Tijd om ons eens voor te stellen

Sacha

Ass. Perth Promotor
Na al heel lang meelezen en informatie absorberen, vind ik het nu toch maar eens tijd worden om mij zelf en mijn gezin aan jullie voor te stellen.

Mijn naam is Sacha(35), ben getrouwd met Dirk(39) en we hebben 2 heerlijke dochters, Suzanne (al bijna 5 hoor) en Danielle (bijna 2). Met dit gezin hopen wij heel snel naar Australie te kunnen gaan emigreren.

Naar ons idee is al het moeilijke werk al gedaan.
De eerste stap was de beslissing: Wat is er nu echt belangrijk in ons leven, waar draait het nu werkelijk om? Na 5 jaar en 2 dure vakanties was het antwoord "het draait om ons gezin en dat is wat telt". Vandaag precies een jaar geleden hebben wij onze handtekening gezet onder een contract met Buijsse Immigration in Culemborg.

Daar kwam dan stap 2, denken en dromen moest omgezet worden naar daden en wooral veel, heel veel woorden. Dirk is een echte IT-er, maar wel een van de oude stempel, dus geen HBO opleiding, maar een enorme dosis werkervaring. Dat betekende dus een RPL schrijven en schrijven is niet zijn sterkste kant. Vooral dat ophemelen van jezelf "I pride myself on...bla bla" Niets voor hem dus. Na 9 maanden werd er een derde kind in ons gezin geboren: Dirk zijn boekwerk was af en met veel dank aan zijn collega's maar ook zeker aan Buijsse. Binnen 6 weken hadden we een brief terug. Alles goedgekeurd en 15 bonuspunten binnen.

Inmiddels hadden we onze derde vakantie gehad en hadden daarna snel allebei onze IELTS testen gedaan, dan zit de conversatie nog lekker in de tond dachten wij. Pittig, maar geslaagd met goede cijfers.

Nu is het lange wachten begonnen. Op 9 juni is alles online ingediend incl. VoG's en zijn de dollars geincasseerd. Voor de medicals heeft het hele gezin inmiddels de A-status behaald en alles is opgestuurd.

Groot voordeel is dat ik nu alle tijd heb om hier rustig verder te lezen. Ik heb al gezien dat er veel mensen voor Perth kiezen/hebben gekozen. Daar ligt ons hart ook, ben dus al lekker een het zoeken naar een huurhuis ten noorden van het CBD.

Heb je tips/trucs en andere verhalen? Alles is welkom. We kunnen niet wachten op de nieuwe start in ons leven en zijn blij dat er hier op dit forum tenminste niet te vraag zal komen: "Weet je dit wel zeker, het is straks geen vakantie meer hoor..." :lol:

Groetjes,

Sacha

Wat een leuke introductie van jullie zelf,
heel veel succes, en welkom op het forum!

groetjes, Marja

welkom ophet forum :up:

Wij gaan wel voor de rest van ons leven op vakantie hoor :evil:

Groetjes Wilbert

:donttell: Dat moeten we vooral heel stil houden voor de mensen die in Nederland achterblijven. Dadelijk krijgen ze nog rare ideeen en willen allemaal naar Australie komen... Wordt het daar ook zo druk!

Vooral stug vol blijven houden dat het leven daar net zo zwaar is als in Nederland. Wij hebben tijdens onze vakanties al met redelijk wat emigranten gesproken om te weten dat dat vakantiegevoel toch een beetje blijft wanneer je na je werk lekker met een biertje in de tuin zit en de bbq aan doet, of misschien na je werk nog even naar het strand wandelt/fietst/rijdt... :cool:

Sacha

[quote author=Sacha link=topic=9019.msg120633#msg120633 date=1215209249]
  :donttell: Dat moeten we vooral heel stil houden voor de mensen die in Nederland achterblijven. Dadelijk krijgen ze nog rare ideeen en willen allemaal naar Australie komen... Wordt het daar ook zo druk!

Vooral stug vol blijven houden dat het leven daar net zo zwaar is als in Nederland. Wij hebben tijdens onze vakanties al met redelijk wat emigranten gesproken om te weten dat dat vakantiegevoel toch een beetje blijft wanneer je na je werk lekker met een biertje in de tuin zit en de bbq aan doet, of misschien na je werk nog even naar het strand wandelt/fietst/rijdt... :cool:

Sacha
[/quote]

Hoi Sacha,
Welkom op het forum (en ook alvast in Perth!). Inderdaad een leuk verhaal en heel herkenbaar. Behalve de kinderen :)-) lijkt het veel op ons verhaal... Inderdaad 1 vakantie (met enige tegenzin van mijn kant, wat na 2 weken in AUstralie volledig omsloeg), een jaartje later een voorlichtingsavond en een eerste gesprek met Buysse. Eerst nog een vakantie gepland, even kijken of we het nog steeds zo voelen... zodra we uit het vliegveld (Perth) stapten en de (nachtelijke, het was 2 uur 's nachts) geuren en geluiden opvingen wisten we al dat het goed zat. Vervolgens inderdaad een RP .. L (nog steeds moeite het uit mijn mond te krijgen :)) doen die een maand of 8/9 werk gekost heeft. Om een lang verhaal kort te maken, we zitten nu ruim 2 jaar hier (in het noorden van :)) Perth en het was de beste keus die we ooit gemaakt hebben .. Oh ja, ik heb hier op het forum een beetje de naam opgebouwd van 'Perth promoter' en dat klopt ook wel!!

Over wat je hierboven zegt: Inderdaad, het is gewoon werken ook hier. Maar ieder keer dat je in de lunchpauze even naar buiten gaat om een broodje te halen en in het weekend etc, altijd weer een gevoel van vakantie. Ook na ruim 2 jaar....

Anyway, dit is jouw topic, dus als je nog vragen hebt hoor ik het wel (stuur gerust een PMmetje of zo). BTW: Wat voor IT-er is Dirk?

Welkom op het forum :smile:
Perth, perfecte keuze :up:

Succes met jullie aanvraag :smile:

Scuba

Hoi Sacha,

Welkom op het forum en veel succes met alle voorbereidingen.

Groet Gerrit

Heeft iemand van jullie enig idee wat momenteel de gemiddelde wachttijd is voor subclass 157? Wil nl. weten hoe hard ik de makelaar achter zijn broek aan moet zitten. Ik heb nl. mijn zinnen gezet op een vertek datum van 3 januari, nog net evne de feestdagen hier doorbrengen voor de familie en dan snel naar huis!

Back