This sucks!!! Bigtime...

Jordy

New Member
Beste mensen,

Een maandje geleden hebben ik en mijn vriendin een meeting gehad met The Immigration Group in Amsterdam, alwaar onze mogelijkheden tot het verkrijgen van een visum zijn bekeken. Ik heb na mijn Mavo, een driejarige opleiding gedaan (Middelbaar Commercieel Onderwijs) en mijn diploma behaald. Volgens TIG is deze opleiding helemaal nergens mee te vergelijken in de Australie Tafe certificate. Ook het feit dat de vader van mijn vriendin nu 10 jaar perminent residue is van Australie brengt ons geen mogelijkheden. Het enige waar we nu voor kunnen gaan is een Working Holiday Visa. Dat betekent dus na een half jaar een andere baan hebben, en dan hopen dat we na een jaar een baan aangeboden krijgen?

Zijn hier mensen met een vergelijkbaar verhaal, of mensen die nog andere mogelijkheden weten?

ALvast bedankt,
Jordy Bos.

Grote onzin lijkt me dat!
Vraag een second opinion bij een ander bureau.Of speur zelf het internet af.
TIG staat geloof ik niet zo positief vermeld op dit forum...?

[quote author=clair link=topic=5552.msg70060#msg70060 date=1157361186]
Grote onzin lijkt me dat!
Vraag een second opinion bij een ander bureau.Of speur zelf het internet af.
TIG staat geloof ik niet zo positief vermeld op dit forum...?
[/quote]

Ik hoop zo dat je gelijk hebt. Zag inderdaad dat de meningen niet erg positief waren over TIG. Denk dat ik zo de ambassade maar rechtstreeks ga bellen.

[quote author=Eerainuh link=topic=5552.msg70067#msg70067 date=1157363491]

Hee, wat voor beroep kan je uitoefenen met die opleiding?

Ireen :)
[/quote]

Het is een opleiding voor handel & economie. Ik ben account manager voor een radiostation en verkoop zendtijd. Ik heb nog verkoopcursussen gedaan na mijn opleiding en via de Free Record Shop nog een interne opleiding tot shopmanager gedaan en diploma behaald. Maar blijkbaar zijn deze nutteloos.....

Nou, niet nutteloos, maar misschien niet op de lijst van 'gewilde beroepen'? Wie kan even zeggen waar die lijst te vinden is?

[quote author=Eerainuh link=topic=5552.msg70073#msg70073 date=1157364940]

Nou, niet nutteloos, maar misschien niet op de lijst van 'gewilde beroepen'? Wie kan even zeggen waar die lijst te vinden is?
[/quote]

Die lijst heb ik voor me. Ook The Migration Bureau zegt: Jammer joh. Geen HBO, dus pech. Zit hier te balen als een stekker! Wil niet opgeven, maar tegen beter weten in?

Voor een hoop van de beroepen op de SOL-lijst heb je echt geen HBO nodig, ik noem maar eens een kapster.
Dat is dan onzin van de TIG. Kijk of je een beroep vind wat enigzins lijkt op wat je nu doet of gestudeerd hebt en ga dan via de assessment authoriteit die daar bij hoort kijken of het voor jou haalbaar is.

Geen HBO?? Ik heb ook alleen MBO en alles is volgens plan gegaan.
Als je via een bureau wilt werken zou het toch geen kwaad kunnen om nog wat info te vragen bij anderen bureau's.

Je hoeft echt geen HBO te halen, mijn man is door de assessment gekomen met zelf maar een LTS. Dussuh, gewoon ff een second opinion halen op internet ofzo.  :up:

Kisses Tanne

Ik word gek!  :lol: :lol: :lol: Heb zojuist weer met diverse bureaus gesproken, en het probleem is dat voor mijn beroep, met de daarbij behorende 50 punten, er een HBO wordt geeist. En dat heb ik dus helaas niet. Ik heb zojuist drie keer gehoord dat ik via de reguliere weg NIET binnenkom. Alleen via een sponsor....

Hai Jordy,

Er zit wel een soort kerntje van waarheid in het verhaal......Jouw commerciele beroep (welke je dan ook zal kiezen) zal beoordeeld worden door VETASSESS. En nu is VETASSESS nu net een instantie die alleen op diploma's beoordeeld. (itt dat veel anderen hier die een trade beroep hebben en daar hun eigenlijk beroeporganisatie voor moesten aanschrijven, zoals kappers, lassers, in de bouw, elektronica etc etc) En deze moet dan ook minimaal op HBO niveau zijn. Dus voor nu is dit nu waarschijnlijk niet de weg! (skilled independent). Maar niet getreurd, je hebt ook veel mee! Je bent jong, amibitieus, werkervaring, familie in Australie......

