Theam de Silva

silvia de silva

New Member
Hai allemaal wij zijn team de Silva💖
Ons gezin bestaat uit mijn man onze twee zonen 10 en 12 en onze hond senna.
Wij hebben net mij burgerschap en parnervisum en voor de kinderen alles positief afgerond wat een feest 🥳
Nu word het spannend en echt!
Nu komt mijn vraag heeft iemand ervaring met het aanvragen import papieren voor onze hond ?
Wij zijn het enting proces al begonnen.
Wat zijn de stappen?
 
Zeusallemachtig! Nadat ik al die 20 stappen heb doorgelezen, ben ik dankbaar dat ik maar een mens ben en geen hond. Zelfs een visum is een stuk makkelijker, laat staan hoeveel keer je lek geprikt en gechipt wordt en hoe lang je in eenzame opsluiting moet doorbrengen als dier. Het enige dat voor tweebenigen in de buurt komt is als je 'gast' wordt op Nauru of Manus Island 🙄.
 
Welkom, jullie zijn al lekker op weg.
Wij hebben geen ervaringen met dieren mee nemen deze kant op, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar er staan al aardige tips hierboven zo te zien.
Wel weet ik dat er een aardig prijskaartje aan kan hangen. Ikzelf heb ooit een zwerf hond mee genomen van Jordanie naar NL, en dat was pittig aan de prijs (dit was 2006 ongeveer). Dus voor Australie wil ik het denk ik niet weten :oops:.

In ieder geval succes!!
 
Hai allemaal wij zijn team de Silva💖
Ons gezin bestaat uit mijn man onze twee zonen 10 en 12 en onze hond senna.
Wij hebben net mij burgerschap en parnervisum en voor de kinderen alles positief afgerond wat een feest 🥳
Nu word het spannend en echt!
Nu komt mijn vraag heeft iemand ervaring met het aanvragen import papieren voor onze hond ?
Wij zijn het enting proces al begonnen.
Wat zijn de stappen?
Gefeliciteerd! Waar strijken jullie neer, denk je? :) Groeten!
 
Welkom, jullie zijn al lekker op weg.
Wij hebben geen ervaringen met dieren mee nemen deze kant op, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar er staan al aardige tips hierboven zo te zien.
Wel weet ik dat er een leuk prijskaartje aan kan hangen. Ik heb ooit een zwerfhond mee genomen van Jordanie naar NL, en dat was zwaar aan de prijs (dit was ongeveer 2006). Dus voor Australië wil ik het denken dat ik niet weet :eek:eps:.

In ieder geval succes!!
 
Gefeliciteerd en welkom! Wij hebben in 2014 twee honden meeverhuisd en ik vond dat stressvolle dan de hele emigratie. Neem gewoon het schema mee naar de dierenarts en boek al je afspraken meteen in, dat vond ik heel handig. Volg het schema tot op de letter want als je iets vergeet of te laat doet moet Senna langer in quarantaine verblijven. Maar het is allemaal goed te doen. VCK hebben wij ook gebruikt voor transport, ze kwamen zelfs onze honden in Drenthe halen dus dat was erg fijn.
Ik begrijp dat je vader aan de Goldcoast woont. Zijn jullie hier dan al eens op vakantie geweest? Het soort werk dat je zoekt/doet kan ook bepalend zijn voor waar je wilt aan wonen. Er zijn Xpditers in alle hoeken en gaten van Australia, dus je kunt altijd vragen.
 
Zoals Red Dust zegt. Draai het schema zelf uit en neem het mee. De meeste dierenartsen komen nooit of zelden in aanraking met migraties naar Australië, dus die hebben het schema ook niet in hun hoofd. Daarnaast is het goed om zelf de regie te houden, want je wilt niet dat je huisdier langer in quarantaine moet blijven omdat iemand een foutje heeft gemaakt. Hoe alles goed in de gaten!
 
Back
Top