The roosters - 42Move Downunder

cyberoo

XPdite Sponsor
Hello again,

He he vandaag weer 3 kopieen laten waarmerken bij de gemeente. In aus toch wel ff makkelijker, bij iedere bank wel bijna een JP om te waarmerken en bijna altijd gratis. Ben mijn geboorteakte met alle verhuizingen verloren dus had 3 POI's nodig als bewijs. Nou ja red tape zijn aussies soms ook bijzonder goed in.
Ik heb voorheen gehuurd in Neutral Bay (vlak tegenover de onderzeeboten zeer gaaf), later gehuurd in Penshurst en als laatste een nieuwbouw huis gehad in Macquarie Fields (wel ff wat anders) allen NSW in en rondom Sydney. Dus die AUS$7000 first homeowner subsidie krijgen wij helaas niet meer. Wij weten nog niet zeker waar we ons nu gaan vestigen. Mijn pa woont vlakbij Jervis Bay dus waarschijnlijk wel weer NSW maar we zijn nog niet zeker. Adelaide (city of churches) is in onze ogen ook zeer aantrekkelijk omdat daar de prijzen nog redelijk "normaal" zijn.

See you
 
Zo ff onze post verhuisd naar waar die thuis hoort. Leuk om al die verhalen van iedereen te lezen. Wij zijn ook een (we)blog op onze site begonnen omdat het lekker is om op die manier met alles bezig te zijn en het natuurlijk leuk is om chronologisch terug te kijken. Al het papierwerk en de voorbereiding duurt verrekte lang zodat het belangrijk is voor iedereen om focussed te blijven. Door het lezen op dit forum heb ik me van de week gerealiseerd dat onze gezamelijke dochter Amy een Australian citizen by descent is dus maar meteen form 118 gedownload en die gaat volgende week op de bus. Scheelt weer een medical en al die rompslomp is voor haar gelukkig niet nodig. Wat betreft onze andere dochter die momenteel lekker met haar vader op vakantie is ligt alles complexer. Haar vader weet dat we plannen hebben maar nog niet concreet wanneer we gaan. Het doet pijn om al die belangen af te wegen (ik weet waarover ik het heb met een vader aan de ene kant en moeder aan de andere kant van de wereld). We laten Jessica de (onmogelijke) keus en hebben haar vader voorgelegd alle alimentatie voor tickets opzij te leggen zodat hij haar toch minstens eenmaal per jaar kan zien... De rechtbank in Amsterdam heeft inmiddels onze brief waarin sole custody voor Jessica wordt vermeld ondertekend geretourneerd. Deze is nodig voor het visum voor haar. Ik heb de afgelopen 6 jaar de afweging gemaakt of ik mijn droom voorgoed moet offeren aan onze 2 kinderen met verschillende ouders maar hou het niet langer vol. Vanaf klein jochie wou ik al terug naar Australia en ben blij dat het weer bijna zo ver is. Nederland is ook een topland maar dat gevoel verander je niet. Mijn vader is op zijn 14e uit Friesland geemigreerd en heeft het in Nederland, inmiddels vader van ons, maar 1 jaar volgehouden waarna hij is "gevlucht" naar zijn home amongst the gum trees. Mijn moeder was met de kids naar Nederland vertrokken en mijn vader d'r achteraan. Nu pas begrijp ik zijn situatie zo dondersgoed. Mijn zoon, inmiddels tien in Campbelltown geboren, woont bij zijn moeder en stiefvader en gaat (lees kan) dus niet mee. Die keuze is zeer moeilijk voor allemaal en ik heb de hoop dat hij bij ons naar uni wil of werkervaring wil opdoen als hij groter is zodat hij ook een stukkie van ons en Australië meepikt op zijn route naar volwassenheid. En ik nog vermelden dat ik niet zo een schrijver ben bij "even voorstellen". Ik lijkt wel een emo-junk als ik dit teruglees. Normaal echt niet zo hoor...Nou dat was het zover later...van ons allen
 
nee, hoor, wat uit je hart komt is altijd goed! :up:
Het is ook moeilijk en jullie situatie is ingewikkeld hoor! Ik prijs mezelf gelukkig dat het bij ons zo moeiteloos gaat...

