Thuiswerken in een huurhuis

Amulya

New Member
Is er iemand hier die dat doet? Hoe ging dat met de verhuurder, was dat moeilijk?
Ik zit namelijk met het volgende:
ik heb de huisbaas gevraagd of ik de garage mocht schoonmaken of verven om er dans les te kunnen geven. Hij begon een beetje moeilijk te doen vroeg waarom ik niet een studio huur. Had nog niks door, sukkel dat ik ben....
Krijg ik 2 dagen later een brief van de verhuurmaatschappij dat ik daar geen les mag geven! Nu zijn we met dat bedrijf oin onderhandeling om het toch voor elkaar te krijgen.
Ben benieuwd of hier mensen zijn die ook zulk soort dingen zijn tegen gekomen.

Voor de genen die iets van plan zijn, gewoon niet vertellen, tenzij het echt wel moet, maar als je bv zoiets simpels als computerwerk doet, gewoon je mond houden en als je verzekeringen nodig hebt gewoon nemen.

Hi Amulya,

ik werk thuis in een huurhuis en dat is geen probleem. Het is inderdaad grotendeels 'simpel computerwerk'  :cool: dus het ligt een stuk eenvoudiger.  Het bedrijf waar ik voor werk heeft wel strenge regels omtrent thuiswerken, ik mag thuis geen klanten of collega's ontvangen etc. Ik heb niet formeel toestemming gevraagd aan de huisbaas, maar hij is wel op de hoogte en heeft er nooit een punt van gemaakt.

In jouw geval heeft het waarschijnlijk meer met liability te maken?

Succes met de onderhandelingen!

Trude

Verschil misschien dat jij, Trude, voor een baas werkt en Amulya voor zichzelf wil beginnen?

Misschien ook met het feit dat als je een dansstudio begint dat er dan tegelijk veel mensen over de vloer komen. Auto's die moet parkeren enz.?

Hiya

Het probleem ontstaat wanneer je mensen "over de vloer krijgt". Een kennis van ons heeft een Ebay based business. Het groeit momenteel de pan uit en nu wilden zij dus ook graag een enorme shed (voorzien van alle gemakken) omtoveren tot magazijn/winkel. De shed staat op hun eigen property en kan daardoor niet voor dit doel gebruikt worden.  Ik zou alles even heel goed doornemen voordat je iets "zomaar" doet. Want als er problemen ontstaan (varierend van klachten tot een ongeval op "jouw" grond") dan kon daar wel eens een heel prijzig prijskaartje aan komen te hangen.

Het duurt misschien wat langer voordat je alles rond hebt, maar zoek alles eerst goed uit en alles komt vast uiteindelijk op zijn pootjes terecht.

Groetjes
Syl

Hoi,

Heb ook een praktijk aan huis gehad (ik weet het ik weet het, geen reclame, maar als je mijn foto wilt zien moet je ff naar www.landmarc.info gaan), en heb meteen aan de verhuurder verteld dat ik dat zou gaan doen (enorm aardige vent, trouwens, dus dat maakte misschien het verschil.........). Hij vond alles best, als ik maar geen structurele wijzigingen aan zijn garage toebracht (geen muurtjes eruit enzo), en bij het einde van de huur alles weer netjes achterliet (nogal logisch, leek mij). Ik heb zelfs het plafond mooi wit geschilderd, en daar was hij ook erg blij mee.

De real estate agent heb ik er nooit over gehoord, en bij ons vertrek naar Eumundi hebben we gewoon onze borg terug gekregen. Geen probleem, dus.

Ik ontving zo'n 10 mensen per week, gemiddeld, dus inderdaad wel wat aanloop van auto's en mensen.

Marc

En zou het lukken, moet je wel een airco in je garage laten plaatsen!

Maar succes!

Ik zou hier geen risico's nemen. Want op mijn werk komen ze regelmatig controleren. Vanuit de overheid, vanuit de overkoepelende kinderopvang organisaties en van de universiteit. Ze controleren de stroomkabels, de werknemers, de contracten, het aantal kinderen per groep, de hygiene. Ik zou dus wel uitkijken....

Ik ben er achter gekomen wat de reden was: een leerling zou de verhuurder kunnen aanklagen als ze struikeld of zo en omdat hij het huis heeft verhuurd als woonhuis zou zijn verzekering niet uit betalen. Duurde een aantal weken voor ik daar achter was...
Gelukkig krijgen we een eigen huis en daar kan ik doen en laten wat ik wil. Ik heb in de tussentijd een studio gehuurd. Jammer, maar ja ik moest toch iets :)

[quote author=Amulya link=topic=3056.msg39842#msg39842 date=1134111287]
Gelukkig krijgen we een eigen huis en daar kan ik doen en laten wat ik wil.
[/quote]

Nou das niet helemaal waar. Want dan moet je nog altijd de elektriciteit en water enzo door een licenced persoon laten doen. Je mag, ook in je eigen huis, niet echt veel doe-het-zelven. Als er iets gebeurd en de verzekering komt erachter dat je zelf een stopcontact hebt aangesloten.... dan krijg je niets uitgekeerd....

EN je zit met een flinke liability insurance (lees: kost een hoop geld) omdat je mensen/leerlingen over de vloer krijgt, die je eventueel weer zouden kunnen aanklagen, etc. etc.  Eerst goed checken dus!

Maar heel veel succes! :up:
Syl

[quote author=jufrebekka link=topic=3056.msg39969#msg39969 date=1134182803]
[quote author=Amulya link=topic=3056.msg39842#msg39842 date=1134111287]
Gelukkig krijgen we een eigen huis en daar kan ik doen en laten wat ik wil.
[/quote]

Nou das niet helemaal waar. Want dan moet je nog altijd de elektriciteit en water enzo door een licenced persoon laten doen. Je mag, ook in je eigen huis, niet echt veel doe-het-zelven. Als er iets gebeurd en de verzekering komt erachter dat je zelf een stopcontact hebt aangesloten.... dan krijg je niets uitgekeerd....

[/quote]

Ja dat had ik al gehoord! We laten de noel bouwen dus dat is geen probleem denk ik :)

Over de insurance, er is een speciale dans verzekering die alles dekt, heel handig! we hebben zowiezo liability verzekering voor ons huis, dat hadden we in Nederland ook.

en weet je wat nog beter is: je kunt uit wel 3 maatschappijen kiezen! en waarschijnlijk is er nog meer keus, maar ik beperk me liever tot  de bekende.

Back