Een WHV visum is overigens tegenwoordig een erg mooi visum, waar je inderdaad al 6 maanden bij dezelfde werkgever mag werken. En als je ervoor zorgt dat je 3 maanden in de agrarische sector werkt (regionaal), dan kun je een tweede jaar aanvragen. In die 2 jaar tijd kun jij je zo waardevol maken dat je best veel kans hebt op een sponsor!
Een andere weg is welicht studie. Dit zou je in Nederland kunnen doen (zodat je HBO kunt aantonen) of misschien een ander vak leren in Australie (en daarnaast 20 uur per week werken). Ook daar zou je je eens in kunnen verdiepen.

Nog niet de hoop opgeven hoor! Er zijn vele wegen naar Rome...uhhh....Oz in dit geval.

Succes! Henriette

[quote author=henriette link=topic=5552.msg70225#msg70225 date=1157449237]
Hai Jordy,

Er zit wel een soort kerntje van waarheid in het verhaal......Jouw commerciele beroep (welke je dan ook zal kiezen) zal beoordeeld worden door VETASSESS. En nu is VETASSESS nu net een instantie die alleen op diploma's beoordeeld. (itt dat veel anderen hier die een trade beroep hebben en daar hun eigenlijk beroeporganisatie voor moesten aanschrijven, zoals kappers, lassers, in de bouw, elektronica etc etc) En deze moet dan ook minimaal op HBO niveau zijn. Dus voor nu is dit nu waarschijnlijk niet de weg! (skilled independent). Maar niet getreurd, je hebt ook veel mee! Je bent jong, amibitieus, werkervaring, familie in Australie......

Een WHV visum is overigens tegenwoordig een erg mooi visum, waar je inderdaad al 6 maanden bij dezelfde werkgever mag werken. En als je ervoor zorgt dat je 3 maanden in de agrarische sector werkt (regionaal), dan kun je een tweede jaar aanvragen. In die 2 jaar tijd kun jij je zo waardevol maken dat je best veel kans hebt op een sponsor!
Een andere weg is welicht studie. Dit zou je in Nederland kunnen doen (zodat je HBO kunt aantonen) of misschien een ander vak leren in Australie (en daarnaast 20 uur per week werken). Ook daar zou je je eens in kunnen verdiepen.

Nog niet de hoop opgeven hoor! Er zijn vele wegen naar Rome...uhhh....Oz in dit geval.

Succes! Henriette
[/quote]

Dank je wel voor deze oppepper.  :wink: Volhouden, en naar een oplossing zoeken is ook de oplossing. Ben nu alleen een beetje gefrustreerd, omdat het me zakelijk gezien allemaal behoorlijk voor de wind is gegaan tot op heden. Ik heb een functie waarvoor ook een HBO opleiding werd gevraagd, maar heb mezelf opgewerkt, ondanks een MBO diploma. En dan is het gewoon frustrerend dat dit niets voorstelt voor Vetassess idd. Wellicht begrijpelijk, maar ik wil zooooooooo ontzettend graag naar Oz. Het kriebelt ontzettend, en ik heb al gemerkt, wanneer ik daar was, dat ik me daar enorm lekker en goed voel. Beter dan in Nederland, hoe raar dit ook klinkt. Wil zo graag, maar mag niet, daar lijkt het nu even op. In ieder geval bedankt!

Waarom lees ik "VETASSES" nou altijd als 'Fat Asses? Ze vrágen er bijna om :-D :-D

[quote author=Jordy link=topic=5552.msg70059#msg70059 date=1157361030]
Ook het feit dat de vader van mijn vriendin nu 10 jaar perminent residue is van Australie brengt ons geen mogelijkheden. H
[/quote]

Haha, dat zou ik maar niet tegen hem zeggen.

[sup] :wink: permanent resident[/sup]

Oh CJ.... :-D :-D... nog niet eens gezien.... LOLOL... Oh well, we might as well laugh at ourselves, right?

[quote author=CJ link=topic=5552.msg70263#msg70263 date=1157460382]
[quote author=Jordy link=topic=5552.msg70059#msg70059 date=1157361030]
Ook het feit dat de vader van mijn vriendin nu 10 jaar perminent residue is van Australie brengt ons geen mogelijkheden. H
[/quote]

Haha, dat zou ik maar niet tegen hem zeggen.

[sup] :wink: permanent resident[/sup]
[/quote]

Residue ha ha! Jezus, zie het nu pas. En gewoon strak neerzetten dat ik vloeiend engels schrijf!

Back