the Sunlander treinreis van Cairns naar Brisbane

Jan and Erna

XPdite Sponsor
Wie van jullie heeft de treinreis van Cairns naar Brisbane gemaakt.
Wil graag weten hoe het was, en of als je een slaapcoupe reserveert je dan zelf mag bepalen wanneer je van je plek  een bed maakt of een stoel.

Bedankt alvast tenminsten als het iemand ooit gedaan heeft. :up:
 
Wij hebben dat enkele jaren geleden gedaan, en dat is best bevallen.
De stoelen zijn ruim en zitten comfortabel. Wij hadden geen bed geboekt.
Het beviel in ieder geval stukken beter dan de reid met de Ghan, dat wordt zwaar overgewaardeerd.

Groetjes
Ineke
 
Dank je Ineke , heb je misschien gezien hoe die slaapcoupe's eruit zagen? Op de foto's is het niet echt heel duidelijk.
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=8334.msg110122#msg110122 date=1202197778]
Dank je Ineke , heb je misschien gezien hoe die slaapcoupe's eruit zagen? Op de foto's is het niet echt heel duidelijk.
[/quote]

Nee sorry,
Heb de slaapcoupe's niet gezien. Maar zitten is goed te doen.

We hebben trouwens wel in Frankrijk en Duitsland eens met de slaaptrein gedaan. En daar komt de steward de stoelen omtoveren tot bedden, zal dit niet hier ook zo zijn??

Groetjes
Ineke
 
ja hoor, wel slaapcoupe ervaren, vorig jaar.
Is prima bevallen, we hadden een coupe met zijn tweeen en dan kan je helemaal zelf bepalen hoe en wanneer je slaapt etc.

wat ze heel onduidelijk vermelden is dat als je een standaard coupe boekt, je wordt ingedeeld in een vrouwen of mannen coupe. Als koppel wordt je dus gesplitst! tenzij je bereid bent om dan maar meer te betalen en een coupe voor zijn tweeen te hebben.

Verder echt goed geregeld hoor, met wasbakje en bagageruimte etc. Ik moet wel zeggen dat ik de treinreis van sydney naar brisbane mooier vond dan brisbane cairns maar het was ook wel erg extreem droog toen.

veel plezier!
 
Wij hebben - al weer zo;n tien jaar terug - de trip van Brisbane naar Cairns gemaakt. We hadden per couple (waren met twee couples) een coupe die 's avonds voor ons werd omgebouwd tot bed (maar dat mochten we evt. ook zelf doen). Er was een wasbakje in de coupe en een douche in de corridor. Prima maaltijden en een gezellige bar. Dat was dan ook het enige aantrekkelijke, want ik vond de reis verder na de eerste paar uur tamelijk eentonig. Landschap is - nadat je de Glasshouse Mtns voorbij bent - nogal hetzelfde.... gras, struiken en verder weinig te zien.... Het was een leuke ervaring maar we hebben sindsdien toch maar geen lange treinreizen meer gemaakt.... als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Hoi

Super bedankt voor jullie antwoorden. :up:

Wat een giller trouwens een mannen en vrouwencoupe, lijkt wel schoolreisje van vroeger en dan 's nachts stiekum naar de mannenzaal gaan :grin:
Als we het doen dan wordt het dus een coupe voor ons tweeen
 
[quote author=-+henk+- link=topic=8334.msg111328#msg111328 date=1203160953]
Dat was dan ook het enige aantrekkelijke, want ik vond de reis verder na de eerste paar uur tamelijk eentonig. Landschap is [...] nogal hetzelfde.... gras, struiken en verder weinig te zien.... [/quote]

Ik ben met de Ghan van Alice Springs naar Melbourne gegaan en heb in QLD ook wel eens met een slaaptrein gereisd maar ik kan niet anders dan mij aansluiten bij Henk: lange treinreizen zijn overgewaardeerd. Je bent het na een paar uur een beetje beu, gaat dan toch maar in je boek lezen ipv uit het raam kijken en na een uur of 8 zit je je af te vragen waarom je ook al weer niet met het vliegtuig was gegaan  :wink: persoonlijk natuurlijk.
 
Dat is goed om te horen. Wij hadden die treinreizen nog op ons lijstje staan van dingen die we in de toekomst eens willen doen. Maar ik vroeg me ook steeds af of het wel het geld waard was. Kennelijk dus niet echt. Ik denk dat ik het maar stiekem van ons lijstje schrap. :lol:

Groetjes,
Rixta
 
Jij ook bedankt EandE , zoals we er nu over denken na deze reactie's hebben wij die treinreis ook van ons verlanglijstje geschrapt.

Cheers  :up:
 
Back
Top