Vooral op het forum blijven lezen, heeft mij heel veel goed gedaan!

groetjes Pauline
 
Hallo Cyberoo

:hi:

Wat een verhaal zeg. Wel ingewikkeld allemaal maar je moet gewoon je droom volgen ook als het allemaal wat lastiger is.

Wij wonen in Swifterbant.......so just around the corner en ik weet precies wat je bedoelt: " home amongst the gumtrees...." (trouwens een leuk lied van John Williams). Ik heb van 1979 t/m 1990 in Australie gewoond en wij gaan ook weer terug. Hopelijk tweede helft volgend jaar. Maar al dat papier werk.......VERSCHRIKKELIJK!!!

Goed, wij komen elkaar vast tegen op dit forum.....suc6 met alle rompslons.

Groetjes Mariette :smile:
 
hier een reaktie van Moon de vrouw van  :lol:

Ook ik zal regelmatig op deze site zitten en onze vorderingen en gevoelens met jullie delen.
Voor mij is het allemaal hartstikke nieuw, maar ondanks al die papierzooi, mogelijke problemen met exen en kinderen en alle andere onzekerheden heb ik alle vertrouwen dat het helemaal goed komt. Wat mij betreft ik ga er voor, kan mij niet snel genoeg gaan nu we de beslissing hebben genomen. Ikzelf ben nog nooit in Australië geweest, (wel in Nieuw Zeeland voor een vakantie) en heb ook totaal geen besef van wat mij te wachten staat. Men zal wel denken waar begin je aan, maar in mijn hart weet ik dat het goed is en dat ik geen spijt zal krijgen van mijn beslissing. Ik ga daar thuis komen, haha heb altijd al het gevoel gehad dat ik in het verkeerde land geboren ben.
Gelukkig laat ik geen ouders achter, alleen een broer en ons contact loopt alleen via de email. Dat blijft gewoon hetzelfde. Ik heb hem in de afgelopen 6 jaar maar 3x gezien en als alles meezit volgend jaar de laatste keer. Hij heeft vliegangst en ik ga niet meer terug naar Nederland.
Donderdag gaan we geboorteaktes halen en dan zijn we weer een stapje dichterbij onze droom, ons nieuwe leven en weer iets om door te strepen van de lijst.

Groetjes The roosters
 
Hoii,

Wat een verhaal, maar heel goed dat jullie er gewoon voor gaan. Doen wij ook, wij zijn ook nog niet in Australie geweest  :lol:
Ik las dat jullie uit Lelystad komen, wij ook  :smile:
Ik wens jullie heel veel succes met alle voorbereidingen, al dat wachten is niet alles, maar is voor een heel goed doel.

Liefs Eutrice
 
Zo vandaag de benodigde aktes gehaald. Morgen gaan de papieren op de bus voor de aanvraag van Amy's Australisch paspoort.
Het schiet lekker op met het verzamelen van alle gegevens. Vandaag ook meteen 1 moeilijk gesprek gevoerd het vertellen aan Jes haar vader (oudste dochter van Moon) dat het nu toch wel langzaam concreet en definitief begint te worden.
Tja je kan alles wel uitstellen maar eens moeten we het toch zeggen. En het lucht wel op. En nu heeft hij tijd genoeg om aan het idee te wennen.

Groetjes The Roosters
 
Hallo Roosters,

Wat een gecompliceerd verhaal zeg, maar komt vast goed. Ik hoop dat jullie de vorderingen bijhouden, zodat we mee kunnen lezen.

Succes! Dijnnas.
 
hi allemaal,

Zal jullie weer even op de hoogte stellen in onze papierverzameling.
Alle geboorteaktes hebben we binnen
huwelijks- en scheidingsaktes hebben we
alle 2 de exen zijn op de hoogte
Jes heeft haar eigen paspoort
We wachten nu nog op de papieren uit Belijn voor Amy
Verder zijn we bezig met een verhaaltje over onze relatie
de formulieren zijn ingevuld voor het spouse visum
Nu nog de medicals voor Jes en mij en een VOG
tjonge wat willen ze toch veel van je blehhhh maar we hebben bijna alle benodigde documenten.
Ik zal blij zijn als het hele spul naar Berlijn kan, dan hoeven we alleen nog maar te wachten en huis verkopen

