The Code

afterbang

XPdite Sponsor
Hey, een nieuwe OZ serie is gisteren live gegaan. De eerste recensies zijn goed. De serie speelt in de outback en in... Canberra :) Hehe, eindelijk niet een keer Sydney, Melbourne of Gold Coast zeg maar ;)

http://www.abc.net.au/tv/programs/code/

Of voor de mensen die ABC nog niet kunnen zien (ons stakkers in Europa dus...) Ook al te vinden op de diverse hier voor (ahum) bedoelde sites.
 
Dank voor de tip Afterbang. Gisteravond in de herhaling de eerste aflevering gezien, veelbelovend!
 
Geen spoilers @afterbang, maar gisteren afl nr 2 gezien en inderdaad: boeiend! Vind m.n. het spel van 1 van de acteurs bijzonder indrukwekkend. Nog vier weken en dan kun jij ook kijken :D

Btw, heb nu ook een paar afl van Country Town Rescue gezien. In een klein plaatsje in NSW (Tunda?) met een populatie van 400-nog-wat en 'falling' worden boerderijen te huur aangeboden voor $1 per week. Geen typefout! Echt, 1 dollar per week!
Catch? Ze zijn in een 'enigszins' vervallen staat en het is aan de nieuwe huurders om het op te knappen. Ze hebben de woningen alleen op internet gezien en de werkelijkheid valt de meesten behoorlijk tegen.
Maar het is een poging van de bewoners om hun plaatsje te redden.

Geen idee of dit ergens te downloaden valt, maar wellicht interessant om eens naar te kijken :)
 
Thnx voor de tip! (Beide)

Dat principe van die 1 dollar huizen heb ik eerder gelezen (op een Australische nieuws site nota bene) in Italië. Zelfde principe; huis te koop voor 1 euro. Maar de verplichting om het in 2 jaar opgeknapt te hebben.

Slim concept om leegstand/leegloop tegen te gaan.
 
Bedankt voor de tip @afterbang ! Ik heb net de eerste 4 afleveringen gezien, spannend! Ik heb trouwens via BBC iplayer gekeken. Vandaag de laatste 2 kijken...
 
Yep, ik moet nog twee weken wachten :(

Miss Bang is op zakenreis... Naar de Caribean nota bene :eek:

Als ze terug is kijken we alles in een weekend, maar het is goed om te horen dat iedereen enthousiast is :up:
 
Inderdaad een spannende serie! Bedankt voor je tip! Ik heb een aflevering op de computer gekeken en kon de rest gewoon op tv kijken.
 
Zo, na onze beslissing om de schouders er nog eens onder te zetten hebben we de serie in twee avondjes afgekeken.
Nou dat keek lekker weg zeg :) Goede serie hoor en uiteraard leuk om wat zaken te herkennen :D

Smaakt naar meer!
 
Hmm heb alleen de eerste 2 afl gekeken toen weer helemaal vergeten! Zal over n tijdje t eens afkijken :)
 
Oho... Het is de moeite waard. En het zijn maar 6 afleveringen dus die tikt een 'die hard' binge watcher als jij zo weg!

Mocht e nog even herinneerd willen worden aan koud en donker weer. Kijk dan even Bron|Broen (The Bridge in het Engels) ;)
 
Ja, die serie is super spannend, hoewel deel 1 beter dan deel 2. En als je zin hebt in nat en grijs weer kun je voor drie series naar Seattle voor The Killing. Ook erg goed!
 
Bedankt voor de tip! The Killing is ook Zweeds trouwens ;) vermoed dat de Seattle versie een remake is?

Bron|Broen is er ook in USA-Mexico ipv Denemarken-Zweden :confused:
 
Ter verduidelijking. THE KILLING is in het Deens, niet Zweeds, hoewel de Denen en Zweden elkaar redelijk goed kunnen verstaan, dan is er wel een behoorlijk verschil.
Denk alleen al aan het Deense tellen van cijfers, een ramp voor de Zweden dit te begrijpen en vaak moeten de Denen dat in het Zweeds weer vertalen.

Omdat de Amerikanen een groot probleem hebben om met "subtitles" een serie of film te volgen, hebben ze The Killing en het Millenium (Zweeds!) een remake van gemaakt in het Engels (lees: Amerikaans), nu kunnen ze het dus beter volgen.

The Bridge is een gecombineerde serie van Deens en Zweeds.
Borgen is in het Deens.
Groets
Jan
 
Haha ben niet zo'n diehard kijker hoor, werk of studeer bijna elke avond. Gun mezelf eens in de zoveel maanden een avondje serie kijken maar thats it :)
M'n hubbie is de diehard serie kijker...
 


OFX
Back
Top