Henk, gezonde piepjonge (ict)veertiger met piepjonge Carolien van nagenoeg dezelfde leeftijd zijn het eens. Het roer moet om. Onze bloedjes van kinderen(Jeroen 7 & Michelle 11) vinden het wel spannend. Emigratie is een groot woord en is nog niet gevallen. Eerst volgend jaar met 'z'n vieren maar eens 5 weken naar Australie om ons te orienteren. Toch zijn we in gedachten al verder. We willen in ieder geval, als gezin, een jaar weg. Een jaar en misschien wel twee jaar. Hebben we het na een jaar gehad met Australie, dan gaan we snel met onze mega-ervaringen terug naar "kikkerlandje" en gaan we verder waar we gebleven zijn.....bluh... Indien nog mogelijk uiteraard. Het klinkt allemaal wellicht als een sabetical, maar ik denk dat het wel iets verder gaat. Ik wil geen kantoorbaan meer, geen files meer. Ik wil lekker buiten-leven. Mijn ideaal beeld ziet er alsvolgt uit: We kopen een hotelletje of appartementencomplex (of zoiets dergelijks) en gaan dat runnen. Ik ga met de gasten erop uit. Bijvoorbeeld een mountain-bike-tochten houden of als ski-leraar een ski-tochten maken. Mijn vrouw gaat met de gasten paardrijden(kan ze namelijk goed). Met andere woorden; gewoon lekker buiten-leven en werken met een hoop ruimte om je heen en dan ook nog het liefst lekker dicht bij huis. Ik wil mensen behagen. "Het iemand naar de zin maken". Financieel hebben we reserves. Dat wil zeggen, we hebben een spaarpotje en we kunnen eventueel ons huis verkopen en de overwaarde ergens in investeren. We kunnen dus een aantal kanten op. Heeft iemand ideeen? Zijn deze dromen te verwezenlijken? Wat voor visum hebben wij nodig?
Rest mij nog te zeggen dat ik ongelofelijk blij ben dat ik het licht heb gezien. Werken en sparen tot mijn 65e en dan stilletjes doodgaan........ Nee, mij niet gezien!!! Ergens ligt er een prachtige toekomst en we willen hem maar wat graag vinden.
Rest mij nog te zeggen dat ik ongelofelijk blij ben dat ik het licht heb gezien. Werken en sparen tot mijn 65e en dan stilletjes doodgaan........ Nee, mij niet gezien!!! Ergens ligt er een prachtige toekomst en we willen hem maar wat graag vinden.