groetjes,
Moon
The Roosters
 
Jazeker steeds weer een stapje dichtebij en als het meezit dan kunnen we de hele verzameling ergens half oktober op de bus doen. Vandaag een afspraak gemaakt voor de medische keuring en die is op 3 oktober en de foto's en bloed prikken 12 september. pfff en ik heb zo'n hekel aan keuringen ben dan ook altijd verschrikkelijk zenuwachtig. Zal blij zijn als dat gedeelte achter de rug is.
Ga ik volgende week de VOG aanvragen.
Verder zijn we er nog niet uit waar we ons willen gaan vestigen. Moet je je verstand volgen, de meeste kans op een baan voor Steef is in een grote stad zoals Sydney waar hij al eerder gewoond en gewerkt heeft, of moet je je hart volgen weg uit de stad dichtbij de natuur wat wij graag zouden willen. onze voorkeur gaat dan uit naar Tasmanie buiten Hobart of omgeving mount Gambier. Gelukkig hebben we nog even tijd om daarover na te denken.

Groetjes,
Moon
The Roosters
 
Zo weer ff een update. Alle papieren voor het spouse visum inclusief de rest van de family zijn de deur uit 1 maand eerder dan planned. Begin oktober moeten Jes en Moon naar de medische keuring en dan is alles rond. De long-kiek staat hier en is volgens OLV gasthuis oke, dus vanaf de arts kan alles zo op de bus naar Berlijn. Alleen de VOG van Moon nog want die wou Lelystad niet verstrekken zonder verzoek.
De makelaar is ook langs geweest en ons huis gaat vanaf volgende week in de verkoop.

heineken.jpg
And now we wait....


Groetjes The Roosters
 
Hi Roosters,

Gefeliciteerd met de mooie vorderingen! Het schiet goed op zo!
Even een vraagje: wanneer/van wie kregen jullie te horen dat de longfoto okee is? Door de radioloog direct na het maken of heb je hier een aparte ' uitslag' afspraak voor? En met bloed prikken hetzelfde?

Thx,
Tampet
 
Roosters, gaat helemaal goed komen met jullie  :up:

Van hier..... :cheers:

En veel succes met de verkoop van jullie woning.

Groetjes,
Jolanda
 
Ik had de radioloog gevraagd of het er goed uitzag en hij zei ja hoor alles oke en de uitslag van het bloedprikken krijg ik te horen van de keuringsarts.

Groetjes,
Moon
The Roosters
 
Thanks Moon, je begrijpt ik ben me mentaal aan het voorbereiden voor onze volgende stap...wanneer die ook exact plaats gaat vinden...
Brrr dokters, we hebben op zich niets te vrezen maar ik heb wel last van ' witte jassen' syndroom....zodra ik het woord naald alleen al hoor, breekt het zweet me al uit... :oops: ja een echte held...  :smile:
 
haha ik ben al net zo'n held. Ik moet over 2 weken dus naar die keuringsarts en ik heb nu al last van de bibbers. Als ik er aan denk krijg ik al last van mijn maag.
Ik haat keuringen sta je dan in je ondergoed voor zo'n vent. BLEHHHH.

Maar die foto's zijn zo gemaakt, hup hokje in uitkleden, hokje uit foto maken, terug naar je hokje aankleden en dan handtekening zetten al met al 5 minuten. Ik had ook niemand voor me. Dat was bij het bloedprikken wel anders had een rij voor me, pffff. Tja en dan afrekenen hoppa 85,- euries lichter.

Groetjes,
Moon
 
Thanks again Moon, zoals je het beschrijft klinkt het als een snel klusje...alleen jammer dat er weer geprik aan te pas moet komen...ohoh ik weet nog zo goed mijn laatste keer bloed prikken (ivm zwangerschap) inderdaad die rij wachtenden...en dan die mouw op moeten stropen  brrr...snel de andere kant uitkijken en die mevrouw die me aankeek of ik niet goed bij het hoofd was...en zei nog ter gerusstelling " wacht maar tot je gaat bevallen als je hier al niet tegen kunt" ... :x

Hmmm....kijk er echt naar uit!  :grin:

bye for now,
Tampet
 


OFX
Back
Top