eerst gaan we ons volgend jaar orienteren. We willen dan vijf weken met het gezin via Melbourne omhoog naar Cairns. Ik heb gehoord dat het
wel 4500 km is, dus dat worden wel errug veel uurtjes in de auto. Gelukkig woont er een nichtje (die overigens in Nieuw Zeeland is geboren en opgegroeid)met haar man en twee kinderen in Melbourne. Zij kunnen ons enigzins adviseren wat de mogelijkheden in Oz zijn.
Is Australie een land van mogelijkheden? Ik hoef er niet rijk te worden ofzo. Ik wil daar gewoon lekker relaxed leven en niet teveel zorgen maken over de toekomst enzo. Zoals ik al zei; ik kan altijd weer terug naar stressie holland. Een jaar of twee dicht bij elkaar als gezin vind ik bijvoorbeeld al héélll mooi.

Allereerst welkom op het forum. Je zult hier veel leren! Het klinkt als een mooie droom die jullie hebben......
maar je moet je natuurlijk wel realiseren dat het geen land is waar ineens ALLES mogelijk is en waar je al je dromen kunt verwezelijken. Ook in Australia werken mensen keihard om hun centjes te verdienen voor hun dagelijks leven. Het grote verschil is wel dat je je vrije tijd wat relaxter kan doorbrengen. Denk je dat je in NL een apartementen complex/Bed & Breakfast kunt runnen met alle verplichtingen van dien. Weinig vrije tijd, een hoop kosten, geen zekerheden (zeker niet in het begin)? Daar is het niet anders dan hier. (en dan heb ik het niet natuurlijk over de ligging en natuur etc.) Het zal aanvankelijk meer stress opleveren dan rust. Het lijkt een mooie droom, maar het blijft natuurlijk keihard werken. Emigreren op zich heeft al enorm veel impact op je (gezins) leven. Het gaat absoluut niet alleen over rozen en vaak duurt het minimaal 1 jaar voordat je enigzins gesetteld bent. Ik wil je niet van je droom afhelpen hoor, maar je moet er wel heel realistisch in staan!

Maar je hebt gelijk als het niet bevalt kun je  lekker teruggaan. Ook wij zijn na 3 jaar Australia teruggegaan naar NL, waar we overigens gelijk weer spijt van hadden. Nu gaan we na 2 jaar NL weer terug en staan er steviger in. Nu weten we zeker dat we daar willen wonen en zeker iet in NL! Ik houd wel weer rekening met een eventuele zware emotionele periode die gaat komen, want missen van je familie en vrienden en je 'roots'....dat is zeker niet altijd makkelijk! Ik wens je in ieder geval enorm veel succes met het uitzoeken van alles en als je hart zegt dat je moet gaan dan moet je het zeker proberen! Als alles eenmaal geregeld is en je bent gesetteld dan is het leven inderdaad nog mooier in Australia!

Als nog welkom op het forum :up:.
Leuk om te lezen over de dromen die mensen hebben. Ik hoop dat jullie je droom kunnen verwezenlijken.
Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal zal lopen. Dromen moet je hebben, maar ook een realistische kijk :).
Ik wens jullie heel veel succes met het uitzoeken van één en ander en laat ons hier weten hoe het allemaal verloopt :).

Groetjes,
Mel

En namens mij ook welkom  :up:

Ik weet zeker dat je hier veel nuttige info zult vinden!

Groetjes,
Lela

Back